افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
2

51 هزار هکتار سیستم نوین آبیاری در استان سمنان اجرا شد

  • کد خبر : 30467
51 هزار هکتار سیستم نوین آبیاری در استان سمنان اجرا شد

محمدرضا قاسمی در گفتگو با خبرنگار بازار در پاسخ به سوالی مبنی بر اقدامات انجام شده برای مقابله با تاثیر خشکسالی و کم آبی بر کشاورزی سمنان، با بیان اینکه امسال 23 مورد از طرح های نوین آبیاری در کشاورزی استفاده شده است. . هفته جهاد در استان تاکید کرد: برای این پروژه ها 175 […]

محمدرضا قاسمی در گفتگو با خبرنگار بازار در پاسخ به سوالی مبنی بر اقدامات انجام شده برای مقابله با تاثیر خشکسالی و کم آبی بر کشاورزی سمنان، با بیان اینکه امسال 23 مورد از طرح های نوین آبیاری در کشاورزی استفاده شده است. . هفته جهاد در استان تاکید کرد: برای این پروژه ها 175 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با بیان اینکه شش استخر ذخیره آب در سازمان های کشاورزی استان سمنان نیز در این ایام به بهره برداری رسید، افزود: برای این طرح ها 12 میلیارد و 225 میلیون ریال هزینه شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه تا هفته جهاد کشاورزی امسال 45 قنات لایروبی شد، گفت: برای این طرح ها 116 میلیارد و 600 میلیون ریال هزینه شده است تا شاهد بهبود وضعیت آبیاری در قنات ها باشیم.

قاسمی با بیان اینکه مجموع پروژه های عمرانی در حوزه آب کشاورزی استان سمنان که تا هفته جهاد کشاورزی 1402 اجرا شده است، 86 طرح است، گفت: در این طرح ها 347 میلیارد هزینه و 900 میلیون ریال اعتبار شده است.

افزایش بهره وری کشاورزی بدون افزایش سطح زیر کشت یکی از مهمترین اولویت های امروز جهاد کشاورزی استان است.

وی با بیان اینکه شش طرح لایروبی و احیای قنات با اعتبار 18.2 میلیارد ریال در استان سمنان اجرا شده است، گفت: منابع طبیعی نیز 11 پروژه سد سنگی با اعتبار 116 میلیارد ریال اجرا کرده است و شاهد اجرای دو پروژه ما با 55 میلیارد ریال اعتبار مدیریت هرزاب بودیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه حدود یک چهارم یا 25 درصد از اراضی زراعی و باغی استان سمنان به آبیاری نوین مجهز است، گفت: 51 هزار هکتار از 198 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تحت آبیاری نوین است. . آبیاری

قاسمی همچنین توسعه سیستم های آبیاری را از اولویت های جهاد کشاورزی استان سمنان دانست تا جایی که تنها در سال 1401 12 هزار و 334 هکتار سامانه نوین آبیاری در کل استان اجرا شد.

وی با بیان اینکه آبیاری بارانی و قطره ای دو نوع آبیاری تحت فشار هستند که به عنوان سیستم های نوین در استان اجرا می شود، تاکید کرد: آبیاری غرقابی با راندمان 35 درصد، آبیاری قطره ای 70 درصد و آبیاری بارانی راندمان دارد. راندمان 90 درصد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز گفت: افزایش بهره وری کشاورزی بدون افزایش سطح زیر کشت یکی از مهمترین اولویت های جهاد کشاورزی استان در برهه کنونی که خشکسالی در سراسر استان وجود دارد است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=30467

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.