افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
3

50 درصد بازنشستگی های کشور پیش از موعد است – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 28550
50 درصد بازنشستگی های کشور پیش از موعد است – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، امروز شنبه 3 تیر 1402 اولین جشنواره تجربه ماندگار توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد. میرهاشم موسوی رئیس سازمان تامین اجتماعی با اشاره به هفته تامین اجتماعی گفت: اولین جشنواره تجربه ماندگار همزمان با این هفته برگزار شد و امروز روز تجلیل از خانواده ها و بازنشستگان است. […]

به گزارش خبرنگار مهر، امروز شنبه 3 تیر 1402 اولین جشنواره تجربه ماندگار توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد. میرهاشم موسوی رئیس سازمان تامین اجتماعی با اشاره به هفته تامین اجتماعی گفت: اولین جشنواره تجربه ماندگار همزمان با این هفته برگزار شد و امروز روز تجلیل از خانواده ها و بازنشستگان است.

وی با بیان اینکه جایگاه بازنشستگان باید در حاکمیت تامین اجتماعی مشخص شود، گفت: این امر نیازمند رویکرد جدیدی است چرا که امروزه بازنشستگان سرمایه های مهم یک کشور محسوب می شوند. نتایج اقدامات او باعث رشد و تعالی شده است و این تجربیات انباشته ظرفیت بلافصل سپاه بازنشستگان است که زیربنای رشد کشور است. بنابراین می‌توان به جایی ارتقا پیدا کرد که بتوانیم در این سرمایه‌های معنوی بیشتر تأمل کنیم.

وی ادامه داد: هر چقدر بتوانیم جایگاه بازنشستگان را در عنصر خانواده برجسته کنیم عملکرد بهتری خواهیم داشت زیرا در فرهنگ ایرانی عنصر خانواده تمدن ساز است.

وی تاکید کرد: فراموش نکنیم که جایگاه جانبازان در خانواده را با هیچ چیز نمی توان پر کرد و دانش اندوخته آنها باید چراغ راه باشد.

بهره مندی مجدد از تجربه بازنشستگان

موسوی در ادامه سخنان خود به برنامه هفتم توسعه اشاره کرد و گفت: یکی از پیشنهادات تامین اجتماعی استفاده مجدد از ظرفیت های بازنشستگان در فعالیت ها است و برای این خدمت می توان بازنشستگی دیگری را در نظر گرفت.

وی گفت: در حال حاضر 50 درصد بازنشستگی ها تمام شده و طبق قانون این افراد می توانند بازنشسته شوند. اما پیشنهاد داده‌ایم از این ظرفیت در بخش‌های مختلف تولیدی و خدماتی استفاده مجدد شود و در خدمت دوم، بازنشستگی دوم با مزایای دیگری در نظر گرفته شود.

رئیس سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه در سال گذشته 220 فقره وام توسط این سازمان پرداخت شده است، اظهار داشت: میزان این وام از 12 میلیون تومان به 20 میلیون تومان افزایش یافته که حداقل اقدامی برای تکریم بازنشستگان است.

موسوی در پایان با تاکید بر اینکه این افراد باید در اعتلای تمدن نقش داشته باشند، تاکید کرد: باید سلامتی برای مردم فراهم شود و لازم است خدمات درمانی به سمت عاری از این افراد حرکت کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=28550

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.