افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
2

500 هزار کارگر ساختمانی در مورد بیمه بلاتکلیف هستند

  • کد خبر : 159742
500 هزار کارگر ساختمانی در مورد بیمه بلاتکلیف هستند

به گزارش بازار، اکبر شوکت، رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی با اشاره به آخرین روند بیمه کارگران ساختمانی در کشور گفت: کارگران ساختمانی همچنان مانند سه سال گذشته در بلاتکلیفی به سر می برند. و سه سال است که استرس و اضطراب قطع بیمه با آنهاست. وی با بیان اینکه در سه سال گذشته بیمه […]

به گزارش بازار، اکبر شوکت، رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی با اشاره به آخرین روند بیمه کارگران ساختمانی در کشور گفت: کارگران ساختمانی همچنان مانند سه سال گذشته در بلاتکلیفی به سر می برند. و سه سال است که استرس و اضطراب قطع بیمه با آنهاست.

وی با بیان اینکه در سه سال گذشته بیمه حدود 300 هزار نفر قطع شده است، افزود: با وجود اصلاحات جزئی در قانون بیمه کارگران ساختمانی در مجلس، اگرچه نظر کمیسیون اجتماعی و نظر کارگران و تامین اجتماعی است. نمایندگان متفاوت بودند، اما در صحن آلانی به یکباره چندین سال کار کارشناسی را کنار گذاشتند و موضوع جدید را تصویب کردند، اما اجرایی نشد.

به گفته شوکت، در حال حاضر هیچ بیمه شده جدیدی وجود ندارد و نزدیک به 500 هزار نفر در انتظار بیمه هستند.

رئیس اتحادیه کارگران ساختمانی در گفت‌وگویی گفت: اخیراً برخی از حامیان ساخت و فروش شاهکار جدیدی ارائه کرده‌اند که با پیشنهادی که ارائه کرده‌اند تلاش می‌کنند راه‌حل‌های حقوقی موجود را به نصف کاهش دهند. تحت عنوان پرس و جو یعنی اگر بررسی ها به رای بیاید باید امیدمان را از دست بدهیم که 500 هزار نفر بیمه می شوند و حداقل نیمی از افرادی که بیمه می شوند بیمه شان قطع می شود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود نظارت قوی از سوی معتمدان و اتحادیه ها شاهد این مشکلات هستیم؟ وی بیان کرد: یکی از بزرگترین ضعف های اقتصاد که تا حدودی باعث تورم، دوقطبی شدن جامعه و تشکیل طبقات فقیر و غنی می شود، ناتوانی در ایستادگی در برابر زورگیران است. متاسفانه در صنعت ما قاچاقچیان زیادی هستند که به راحتی حقوق کارگران ساختمانی را که یکی از سخت ترین و زیان آورترین مشاغل است زیر پا گذاشته و نادیده می گیرند. اگرچه ما تنها 6 درصد از جمعیت شاغل کشور را تشکیل می دهیم، 50 درصد حوادث ناشی از کار متعلق به کارگران بخش ساختمان است.

شوکت در عین حال درباره الزام به داشتن شناسنامه فنی ساختمان و لزوم ثبت سطح مهارت نیروی کار بیان کرد: اگرچه این موضوع در ماده 4 قانون نظام مهندسی آمده است، اما به چشم می خورد. در ماده 18 قانون بهسازی فضا و کار. ما در سال 1392 این قانون را از مجلس خارج کردیم و در ماده 18 قانون بهبود فضای کسب و کار به طور کامل به آن اشاره شده است و برای این کار 10 سال اتحادیه راه اندازی کردیم اما مافیای قدرت و ثروت اجازه آن مسیر را نمی دهد. اجرای قانون و عدالت برای کارگران ساختمانی و صنعتی.

رئیس کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی خاطرنشان کرد: در صورت انجام واقعی شناسنامه فنی به اطلاعات کامل و کامل از مجموع یک میلیون و 400 هزار کارگر و معلم ساختمانی که پیمانکاران اصلی ساخت و ساز در کشور هستند نیاز داریم. . کشور و نوع کار، ظرفیت و کیفیت کار آنها.

شوکت افزود: به نمایندگی از انجمن صنفی کارگران ساختمانی که بزرگترین تشکل کارگری با حدود 500 انجمن است، اعلام می کنیم که هر زمان وزیر کار یا وزیر راه و شهرسازی اعلام کردند که آمادگی داریم با استفاده از ظرفیت به مسائل رسیدگی کنیم. انجمن های سراسر کشور

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=159742

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.