افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

6 مشکل بزرگ برای ورزشگاه تختی 12 روز مانده به اولین بازی پرسپولیس! – قرمز نیوز – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 313260
6 مشکل بزرگ برای ورزشگاه تختی 12 روز مانده به اولین بازی پرسپولیس!  – قرمز نیوز – پرسپولیس نیوز

ورزشگاه تختی تهران همچنان برای میزبانی از پرسپولیس و استقلال در لیگ برتر مشکلات زیادی دارد. اگرچه مسئولان فدراسیون فوتبال اصرار دارند که دیدارهای خانگی استقلال و پرسپولیس تا پایان فصل در ورزشگاه تختی تهران برگزار شود، اما اکنون در فاصله 12 روز تا شروع مسابقات لیگ برتر، این ورزشگاه همچنان مشکلات زیادی دارد. که […]

ورزشگاه تختی تهران همچنان برای میزبانی از پرسپولیس و استقلال در لیگ برتر مشکلات زیادی دارد.

اگرچه مسئولان فدراسیون فوتبال اصرار دارند که دیدارهای خانگی استقلال و پرسپولیس تا پایان فصل در ورزشگاه تختی تهران برگزار شود، اما اکنون در فاصله 12 روز تا شروع مسابقات لیگ برتر، این ورزشگاه همچنان مشکلات زیادی دارد. که ممکن است به مسابقات لیگ برتر نرسد.

چند هفته پیش داوود رفعتی، دبیر ستاد استانداردسازی ورزشگاه های لیگ برتر در مصاحبه ای اعلام کرد که ورزشگاه تختی 90 درصد آماده است و می تواند میزبان استقلال و پرسپولیس باشد. پس از این گفت و گو، علی جوادی، مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران در گفتگوی دیگری از آماده سازی 95 درصدی ورزشگاه تختی صحبت کرد. با این حال مشاهدات عینی نشان می دهد که تختی مشکلات زیادی دارد و تا اینجای کار آمادگی مقاومت در لیگ را ندارد.

** چمن نامناسب و احتمال مصدومیت بازیکنان ملی پوش!
مشکل اصلی ورزشگاه تختی چمن آن است. چمن این ورزشگاه مدت هاست که کشت شده اما هنوز به شرایط استاندارد نرسیده است و می توان گفت سران سازمان لیگ از چمن فعلی ناامید هستند. بر اساس پایش مشخص شد مسئولان اداره ورزش و جوانان درصدد انتقال 1500 متر چمن از صندوق چمن آزادی به بستر هستند. این موضوع فعلا درگیر مکاتبات اداری است و هنوز رسمیت نگرفته و مشخص نیست تا 4 مردادماه که باید اولین بازی خانگی پرسپولیس مقابل ذوب آهن در تهران برگزار شود، حل خواهد شد یا خیر.

ورزشگاه تختی چمن بسیار نامناسبی دارد، پرسپولیس و استقلال ملی پوشان زیادی دارند و با توجه به برگزاری اردوی تیم ملی بلافاصله پس از دیدارهای هفته سوم لیگ برتر، احتمال مصدومیت ملی پوشان وجود دارد. و افراد دیگر در مورد چمن نامناسب تختی.

تصاویر منتشر شده از چمن تختی در وضعیت فعلی به خوبی نشان می دهد که این چمن در حد استانداردهای لیگ برتر نیست و شاید دیگر ورزشگاه های تهران از نظر چمن شرایط بهتری نسبت به تختی داشته باشند.

**از گیت الکترونیک خبری نیست!
دروازه های الکترونیکی در سال های اخیر نیاز اصلی ورزشگاه های لیگ برتر بوده است. چنین دروازه هایی در ورزشگاه تختی وجود ندارد و با وجود اینکه تلاش هایی برای نصب آن ها انجام شده اما هنوز خبری از خرید و نصب آن ها نیست. تنها اقدامی که مسئولان ورزشگاه تختی تاکنون برای نصب گیت ورودی الکترونیکی تماشاگران انجام داده اند، قطع نرده های ورودی است و چند روزی است که زباله ها جلوی دروازه ریخته می شود اما هنوز خبری از آن نیست. اخبار آن درها!
جالب اینجاست که حصار ورودی ورزشگاه نیز کنده شده و به نوعی می توان گفت ورودی ورزشگاه فاقد دروازه است.

** ورود تجهیزات جدا نیست!
موضوع مهم دیگری که سازمان لیگ روی میز گذاشته مربوط به ورود اعضای دو تیم است. طبق قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا برای رسیدن به رختکن باید ورودی تیم های خونه به خونه و میهمان از هم جدا باشد، اما این کار در ورزشگاه تختی انجام نشده و مشخص نیست چگونه قرار است این ورودی ها را از هم جدا کنند. اگر این موضوع حل نشود یک عامل مهم در میزبانی ورزشگاه تختی از بین می رود.

**ورودی بانوان شامل نمی شود!
از سوی دیگر، اگرچه از مدت ها قبل گفته می شد که ده درصد سکوهای ورزشگاه تختی (3500 صندلی) در اختیار هواداران زن قرار می گیرد، اما هنوز ورودی جداگانه ای برای بانوان تعبیه نشده و امکان ورود تماشاگران زن به این ورزشگاه وجود ندارد. وضعیت فعلی! البته ورود تماشاگران مرد نیز به دلیل نبود گیت الکترونیکی نامشخص است.

**نورپردازی ورزشگاه استاندارد نیست.
با توجه به حضور در فصل تابستان و گرمای هوا، مسابقات لیگ برتر زیر نور چراغ در سراسر کشور برگزار می شود. بنابراین نور ورزشگاه تختی باید استاندارد شود. روشنایی ورزشگاه تختی هنوز از سازمان لیگ برای میزبانی لیگ برتر مجوز نگرفته است و علیرغم تلاش های صورت گرفته همچنان روشنایی ورزشگاه کم است و باید اقدامات لازم انجام شود.

** ناامنی شغل خبرنگاران.
وضعیت خبرنگاران این گروه نیز مشکلات زیادی دارد. این مکان که در وسط سکوها قرار دارد و با نرده های کوتاه پوشیده شده است، نه تنها امنیت کافی ندارد و استاندارد نیست، بلکه وضعیت خوبی هم ندارد. جایگاه خبرنگار و ورزشگاه ویژه تختی نیز با مشکلاتی همراه است که باید در این زمینه چاره اندیشی شود.

**تختی به پرسپولیس می رسد – ذوب آهن؟
در حالی که بیش از 12 روز تا آغاز مسابقات لیگ برتر و دیدار پرسپولیس و ذوب آهن باقی نمانده، مشخص نیست که آیا ورزشگاه تختی به اولین بازی سرخپوشان راه پیدا می کند یا خیر. بدون شک ایرادات اساسی در آماده سازی تختی وجود دارد که اصلاح آن زمان بر است و اگر سازمان لیگ بخواهد دیدار پرسپولیس و ذوب آهن را در تختی برگزار کند، قطعا بدون در نظر گرفتن برخی استانداردها خواهد بود.

باید منتظر ماند و دید در روزهای آینده از نظر پیشرفت کارها در ورزشگاه تختی چه اتفاقی می افتد و آیا این ورزشگاه قدیمی شرق تهران می تواند میزبان افتتاحیه لیگ باشد یا خیر.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=313260

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.