افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
0

60 درصد مخازن سوخت نیروگاه ها خالی است

  • کد خبر : 412913
60 درصد مخازن سوخت نیروگاه ها خالی است

به گزارش بازار، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به آخرین وضعیت تامین سوخت نیروگاه ها در فصل زمستان گفت: تنها 40 درصد از مخازن سوخت نیروگاه ها پر است. وی با اشاره به اینکه گازوئیل تحویلی به نیروگاه ها نسبت به سال گذشته 20 تا 30 درصد کاهش داشته است، درباره آغاز […]

به گزارش بازار، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به آخرین وضعیت تامین سوخت نیروگاه ها در فصل زمستان گفت: تنها 40 درصد از مخازن سوخت نیروگاه ها پر است.

وی با اشاره به اینکه گازوئیل تحویلی به نیروگاه ها نسبت به سال گذشته 20 تا 30 درصد کاهش داشته است، درباره آغاز سوخت مازوت در برخی نیروگاه های کشور گفت: نیروگاه های کشور در طول سال 80 درصد، 14 درصد گاز مصرف می کنند. گازوئیل و 6 درصد گازوئیل از سوخت گازوئیل استفاده می کنند و زمانی که هوا سرد شود و مصرف در بخش خانگی افزایش یابد به مصرف گازوئیل می افزاید.

وی ریشه عدم تعادل برق را در اقتصاد برق عنوان کرد و گفت: پیمانکاران حدود 127 میلیارد تومان بدهکار هستند و از سوی دیگر حدود 100 میلیارد تومان از دولت نیاز داریم.
به گفته مدیرعامل توانیر، اقدامات خوبی برای تسویه بدهی انجام شده و سازمان برنامه و بودجه کشور نیز وعده های خوبی در این زمینه داده است.

رجبی مشهدی درباره وضعیت فعلی طرح تعویض یک میلیون کولر فرسوده نیز بیان کرد: این طرح در اختیار ستبا است. حتی در صورت عدم اعطای مجوزهای لازم، برای تعویض تاسیسات صنعت برق برای جایگزینی کولرهای فرسوده در صنعت هزینه می کنیم. اگر مجوزهای لازم برای اجرای طرح در بخش دولتی داده شود، آن را در کشور اجرا خواهیم کرد.

وی در خصوص آخرین وضعیت دزدی برق در کشور گفت: بخشی از سرقت برق مربوط به قشر مرفه جامعه و روستاها است و برای رفع این مشکل باید آیین نامه را اصلاح کنیم تا بتوانیم مجوزهای موقت صادر کنیم. . متر برای آنها دومین مشکل سرقت از شبکه برق مربوط به ارزهای دیجیتال و تا حدی به کنتورهای دستکاری شده است.

در همین راستا مدیرعامل توانیر ابراز امیدواری کرد با اقدامات مناسب بتوان از سرقت 1500 مگاوات در بخش ارزهای دیجیتال و 1500 مگاوات در سایر بخش ها جلوگیری کرد.

به گفته مدیرعامل توانیر، قیمت یارانه ای برق باعث شده حتی تولیدکنندگان ارزهای دیجیتال دارای مجوز نیز به روش های غیرمجاز عرضه برق روی بیاورند. تاکنون 250 مگاوات مجوز استخراج ارز دیجیتال صادر شده است در حالی که مصرف برق آن 6 مگاوات است. این بدان معناست که تولیدکنندگان مجاز ارزهای دیجیتال نیز از شبکه های عمومی به روش های غیرمجاز استفاده می کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=412913

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.