افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

665 نقطه بحرانی منابع طبیعی شناسایی شد

  • کد خبر : 284421
665 نقطه بحرانی منابع طبیعی شناسایی شد

به گزارش رکنا به نقل از ایرنا، علی ملکی آهنگران با اشاره به آغاز فصل گرم و احتمال آتش سوزی در مناطق منابع طبیعی مانند جنگل و مراتع افزود: بر اساس گزارش ها، هر ساله بیشترین عامل آتش سوزی در منابع طبیعی عوامل انسانی است که به طور ناخواسته رخ می دهد. فرمانده یگان حفاظت […]

به گزارش رکنا به نقل از ایرنا، علی ملکی آهنگران با اشاره به آغاز فصل گرم و احتمال آتش سوزی در مناطق منابع طبیعی مانند جنگل و مراتع افزود: بر اساس گزارش ها، هر ساله بیشترین عامل آتش سوزی در منابع طبیعی عوامل انسانی است که به طور ناخواسته رخ می دهد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور تصریح کرد: اطفای حریق در عرصه های طبیعی با توجه به تجهیزات، امکانات و نیروی انسانی موجود ناچیز است و بر اساس تبصره ماده 47 قانون حفاظت و بهره برداری با مساعدت تمامی نیروهای کشوری. و افسران نظامی و مشارکت مردم نیازمندیم.

سال گذشته 57 درصد آتش سوزی ها در مراتع رخ داده است

آهنگران گفت: طبق آمار در سال گذشته 98 درصد آتش سوزی ها ناشی از عوامل انسانی بوده که 94 درصد آن تصادفی و 4 درصد عمدی بوده است.

وی بیان کرد: 80 درصد آتش سوزی ها در سطح، 18 درصد در تنه و 2 درصد در قسمت تاج رخ می دهد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور افزود: 76 درصد آتش سوزی های عرصه های طبیعی کشور مربوط به مناطق پوشش گیاهی زاگرس و مابقی آتش سوزی ها مربوط به سایر مناطق کشور است.

وی گفت: با توجه به افزایش بارندگی های بهاره و تراکم پوشش گیاهی در کشور، احتمال آتش سوزی در پهنه های رویشی هیرکانی و زاگرس رو به افزایش است. در دو روز گذشته آتش سوزی در سه منطقه کهگیلویه و بویراحمد و فارس آغاز شده است. بنابراین باید از امکانات آتش نشانی، نیروی انسانی و تجهیزات در سه حوزه استفاده کرد و اطفای حریق را با مشکل مواجه کرد.

آهنگران افزود: با وجود امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی که برای اطفای حریق داریم قطعا برای اطفای حریق به کمک مردم نیاز داریم. از این رو اقداماتی از جمله فعال سازی ستادهای پیشگیری و اطفای حریق در سطح استان و شهرستان، انجام رزمایش در سطح استان و شهرستان و آموزش همیاران طبیعت در دستور کار قرار دارد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از 460 هزار همیار طبیعت در سه سطح مروج، حافظ و دانش آموز در کشور داریم که در حال آموزش هستند و 240 دونده و 240 کوله پشتی تحویل داده شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس تفاهم نامه سازمان منابع طبیعی و نیروهای مسلح، سال گذشته برای اطفای حریق از بالگرد استفاده شد و بیش از 120 سورتی پرواز انجام شد و در صورت نیاز از بالگرد برای اطفای حریق استفاده خواهیم کرد.

مردم باید وقوع آتش سوزی در مناطق طبیعی را جدی بگیرند.

آهنگران برای حفظ عرصه های منابع طبیعی کشور به مردم توصیه کرد: از افروختن آتش در مناطق طبیعی خودداری کنند، در صورت نیاز حتما آتش را به صورت حفره ای و مهار شده روشن کنند و قبل از خروج از محل حتما خاموش شوند. .

و افزود: هموطنان رهایی. فیلتر سیگار از اقلام صیقلی و بطری های شیشه ای و پلاستیکی که می توانند به عنوان ذره بین در مجاورت نور خورشید عمل کنند، باید به شدت اجتناب شود.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور گفت: اگر هموطنان متوجه آتش سوزی در حوالی محل اقامت و مرکز گردشگری خود شدند در مراحل اولیه آن را اطفاء کنند و در صورت گسترده بودن آتش با شماره تلفن 139 و 1504 تماس بگیرند. خاموشش کن. او

وی همچنین از کشاورزان خواست بدون هماهنگی با مسئولان منابع طبیعی از آتش زدن کاه و کلش در مزارع خود خودداری کنند، زیرا سرایت آتش به منابع طبیعی به راحتی قابل کنترل نیست و اطفای حریق در مراحل عالی مشکل خواهد بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=284421

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.