افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
3

50 درصد از جمعیت جهان می توانند بدون ویزا به ایران سفر کنند

  • کد خبر : 201378
50 درصد از جمعیت جهان می توانند بدون ویزا به ایران سفر کنند

به گزارش بازار، سید عزت الله ضرغامی روز دوشنبه 23 بهمن ماه در مراسم افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه گردشگری تهران که در سالن اجلاس سران و با حضور رئیس جمهور برگزار شد به تشریح دستاوردهای دولت مردمی در این زمینه پرداخت. گردشگری را موفق عنوان کرد و گفت: در این دو سال ده ها کار کوچک […]

به گزارش بازار، سید عزت الله ضرغامی روز دوشنبه 23 بهمن ماه در مراسم افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه گردشگری تهران که در سالن اجلاس سران و با حضور رئیس جمهور برگزار شد به تشریح دستاوردهای دولت مردمی در این زمینه پرداخت. گردشگری را موفق عنوان کرد و گفت: در این دو سال ده ها کار کوچک و بزرگ در حوزه گردشگری انجام شده است که شاید مهمترین و اولین کاری که در این دولت انجام شد، از سرگیری صدور ویزای توریستی (1400) بود. آبان ماه) که حدود 20 ماه از زمان شیوع کرونا متوقف شده بود و اجازه صدور نظر انقباضی و محافظه کارانه داده نمی شد، اما نظر کارشناسی ما روی دولت تاثیر گذاشته و صدور ویزا از سر گرفته شد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: یکی دیگر از تصمیمات تاریخی لغو روادید یک طرفه بود که با صلاحدید رئیس جمهور صورت گرفت و از پانزدهم بهمن ماه با هماهنگی های وزارت کشور با 28 کشور جهان اجرایی شد. امور خارجه. با توجه به آمار فوق اکنون بیش از 50 درصد از جمعیت جهان می توانند به سادگی با تهیه بلیط به ایران سفر کنند و از جاذبه های گردشگری کشور بدون ویزا دیدن کنند.

وی تصریح کرد: درهای ایران را به روی دنیا باز کرده ایم و با وجود تبلیغات منفی دشمنان، این شرایط فراهم شده است. اما برای باز شدن درهای ایران باید زیرساخت های گردشگری به درستی آماده شود.

وی همچنین اختصاص فصل مستقل به گردشگری را در برنامه هفتم توسعه برشمرد و این اقدام را یکی از توجهات دولت به گردشگری برشمرد و گفت: اگر وضعیت گردشگری خوب باشد، وضعیت همه بخش ها را بهبود می بخشد و بسیاری از بخش ها را از بین می برد. آسیب در کشور است زیرا گردشگری صنعت محرکه است.

ضرغامی با اشاره به تشکیل 30 دفتر تخصصی گردشگری با توجه به توانمندی های کشور، تصریح کرد: در صورت سرمایه گذاری در این حوزه می تواند نقش مهمی در اقتصاد، فرهنگ و دیپلماسی جهانی و حتی در حوزه امنیت داشته باشد. اگر سرمایه گذاری مناسب انجام شود بیشتر مشکلات حل می شود.

وزیر میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود اقتصاد امسال 8 درصد رشد کند و گردشگری بخش بسیار مهمی از آن است، هرچند گردشگری در محاسبات بانک مرکزی به عنوان یک بخش مستقل به حساب نمی آید. در حالی که بیش از دو برابر رشد اقتصادی مورد انتظار در کشور، با وجود همه مشکلات، ناشی از گردشگری است.

وی تصریح کرد: عقل سلیم و برنامه ریزی خوب حکم می کند که علیرغم مزیت نسبی بیشتر در حوزه گردشگری سرمایه گذاری بیشتری صورت گیرد، در حالی که به عنوان یک بخش خدمات فرهنگی و اجتماعی که شادی زیادی به همراه دارد، در این صورت باید سرمایه گذاری کمتری انجام شود. نسبت به بخش صنعتی

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با یادآوری سفرهای خود به 201 شهر ایران در دو سال گذشته گفت: در این سفرها بخشی از پروژه های کلان را حل کردیم و 50 پروژه بزرگ دیگر نیز به تصویب رسید. و پروژه های به ارزش 400 همات. پایتخت در جریان است، اکثر آنها در حال ساخت هستند و تا پایان دولت سیزدهم بیش از 100 پروژه از این پروژه ها افتتاح می شود که بیشتر آنها هتل های 5 ستاره هستند.

وی افزود: سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهم است، اما برای گردشگری از دولت می‌خواهیم که در این زمینه جهش و انقلاب کند. از رئیس جمهور می خواهم که ابتدا معاونت رئیس جمهور را برای حل مشکلات پروژه های گردشگری به طور مشخص به عهده بگیرد.

ضرغامی بیان کرد: گروه حاضر در این مراسم از فعالان توانمند حوزه گردشگری هستند که با وجود همه مشکلات کارهای بزرگی انجام داده اند اما نیاز به کمی توجه دارند. همین توجه و تدبیر اندک دولت می تواند بسیار مؤثر باشد و جهش های مورد انتظار را ایجاد کند.

وزیر میراث فرهنگی در ادامه به نقل روایتی پرداخت و گفت: تعامل و همکاری باید به گونه ای باشد که کارهای بزرگ با یک امکان کوچک انجام شود. صنعت گردشگری نیز به کمی بینش و حمایت نیاز دارد. ارقام مورد انتظار گردشگری بسیار ناچیز و بسیار متفاوت و بسیار کمتر از ارقام بالا و نجومی هزینه شده در سایر مناطق است.

وی بیان کرد: در سایر حوزه ها مبالغ زیادی هزینه می شود اما در حوزه گردشگری می توان با مبالغ کم گشایش های بزرگی ایجاد کرد. از رئیس جمهور تقاضا دارم به گردشگری توجه بیشتری داشته باشد.

ضرغامی در پایان سخنان خود با توجه به محدودیت زمانی، از رئیس جمهور به جای مجری برای سخنرانی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه گردشگری تهران دعوت کرد و از حاضران خواست تا او و رئیس جمهور را تشویق کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=201378

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.