افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
1

6 قانون عالی برای بهتر خوابیدن

  • کد خبر : 172995
6 قانون عالی برای بهتر خوابیدن

آفتاب نیوز: محققان تاکید می کنند که خوب خوابیدن برای سلامت جسمی و روانی ما ضروری است. در واقع خواب برای زندگی ما به اندازه خوردن یا نفس کشیدن اهمیت دارد. نتیجه کم خوابی نه تنها به خواب آلودگی محدود نمی شود، بلکه باعث کاهش توانایی های شناختی و سطح بهره وری انسان می شود. […]

آفتاب نیوز:

محققان تاکید می کنند که خوب خوابیدن برای سلامت جسمی و روانی ما ضروری است. در واقع خواب برای زندگی ما به اندازه خوردن یا نفس کشیدن اهمیت دارد. نتیجه کم خوابی نه تنها به خواب آلودگی محدود نمی شود، بلکه باعث کاهش توانایی های شناختی و سطح بهره وری انسان می شود. علاوه بر این، خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های جسمی و روحی با کمبود خواب افزایش می یابد.

در این راستا، محققان به افراد توصیه هایی برای داشتن خوابی سالم می دهند. در مرحله اول لازم است افراد خواب به موقع را در اولویت قرار دهند. مهم است که بین ساعت 10:00 تا 11:00 شب به رختخواب بروید تا بدن بتواند عملکرد سالمی داشته باشد. نکته دیگر توجه به نیازهای بدن است; اگر زمان خواب فرا برسد و نادیده گرفته شود، می تواند باعث عدم تعادل روده، بی حالی یا حتی سردرد شود.

به گفته متخصصان، بهتر است افراد پاهای خود را با روغن کنجد گرم یا دمای اتاق ماساژ دهند تا شب بهتر بخوابند. همیشه هنگام خواب لباس گشاد و راحت بپوشید، این طرز لباس پوشیدن به افراد کمک می کند سریعتر و بهتر بخوابند. همیشه در محیطی تمیز و راحت بخوابید و بهتر است در تاریکی مطلق بخوابید تا ریتم شبانه روزی افراد به خوبی کار کند.

مطالعات متعدد نشان داده اند که داشتن یک خواب خوب شبانه منبع شادی و قدرت بیشتر است. به همین دلیل بهتر است برای داشتن خوابی راحت، چرت های طولانی را در وسط روز رها کنید و آخرین نکته این است که چیزی به عنوان جبران کمبود خواب روز هفته با خواب آخر هفته وجود ندارد. این تمرین ساعت بیولوژیکی را تغییر می دهد و می تواند باعث هضم ضعیف، انرژی و عدم تعادل هورمونی شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=172995

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.