افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
1

7 باور غلط در مورد داکت اسپلیت

  • کد خبر : 393875
7 باور غلط در مورد داکت اسپلیت

بر اساس گزارش بازار، داکت اسپلیت یکی از محبوب ترین سیستم های تهویه مطبوع در سال های اخیر محسوب می شود. با این حال، تصورات نادرستی در مورد کانال اسپلیت وجود دارد که می تواند بر انتخاب و استفاده مناسب آنها تأثیر بگذارد. در این مقاله برخی از رایج ترین باورهای غلط در مورد داکت […]

بر اساس گزارش بازار، داکت اسپلیت یکی از محبوب ترین سیستم های تهویه مطبوع در سال های اخیر محسوب می شود. با این حال، تصورات نادرستی در مورد کانال اسپلیت وجود دارد که می تواند بر انتخاب و استفاده مناسب آنها تأثیر بگذارد. در این مقاله برخی از رایج ترین باورهای غلط در مورد داکت اسپلیت را بررسی می کنیم.

رایج ترین باورهای غلط در مورد کانال اسپلیت

  • کمپرسور روتاری است یا اینورتر؟
  • اینورتر داکت اسپلیت نویز کمتری دارد.
  • قیمت خرید دستگاه شامل کویل آبگرم می باشد.
  • نصب داکت اسپلیت رایگان است.
  • داکت اسپلیت از یک قسمت تشکیل شده است.
  • گارانتی برندهای برجسته مهم نیست.
  • داکت اسپلیت فقط برای خنک کننده است.

تصور اشتباه شماره یک: کمپرسور روتاری یا اینورتر؟

کمپرسورهای داکت اسپلیت از نظر ساختار سه نوع هستند. چرخشی، پیستونی و اسکرول آنها تقسیم بندی می شوند این سه مدل می توانند اینورتر یا غیر اینورتر باشند. در واقع ساختار کمپرسور و نوع عملکرد کمپرسور دو موضوع مجزا هستند که اکثر خریداران به اشتباه این دو عنصر را تقسیم می کنند.

تصور اشتباه شماره دو: داکت اسپلیت اینورتر نویز کمتری دارد

اکثر مردم معتقدند و این سوال را دارند که اینورترهای داکت اسپلیت صدای کمتری تولید می کنند. اما این سوال اشتباه است و اینورتر بودن دستگاه مربوط به کمپرسور و درایو خارجی دستگاه است که برق مصرف می کند. این مشکل بر واحد داخلی یا تهویه مطبوع تأثیری نخواهد گذاشت. مثلا صدای کولر گازی داکت اسپلیت جی پلاس در مدل اینورتر و غیر اینورتر تفاوتی ندارد و هر دو بی صدا هستند اما مصرف برق آنها متفاوت است.

اشتباه سوم: قیمت خرید دستگاه شامل کویل آبگرم می باشد.

باید دقت داشته باشید که در هنگام خرید قیمت دستگاه های داکت 99 درصد باشد. کویل اسپا شامل نمی شود.. اکثر مشتریان در هنگام خرید به این موضوع توجه نمی کنند و به اشتباه در هنگام خرید بودجه ای برای کویل آبگرم در نظر نمی گیرند. این امر استفاده از سیستم گرمایش داکت اسپلیت را در زمستان غیرممکن می کند.

باور غلط 4: نصب کانال اسپلیت رایگان است

اکثر مشتریان این تصور را دارند که نصب داکت اسپلیت کاملا رایگان است و نیازی به پرداخت هزینه برای آن ندارند. باز هم حدود 99 درصد برندها در ایران نصب رایگان ندارند. شرکت هایی که قول نصب رایگان را به مشتریان خود داده اند معمولا هزینه تجهیزات نصب مانند لوله، کابل و … را در فاکتور جداگانه پرداخت می کنند. مثلا شرکتی که نصبش رایگانه بعد از نصب فاکتور 6 یا 7 میلیونی به مشتریش میده. اما شرکتی که آن را رایگان نصب نمی کند، 7 یا 8 میلیون صورتحساب به مشتریانش می دهد. تفاوت این دو مفهوم در هزینه نصب است و هزینه تجهیزات به طور کامل دریافت می شود.

توجه: برخی از شرکت هایی که ادعای نصب رایگان دارند، هزینه نصب را به همراه تجهیزات نصب محاسبه می کنند و در واقع هزینه نصب کامل را از مشتریان خود دریافت می کنند.

اشتباه پنجم: داکت اسپلیت تنها از یک قسمت تشکیل شده است

داکت اسپلیت نوعی سیستم تهویه مطبوع است که از یک واحد داخلی (کولر) و یک واحد خارجی (کندانسور) تشکیل شده است. یونیت داخلی در سقف یا دیوار کاذب نصب می شود و هوای سرد یا گرم را از طریق کانال ها به فضاهای مختلف ساختمان منتقل می کند. یونیت خارجی نیز در فضای باز نصب می شود و وظیفه تبادل گرما با محیط بیرون را بر عهده دارد. داکت اسپلیت ها به دلیل قابلیت تامین همزمان هوای سرد و گرم، کنترل دقیق دما در هر فضا و همچنین امکان ایجاد سیستم های تهویه مطبوع مرکزی کاربرد فراوانی دارند.

سیستم داکت اسپلیت از اجزای مختلفی تشکیل شده است که هر کدام وظیفه خاصی دارند. این قطعات عبارتند از: یونیت داخلی (کولر)، یونیت خارجی (کندانسور)، کانال ها، شیرها، فیلترها، فن ها، کویل ها، ترموستات و لوله های مسی. یونیت داخلی هوا را می کشد، آن را فیلتر می کند و سپس آن را از طریق کویل های گرم یا سرد عبور می دهد و دما و رطوبت آن را تنظیم می کند. سپس هوای تصفیه شده از طریق کانال هایی به فضاهای مختلف هدایت می شود. یونیت خارجی همچنین شامل کمپرسور، کندانسور و فن است که وظیفه تبادل گرما با محیط بیرون را بر عهده دارند.

اشتباه ششم: گارانتی برندهای محبوب مهم نیست

مشتریان زیادی به ما مراجعه می کنند که پس از خرید برندهای معروفی مانند ال جی، مدیا، سامسونگ و … از گارانتی ارائه شده توسط شرکت واردکننده اصلی بی اطلاع هستند. باید بدانید که برندی مانند ال جی باید گارانتی گلدیران رسانه باید باشد گارانتی گلدیران یا تهویه سراسری. برند Hisense باید باشد گارانتی شرکت کولرگازی زارین یا کیا. برند سامسونگ باید باشد گارانتی برخی خدمات be اینها از برندهایی بودند که بیشترین درصد بی توجهی را در شرکت گارانتی بازار داشتند.

تصور اشتباه هفتم: داکت اسپلیت فقط برای خنک کردن است

بسیاری از مدل های داکت اسپلیت دارای قابلیت گرمایش و سرمایش هستند. به این معنی که می توان از آنها در تمام طول سال استفاده کرد و به عنوان یک سیستم تهویه مطبوع کامل در نظر گرفته شد. کویل های حاوی آب گرم در داخل دستگاه تعبیه شده و با عبور هوا از روی آنها، هوا گرم شده و در محیط پخش می شود.

فروشگاه نقشه

این مقاله توسط کارشناسان فنی گروه دماپا تهیه شده است. فروشگاه اینترنتی دماپا با چندین دهه سابقه یکی از بهترین و معتبرترین مراکز خرید تجهیزات گرمایشی و سرمایشی در ایران می باشد. همچنین دماپا دارای دو شعبه در تهران و کرج می باشد که با مراجعه حضوری می توانید خرید خود را انجام دهید. برای مشاوره و خرید با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

جهت مشاهده و خرید محصولات تهویه مطبوع https://damapa.ir به وب سایت Demapa مراجعه کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=393875

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.