افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

63000 فرم درخواست مالیات خانه خالی صادر شد

  • کد خبر : 30458
63000 فرم درخواست مالیات خانه خالی صادر شد

به گزارش بازار، سید احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به وضعیت اقتصادی در یک ماه اخیر گفت: در فصل بهار نرخ بیکاری در کشور به 8.2 درصد رسید. اما به دلیل کاهش جمعیت شاغل نشان دهنده رشد نیست بهبود و رونق واقعی اقتصاد نبود… نرخ مشارکت اقتصادی […]

به گزارش بازار، سید احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به وضعیت اقتصادی در یک ماه اخیر گفت: در فصل بهار نرخ بیکاری در کشور به 8.2 درصد رسید. اما به دلیل کاهش جمعیت شاغل نشان دهنده رشد نیست بهبود و رونق واقعی اقتصاد نبود… نرخ مشارکت اقتصادی در کشور در بهار 1402 03 درصد افزایش یافته است.

خاندوزی می گوید: از سال 1400 تا بهار 1402 همزمان با کاهش جمعیت فعال، نرخ بیکاری کاهش یافت. بر اساس اعلام مرکز آمار، تعداد شاغلان در بهار سال گذشته 728 هزار نفر و تعداد بیکاران نیز 127 هزار نفر کمتر است. نرخ بیکاری (بین 15 تا 24 سال) از 24 درصد به 21 درصد کاهش یافته است. این شاخص در حوزه تحصیلات تکمیلی به 12.1 درصد رسیده است و اشتغال ناقص با افت 1.4 درصدی به 8.3 درصد در بهار امسال رسیده است. نرخ بیکاری در 25 استان کشور کاهش یافته و در 24 استان تک رقمی و در 7 استان دو رقمی شده است.

سخنگوی اقتصادی دولت ادامه داد: خبرهای خوبی از افزایش تجارت خارجی کشور به گوش می رسد و در ابتدا به سفر رئیس جمهور به سه کشور آفریقایی اشاره می کنم. بازارهای جدیدی که تا کنون بیشتر مورد توجه قرار نگرفته بودند، این بازارها بیشتر مورد توجه قرار گرفتند. ما این سفر را به سرزمین فرصت های جدید انجام دادیم و دولت تلاش می کند فرصت هایی را که 11 سال مغفول مانده است به ظرفیت بالقوه تبدیل کند. آفریقا بیش از 1.2 میلیارد دلار ظرفیت دارد و سهم تجارت ایران از بازار بزرگ در دولت قبل تنها 600 میلیون دلار بود.

یازده سال فرصتی به نام بازار آفریفا را از دست داده بودیم.
وی گفت: این رقم در دولت سیزدهم به یک میلیارد و 200 میلیون دلار افزایش یافت و پیش بینی می کنیم در سال های آینده این سقف افزایش یابد. همه می دانیم که کشورهایی مانند فرانسه 27 برابر ایران، آمریکا 40 برابر ایران، چین 150 برابر ایران، ترکیه 19 برابر ایران، برزیل 12 برابر ایران به کشورهای آفریقایی صادرات دارند و به همین دلیل متاسفانه تجارت خود را حفظ می کنند. زنده. ایران ۱۱ سال است که این فرصت را داشته است.

خاندوزی همچنین با اشاره به سفر خود به چین گفت: در این سفر توافقات مشخصی در خصوص برنامه های تفصیلی که وزارتخانه ها با همتایان چینی خود انجام داده بودند بررسی و پیگیری شد. شاهد بودیم که این توافقات با شروع کار در ماه های آینده آغاز خواهد شد.

سخنگوی اقتصاد گفت: آمارهای بی سابقه قیمت کالاها نشان می دهد که در تیرماه شاهد ثبات قیمتی بهتری نسبت به خرداد و اردیبهشت در اکثر بازارهای بزرگ کشور به ویژه بازارهای دارایی از جمله مسکن، خودرو، دارایی و ارز خواهیم بود.

خاندوزی تاکید کرد: تلاش‌های دیگری نیز برای کاهش سفته‌بازی در بازارهای اقتصادی انجام شده است که از آن جمله می‌توان به صدور سریع‌تر برگه‌های شناسایی و اظهارنامه مالیاتی برای خانه‌های خالی اشاره کرد. بیش از 63 هزار برگه درخواست مالیات خانه های خالی را برای صاحبان خانه های خالی صادر کردیم که ارزش آن ها 1400 میلیارد تومان است. تمرکز روی کسانی بوده است که 2 واحد مسکونی خالی دیگر دارند و سپس به سراغ بقیه مالکان و اکثریت مالکان خانه های خالی می رویم.

وزارت اقتصاد در چهار بانک رفاه، موسسه اعتباری ملل، ایران زمین و عید سهام ندارد.
سخنگوی اقتصادی در پاسخ به خبرگزاری صدا و سیما گفت: بر اساس بند 5 تبصره 2 اصل 44 قانون اساسی دو گروه مختلف از بانک ها برای رعایت حداکثر سقف مشارکت بانک ها در نظر گرفته شده است. ، بیش از 10 یا 33 درصد. در صورتی که این بانک ها بیش از این سقف سهام داشته باشند، حق رای ناشی از مازاد سهام آنها به وزارت اقتصاد و دارایی داده می شود و وزارت اقتصاد سهامدار آنها نخواهد بود. به غیر از سه بانک ملت، Comercio y Exportación که تنها درصدی از آنها تحت کنترل دولت است، هیچ سهامی در دست دولت نیست.

وی گفت: در مورد این چهار بانک حق رای 61 درصد موسسه اعتباری ملل، 66 درصد سهام بانک رفاه، 60 درصد سهام بانک آینده و 54 درصد از سهام بانک ایران زمین است. توسط وزارت اقتصاد هیچ مشکلی با Dubank Refah و Nations وجود نداشته است، صورت های مالی تصویب شده و جلساتی برگزار شده است. بانک سوم یعنی ایران زمین که مشمول ماده 39 قانون پولی و بانکی است، بانک مرکزی در مورد این بانک و بانک آینده نظر می دهد، زیرا برخی از سهامداران به دادگاه شکایت کردند. اداری. عدالت

دیوان عدالت اداری رای قطعی به نفع تایید بانک مرکزی صادر کرده بود اما مجددا حکم تعلیق صادر شد و تا زمانی که حکم تعلیق صادر نشود، وزارت اقتصاد و بانک مرکزی نمی توانند اقدامی انجام دهند. البته با ظرفیت موجود سعی در تسریع در امور این بانک داشتیم و سازمان حسابرسی را به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی بانک آینده و شرکت های تابعه معرفی کردیم و بر اساس قانون تجارت درخواست برگزاری جلسه را داشتیم. چون مجمع در سال های 1400 و 1401 تشکیل شده است. هنوز نه، اما همه اینها به تصمیم دیوان عدالت اداری بستگی دارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=30458

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.