افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 26 September , 2024
0

68 روحانی در حوزه جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی فعالیت می کند – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 376786
68 روحانی در حوزه جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی فعالیت می کند – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین مجید نجفی بعدازظهر پنجشنبه در جلسه روحانیت حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی و ناظران قتلگاه شرعی در استان که با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز و رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس به […]

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین مجید نجفی بعدازظهر پنجشنبه در جلسه روحانیت حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی و ناظران قتلگاه شرعی در استان که با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز و رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس به تشریح فعالیت های این نهاد و روزنامه پرداخت. از روحانیون در آن.

وی اعلام کرد: سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی و ادارات تابعه در سراسر استان از جمله ناظران ذبح شرعی 68 روحانی در پنج حوزه مشغول به کار هستند.

نجفی در ادامه به یکی از مهم ترین فعالیت ها در این زمینه اشاره کرد و گفت: بحث های عقیدتی برای جامعه هدف، ذی نفعان، همکاران و خانواده های آنان از اولویت های ماست. برنامه های فرهنگی که همه ساله از تهران اعلام می شود باید در تمامی شهرستان ها و ادارات تابعه با زمان بندی مشخص اجرا شود. این برنامه ها شامل موضوعات مختلفی از جمله حجاب و مناسبت های دیگر است.

وی همچنین بر اهمیت فعالیت های آموزشی تاکید کرد و افزود: در این زمینه جلساتی با موضوعات مختلفی از جمله تبیین شعار سال، مطالبات رهبران و تبیین جهاد برگزار کردیم.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی در بخشی دیگر از سخنان خود به نظارت شرعی در کشتارگاه های استان پرداخت و اظهار داشت: 12 شهرستان آذربایجان شرقی دارای کشتارگاه هستند. در مجموع 26 کشتارگاه در استان وجود دارد که همه آنها باید زیر نظر ناظران اسلامی فعالیت کنند. هیچ کشتارگاهی حق ندارد دام و طیور ذبح شده را بدون تایید ناظران در بازار توزیع کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر 28 ناظر شرعی کشتارگاه ها و 90 کشتارگاه در کشتارگاه های آذربایجان شرقی فعالیت می کنند و آموزش های لازم را به صورت مستمر می بینند. همچنین تمامی کشتارگاه ها باید دارای کد نظارت شرعی باشند و برخی واحدها نیز موفق به اخذ نشان استاندارد حلال شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی به حوزه آمایش سرزمین نیز اشاره کرد و افزود: در این زمینه نماینده ولی فقیه به عنوان نماینده حاکم شرع عمل می کند.

وی در پایان به مسئولیت نماینده ولی فقیه در حوزه زکات پرداخت و گفت: نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی رئیس شورای زکات کشور است و ما نیز نماینده داریم. او در شورای ولایتی زکات. ترویج زکات و تولید محتوا در این زمینه از دیگر وظایف ماست که با همکاری ادارات مختلف انجام می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=376786

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.