افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 6 October , 2024
0

63 درصد از برنامه های نوسازی خانه در سال جاری انجام شد

  • کد خبر : 387615
63 درصد از برنامه های نوسازی خانه در سال جاری انجام شد

به گزارش بازار شرکت بازآفرینی شهری ایران «محمد آیینی»، در هفدهمین شورای مسکن این شرکت ضمن تسلیت به مناسبت شهادت رهبر اسلام «سید حسن نصرالله» شهادت آن مرحوم را مایه پیروزی دانست. و پیشرفت جبهه مقاومت و افزود: نیاز به حمایت روحی و روانی دارد و ارائه هرگونه پیامی در رسانه ها و فضاهای مجازی […]

به گزارش بازار شرکت بازآفرینی شهری ایران «محمد آیینی»، در هفدهمین شورای مسکن این شرکت ضمن تسلیت به مناسبت شهادت رهبر اسلام «سید حسن نصرالله» شهادت آن مرحوم را مایه پیروزی دانست. و پیشرفت جبهه مقاومت و افزود: نیاز به حمایت روحی و روانی دارد و ارائه هرگونه پیامی در رسانه ها و فضاهای مجازی که باعث تضعیف روحیه جبهه مقاومت شود گناه کبیره محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه عزت با مجاهدت و ایستادگی به دست می آید نه با ذلت، گفت: تمام دارایی یک انسان جانی بیش نیست و چه بهتر که این زندگی در راه خدا و در حقیقت به شهادت برسد. ما با خدا معامله می کنیم که کار سودآوری است و باید عاشقانه به سمت مبارزه و شهادت برویم.

تأثیر بسته‌های تشویقی بر نوسازی ساختمان‌های ناپایدار در بافت‌های فرسوده شهری

دبیر ستاد ملی نوسازی شهری پایدار با اشاره به اینکه بسته های تشویقی نوسازی بافت های فرسوده تاثیرات زیادی در بازآفرینی بافت های فرسوده شهرها دارد، تصریح کرد: شهرداری ها در سراسر کشور شرکای راهبردی توسعه شهری هستند. تمدید و ثبت پروانه های ساختمانی در سامانه ستاد ملی نوسازی شهری می تواند تاثیر مضاعفی بر روند نوسازی و انگیزه مسکن داشته باشد، لذا انتظار می رود شهرداران با ثبت پروانه ساخت در سامانه، این سامانه را به روز کنند. ستاد ملی بازآفرینی شهری

یارانه ساخت مسکن به ازای هر هکتار بافت فرسوده افزایش یابد

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آخرین جلسه خود با اعضای کمیسیون ساخت و ساز شورای اسلامی گفت: اکثریت اعضای کمیسیون شورای اسلامی بر استفاده از پتانسیل و ظرفیت بالای شورای اسلامی تاکید و موافقت کردند. ساختارهای شهری ناکارآمد و فرسوده برای تامین مسکن مورد نیاز جامعه.

مدیرعامل شرکت نوسازی شهری ایران با اشاره به اینکه با تلاش همه فعالان و دست اندرکاران حوزه نوسازی شهری باید ظرفیت های موجود در حوزه بافت های فرسوده برای تامین مسکن واقعی و عملیاتی شود. وی با بیان اینکه تا پایان شهریور 1403 به 305 مورد نیاز جامعه افزایش می یابد، گفت: یک هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده نوسازی شده است و خوشبختانه وزیر راه و شهرسازی با تلاش ها و عملکرد شرکت موافقت و حمایت کرده است. نوسازی شهری ایران از نظر تولید مسکن که برگرفته از سامانه ستاد ملی نوسازی شهری است.

تکمیل پروژه های نیمه تمام در حوزه بازآفرینی شهری تا پایان سال

عیانی با اشاره به اینکه نهادها و سازمان های عضو ستاد بازآفرینی شهری در شهرها و استان ها باید در قالب اقدام مشترک به وظایف خود در خصوص اجرای طرح های بازآفرینی شهری عمل کنند، تصریح کرد: شرکت بازآفرینی شهری ایران به عنوان پیشرو و سیاست آفرین در حوزه بازآفرینی شهری وظیفه تسریع در پروژه های بازآفرینی شهری، نوسازی مسکن و ارائه خدمات زیربنایی و روبنایی و محرومیت زدایی را دارد.

دبیر ستاد ملی نوسازی شهری پایدار با بیان اینکه هدف شرکت نوسازی شهری ایران اتمام پروژه های نیمه تمام است، تصریح کرد: هر استانی می تواند یک پروژه تاریخی فرامحلی یا حتی ملی تعریف کند، یک پروژه تاثیرگذار در حوزه نوسازی شهری و مشارکت در اجرای آن استان کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه هفتم توسعه کشور، در سال اول اجرای این برنامه، ساخت 150 هزار خانه در بافت فرسوده آغاز می شود، گفت: در پایان برنامه هفتم توسعه کشور، 100 هزار خانه نوسازی شده آغاز می شود. منازل در بافت های فرسوده به بهره برداری برسد.

رشد 63 درصدی صدور پروانه های نوسازی در بافت های فرسوده

در ادامه این نشست، منصور استادی، مدیرکل دفتر ستاد ملی نوسازی شهری پایدار شرکت نوسازی شهری ایران، با بیان اینکه وضعیت بارگذاری اطلاعات نوسازی مسکن در سامانه ستاد ملی نوسازی شهری در هفته جاری نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، گفت: هفته گذشته و گفت: در هفته جاری سه هزار و 35 پروانه نوسازی در حوزه بافت های فرسوده توسط شهرداری های سراسر کشور در سامانه ستاد ملی بازآفرینی شهری به ثبت رسیده است که رشد 63 درصدی را نشان می دهد. و 36 شهر جدید با محدوده مصوب بافت های فرسوده شهری اطلاعات را وارد سامانه ورود داده ها کرده اند.

همچنین بر اساس گزارش های معاونت شهرسازی و بازآفرینی، بر اساس سهمیه تعیین شده برای 35 استان کشور، از ابتدای امسال تاکنون 63 درصد از طرح های آغاز بهسازی مسکن های ناپایدار انجام شده است. و در این مدت بازسازی 31510 خانه در مناطق هدف بازآفرینی شهری در سراسر کشور آغاز شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=387615

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.