افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
3

7 اعتبار برای صندوق بیماری های صعب العلاج دیده شد

  • کد خبر : 157891
7 اعتبار برای صندوق بیماری های صعب العلاج دیده شد

به گزارش بازار، محمدمهدی نشی در گفت و گوی تلویزیونی با اشاره به ایجاد صندوق درمان بیماری های صعب العلاج اظهار داشت: برخی بیماری ها گران هستند و با توجه به طولانی بودن روند درمان، تامین این هزینه برای خانواده ها طاقت فرسا است. خود رئیس جمهور نیز بر حمایت از این صندوق تاکید کرده […]

به گزارش بازار، محمدمهدی نشی در گفت و گوی تلویزیونی با اشاره به ایجاد صندوق درمان بیماری های صعب العلاج اظهار داشت: برخی بیماری ها گران هستند و با توجه به طولانی بودن روند درمان، تامین این هزینه برای خانواده ها طاقت فرسا است. خود رئیس جمهور نیز بر حمایت از این صندوق تاکید کرده و اعتبارات خوبی برای آن در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در سال اول دولت 5 هزار میلیارد تومب اختصاص داد و امسال این رقم به هفت هزار میلیارد تومب رسید، گفت: درخواست ما برای سال آینده با توجه به اینکه حداقل 2 هزار بیمار ثبت شده است، داریم. ، این است که حداقل این اعتبار را دو برابر کنیم.

وی با یادآوری اینکه مبلغ پیشنهادی بیمه سلامت برای این صندوق برای سال آینده 18 میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: رقم در نظر گرفته شده 7 میلیارد تومان است اما از آنجایی که بودجه سال آینده هنوز بسته نشده است، امیدواریم مجلس، دولت و سازمان برنامه ریزی برای افزایش این رقم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران خاطرنشان کرد: این صندوق در گذشته پنج بیماری خاص را تحت پوشش قرار می داد و اکنون به 107 مورد افزایش یافته است.

وی افزود: کمیته های استانی داریم که به عنوان کمیته های ویژه بیماران صعب العلاج، نمایندگان بیمه ها، نمایندگان دانشگاه ها، حتی نمایندگان مجلس در آنجا هستند و برخی از بیمارانی که هنوز وارد این صندوق نشده اند نیز ممکن است از پوشش درمانی خارج شوند. . خدمات آن را خودتان با ارائه فاکتور دریافت کنید.

نشی تصریح کرد: بیماری های خاص بسته بندی های مختلفی دارد. تاکنون 4 هزار بسته خدمات به روز شده است. انواع مختلف سرطان و درصد پوشش آنها مشخص شده است.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران با بیان اینکه هزینه درمان بیماران سرطانی در بخش دولتی رایگان است، افزود: پوشش درمانی سرطان نیز نسبت به بیمه پایه افزایش یافته است.

وی همچنین گفت: تعداد زیادی از داروهای مربوط به سرطان، دیابت و فشار خون هر کدام حدود 16 و 20 داروی قلبی و دیابت تحت پوشش این صندوق بوده که حتی بیمه پایه هم ندارد.

نشی با بیان اینکه اکنون بسیاری از مبتلایان به سرطان، بیماری های قلبی و عروقی، ام اس و اس ام ای تحت پوشش این صندوق هستند، یادآور شد: هزینه های بخش دولتی 100 درصد تحت پوشش بیمه سلامت ایران است و 90 درصد داروها نیز تحت پوشش هستند.

وی تصریح کرد: برخی از داروهای هپاتیت پوششی بین 30 تا 100 درصد و داروهای SMA تا 100 درصد پوشش قیمت ایجاد شده را دارند.

مدیر کل بیمه سلامت ایران توسعه همکاری با 47 انجمن حمایتی یا سازمان مردم نهاد در زمینه حمایت از بیماران خاص را مورد تاکید قرار داد و گفت: اکثر بیماری های صعب العلاج تحت پوشش این صندوق هستند.

وی در عین حال گفت: برخی از داروها در داروخانه کشور نیست و داروهای جدید برای درمان این بیماری های صعب العلاج در نظر گرفته می شود که در کشور دیگری تهیه می شود. اینها مشکلاتی را برای مردم ایجاد می کند و در عین حال بیمه سلامت اختیار قانونی برای پوشش این داروها را ندارد.

نشی یادآور شد: این نوع داروها هم ارزان نیستند به طوری که هزینه یک درمان تقریباً 500 میلیون تومان است. این موارد در حیطه اختیارات دولت نیست و واقعاً نیازی به تجویز برخی از این داروها که هنوز وارد نشده است نیست، در حالی که مردم می توانند از داروهای مشابه موجود استفاده کنند.

وی با بیان اینکه باید بر پیشگیری از بیماری ها تمرکز کنیم، تصریح کرد: هر فردی که بیمه پایه داشته باشد می تواند در این صندوق عضویت داشته و از خدمات بیمه ای آن استفاده کند. خوشبختانه تامین اجتماعی اطلاعات بیماران خود را در سیستم بیمه سلامت گنجانده است.

مدیرکل بیمه سلامت ایران گفت: سازمان تامین اجتماعی در کشور گستردگی بیشتری دارد، بنابراین 90 درصد در روستاها و مناطق خاص و 60 درصد در شهرها پوشش بیمه ای دارد، پس بهتر است همه با هم هماهنگ باشیم.

نشی افزود: بیمه نیروهای مسلح نیز بیمه پایه خود را با بیمه تکمیلی ادغام کرد، بنابراین پرداختی بیماران اکنون کمتر از بیمه سلامت و تامین اجتماعی است.

وی خاطرنشان کرد: مردم می توانند با مراجعه به سامانه شهروندی بیمه سلامت، وارد لینک مربوط به بیماران خاص شده و ثبت نام کنند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران همچنین درباره خدماتی که این بیمه گر به زوج های نابارور ارائه می دهد، توضیح داد: 205 مرکز ناباروری طرف قرارداد با ما هستند و بیمه سلامت 90 درصد تعرفه غیردولتی را پوشش می دهد.دولت در غیردولتی بخش دولتی و 90 درصد هزینه های بخش دولتی را پوشش می دهد.

وی با اشاره به اینکه نرخ دولتی غیردولتی تقریبا سه برابر نرخ خصوصی متفاوت است، گفت: اکنون 57 هزار زوج نابارور شناسایی و خدمات دریافت کرده اند.

نشی با بیان اینکه حدود 156 خدمات تشخیصی، درمانی و دارویی به لیست ناباروری اضافه می شود، تصریح کرد: میانگین پاسخگویی به درمان در مراکز ناباروری در بهترین مراکز دنیا بین 25 تا 35 درصد است. در بازدید از مراکز ناباروری در استان های مختلف نشان داده شد که این آمار در ایران با آمارهای جهانی مطابقت دارد.

وی با بیان اینکه بیش از 53 هزار مؤسسه طرف قرارداد بیمه سلامت هستند و همین تعداد مؤسسه نیز با سایر بیمه های پایه مانند تأمین اجتماعی و بیمه نیروهای مسلح قرارداد دارند و اظهار داشت: کمتر مؤسسه ای است که با آنها قرارداد نداشته باشد. بیمه پایه به عنوان مثال در بیمه بیش از 900 بیمارستان دولتی و خصوصی با بیمه پایه قرارداد دارند و تنها حدود 90 مرکز قرارداد ندارند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران خاطرنشان کرد: خودمان به دلیل شرایط آن مجموعه و بیمارستان با برخی بیمارستان ها قرارداد نمی بندیم و برخی از آنها حتی مجوزهای تایید شده هم ندارند، اما در بخش دولتی می توانیم با همه اینها بگوییم. نهادها ما با دولت قرارداد داریم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=157891

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.