افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
1

67 درصد اراضی کشاورزی سند شد

  • کد خبر : 296388
67 درصد اراضی کشاورزی سند شد

به گزارش بازار، بر اساس آمار سال 1393 قانون صدور سند زمین کشاورزی تا سال 1400 تنها 4 درصد از زمین ها دارای سند بوده است، در حالی که اکنون 67 درصد از زمین های کشاورزی دارای سند هستند. پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم تا 23 شهریور، در مجموع 379 هزار و 738 […]

به گزارش بازار، بر اساس آمار سال 1393 قانون صدور سند زمین کشاورزی تا سال 1400 تنها 4 درصد از زمین ها دارای سند بوده است، در حالی که اکنون 67 درصد از زمین های کشاورزی دارای سند هستند.

پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم تا 23 شهریور، در مجموع 379 هزار و 738 مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی شناسایی و از اجرای آن جلوگیری شد، در حالی که این تعداد پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم تا خردادماه سال جاری به 600 هزار و 612 مورد افزایش یافت. مورد افزایش یافته است که نشان دهنده رشد 58 درصدی است.

رضا افلاطونی رئیس سازمان امور اراضی در این خصوص گفت: سازمان امور اراضی برای جلوگیری از این پدیده و تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی اقداماتی از جمله تثبیت مالکیت اراضی را با محوریت رفع تعارضات اراضی اجرا کرده است. مستندسازی و ادغام اراضی کشاورزی در دستور کار.

رئیس سازمان امور اراضی کشور با اشاره به نظارت و نظارت هوشمند بر اراضی کشاورزی در دولت سیزدهم، برای اولین بار در کشور گفت: در یک سال گذشته نظارت و نظارت هوشمند بر اراضی کشاورزی در 31 استان و اتصال به پنجره واحد مدیریت واحد سرزمینی در 32 استان کشور انجام شده است.

افلاطونی گفت: با تصویب قانون الزام به ثبت رسمی معاملات املاک، برخی از مشکلات این قانون برای جلوگیری از تکه تکه شدن اراضی کشاورزی مصوب 1397، تخصیص اراضی زیر حد نصاب، صرفه جویی در کشاورزی رفع شد. اراضی بلاتکلیفی، ممنوعیت نقل و انتقالات عادی و محدودیت نقل و انتقالات قابل حل و نقل و انتقالات مشترک و نظام مند کردن مشاوره های ثبتی است.

بر اساس آمار اعلام شده برای 10 میلیون و 110 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور گواهی تک برگ صادر شده است که معادل 67 درصد است. از این رو استان های خراسان رضوی از نظر مساحت اراضی کشاورزی 91 درصد گواهینامه دریافت کرده اند. البرز با 87 درصد، تهران و خوزستان با 84 درصد و قم با 82 درصد بهترین آمار عملکرد را به خود اختصاص داده اند و استان های مازندران و تهران از نظر تعداد قطعه بهترین عملکرد را دارند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=296388

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.