افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
1

500 میلیون ثبت نام وام مسکن دولتی برای مستأجران از امروز آغاز می شود

  • کد خبر : 338826
500 میلیون ثبت نام وام مسکن دولتی برای مستأجران از امروز آغاز می شود

متأسفانه افزایش قیمت مسکن و اجاره بها در سال های اخیر مشکلات زیادی را برای اجاره نشینان ایجاد کرده است. دولت برای حل این مشکل طرحی به نام «وام مسکن» یا «وام مسکن» را با هدف کمک به مستاجران راه اندازی کرده است. اهداف اصلی این طرح کمک به ارائه سپرده های اجاره به مستاجران […]

متأسفانه افزایش قیمت مسکن و اجاره بها در سال های اخیر مشکلات زیادی را برای اجاره نشینان ایجاد کرده است. دولت برای حل این مشکل طرحی به نام «وام مسکن» یا «وام مسکن» را با هدف کمک به مستاجران راه اندازی کرده است.

اهداف اصلی این طرح کمک به ارائه سپرده های اجاره به مستاجران برای کاهش فشار مالی بر آنها و امکان دسترسی آسان تر به مسکن با پرداخت ودیعه کمتر است. علاوه بر این، در بازار اجاره مسکن ثبات ایجاد کنید و از افراط و تفریط پرهیز کنید. نوسانات قیمت اجاره از دیگر اهداف این طرح است. این یک طرح است. این وام می تواند به بهبود وضعیت مسکن و اجاره در کشور کمک کند. در این گزارش به بررسی مبلغ جدید این وام و نحوه دریافت و بازپرداخت آن می پردازیم.

مبلغ و مبلغ وام سپرده مسکن در سال 1403.

دولت روز مستأجر را ایجاد کرد ثبت نام مسکن مهر 1403 وارد مرحله جدیدی شد

سال گذشته نزدیک به 920 هزار خانوار برای دریافت این وام در سامانه ثبت نام سپرده مسکن ثبت نام کردند. این نشان می دهد که وام سپرده مسکن به عنوان یکی از اقدامات موثر دولت برای حمایت از مستاجران مورد توجه قرار گرفته است.

متقاضیان وام مسکن همواره نگران میزان و شرایط این وام بوده اند. اطلاع از جزئیات وام مسکن شامل مبلغ وام، میزان اقساط و نحوه بازپرداخت آن بسیار مهم است تا متقاضیان بتوانند برای استفاده از این وام برنامه ریزی کنند.

در سال 1402 مبلغ خدمات ودیعه مسکن برای شهر تهران 100 میلیون تومان، کلان شهرها 70 میلیون تومان و سایر شهرها 40 میلیون تومان بوده است. اما با توجه به افزایش نرخ تورم، در سال 1403 میزان و میزان وام سپرده مسکن نسبت به سال های گذشته افزایش یافت. شماره جدید این وام را در جدول زیر مشاهده می کنید.

نام شهر، حداکثر مبلغ وام مسکن.

تهران 200 میلیون تومان

مراکز استان ها 150 میلیون تومان

شهرهای دیگر 100 میلیون می گیرند

شهرک ها 40 میلیون تومان

در آگهی های منتشر شده از سوی وزارت راه و شهرسازی در خصوص وام مسکن، کلانشهرها شهرهایی هستند که بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارند. این شهرها عبارتند از مشهد، اصفهان، البرز، شیراز، تبریز، قم، اهواز و کرمانشاه.

سود وام و سپرده مسکن هر ساله بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار تعیین و به متقاضیان گزارش می شود. متقاضیان وام سپرده مسکن باید اصل مبلغ وام سپرده مسکن را به همراه سود تعیین شده توسط شورای پول و اعتبار در دوره بازپرداخت 5 ساله بازپرداخت کنند.

با توجه به افزایش تورم و کاهش قدرت خرید مسکن برای اقشار مختلف به ویژه اجاره نشینان، انتظار می رود در سال جاری مستأجران واجد شرایط بیشتری برای دریافت وام سپرده مسکن ثبت نام کنند. این در حالی است که متقاضیان این وام معمولا از اقشار کم درآمد هستند و یکی از دغدغه های آنها میزان اقساط وام و سپرده مسکن است. آنها نگران این هستند که آیا توانایی مالی برای پرداخت این هزینه ها را دارند یا خیر، زیرا ممکن است این میزان هزینه ها فراتر از توان مالی آنها باشد.

مبلغ اقساط وام مسکن متناسب با مبلغ وام دریافتی است. با افزایش مبلغ تسهیلات سپرده مسکن، کارمزدهای آن نیز افزایش می یابد. به طور کلی اقساط وام مسکن به شرح زیر است:

طبق آخرین اطلاعات، حداکثر مدت بازپرداخت اقساط وام مسکن 60 ماه (5 سال) است. همچنین نرخ سود این وام ها به 18 درصد افزایش یافته است.

مستاجر برای وام 200 میلیون تومانی باید ماهانه 5 میلیون و 100 هزار تومان بپردازد.

برای وام 150 میلیون تومانی مبلغ قسط ماهانه 3 میلیون و 807 هزار تومان خواهد بود.

برای وام 100 میلیون تومانی مستاجر باید ماهیانه 2 میلیون و 539 هزار تومان بپردازد.

همچنین سود بانک از این تسهیلات به شرح زیر است:

برای وام 200 میلیون تومانی سود بانک 104 میلیون و 721 هزار تومان است.

با وام 150 میلیون تومانی سود بانک 78 میلیون و 540 هزار تومان می شود.

برای وام 100 میلیون تومانی سود بانک 52 میلیون و 360 هزار تومان است.

افرادی که قصد دریافت وام سپرده مسکن را دارند می توانند به صورت حضوری از طریق سامانه saman.mrud.ir برای بهره مندی از خدمات ودیعه مسکن اقدام کنند.

در خصوص شرایط دریافت وام سپرده مسکن موارد زیر باید در نظر گرفته شود:

1. وام گیرنده باید متاهل یا سرپرست خانوار باشد. اگر مجرد هستید، حداقل سن وام گیرنده برای زنان 35 سال و برای مردان 45 سال است.

2. وام گیرنده باید حداقل 5 سال در همان شهری که برای دریافت وام درخواست کرده زندگی کرده باشد.

3. وام گیرنده باید اجاره نامه ثبت شده 6 ماهه اول سال 1403 را به همراه کد رهگیری ارائه کند.

4. وام گیرنده نباید از سال 1984 دارای ملک باشد.

5. وام گیرنده نباید وام مسکن فعال یا پرداخت نشده داشته باشد.

6. وام گیرنده می تواند برای واحدهای کمتر از 75 متر در تهران و زیر 90 متر در شهرستان ها از اعتبار استفاده کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=338826

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.