افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 2 October , 2024
0

5 کلمه ترسناک که به پیش بینی بهتر بازار کمک می کند

  • کد خبر : 382874
5 کلمه ترسناک که به پیش بینی بهتر بازار کمک می کند

به گفته شرکت تحقیقاتی Sentiment، حداقل 5 کلمه ترسناک وجود دارد که می تواند نشان دهد که بازار ارزهای دیجیتال در حال سقوط است. افزایش تنش های خاومیان باعث شده است که قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته حدود 3.5 درصد کاهش یابد. به گزارش اسمارتک نیوز، در پی افزایش تنش ها در خاورمیانه، […]

به گفته شرکت تحقیقاتی Sentiment، حداقل 5 کلمه ترسناک وجود دارد که می تواند نشان دهد که بازار ارزهای دیجیتال در حال سقوط است. افزایش تنش های خاومیان باعث شده است که قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته حدود 3.5 درصد کاهش یابد.

به گزارش اسمارتک نیوز، در پی افزایش تنش ها در خاورمیانه، سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال نگران تاثیر این افزایش تنش بر وضعیت و قیمت دارایی های پرریسک هستند.

کلماتی که از کف بازار می گوید

برایان کوینلاوین، مدیر بازاریابی Sentiment، وبلاگی را در 2 اکتبر منتشر کرد و در آن اعلام کرد، 5 کلمه ترس (Fear Word) که معمولا در شبکه های اجتماعی استفاده می شوند و با کمک آنها می توانید تشخیص دهید که بازار در آن قرار دارد ترس شدید روند معکوس است و احتمالاً معکوس خواهد شد.

کوینلاوین گفت:

وقتی بازار وضعیت خوبی ندارد، مردم شروع به استفاده از کلمات خاصی می کنند. این کلمات ترس که معمولاً به عنوان FUD (ترس، عدم قطعیت، شک) شناخته می شوند، می توانند نشانه ای باشند که شرایط بازار ممکن است تغییر می کند باشد

5 کلمه ترسناک چیست؟

اولین کلمه سقوط (تصادف) معمولاً وقتی قیمت ها کاهش یافته و معامله گران وحشت زده هستند، می گویند بازار سقوط کرده است. از قضا، زمانی که استفاده از کلمه “خراش” در رسانه های اجتماعی به اوج خود می رسد، زمانی است که بازار شروع به سقوط می کند. بازگشت و روند را تغییر دهید انجام می دهد

با استفاده از کلمه
استفاده از کلمه “Crash” در کنار قیمت بیت کوین – منبع: Santiment

این در مورد کلماتی مانند فروش (فروش) و مرده (مرده) نیز صدق می کند. به گفته کوینلاوین، زمانی که استفاده از کلماتی مانند فروش و مرده در میان معامله‌گران افزایش می‌یابد، زمانی است که به معکوس شدن روند بازار نزدیک می‌شویم، وضعیتی که افراد شجاع می‌توانند از آن سود ببرند.

کلمه چهارم ترس است. سرکوب (Crackdown) اجبار به فشارهای قانونی اطلاق می شود که باعث می شود تاجر احساس محدودیت و ترس از دولت و اقدامات آن یا یک پرونده قضایی در حال انجام دهد. کوینلاوین خاطرنشان کرد:

این ترس می‌تواند قیمت‌ها را پایین بیاورد، اما اغلب فرصت خرید خوبی را فراهم می‌کند، مخصوصاً زمانی که هراس در بازار است. خیلی زیاد به نظر می رسد

کلمه پنجم انحلال (Liquidation) که بسته به اینکه بازار به چه سمتی حرکت کند می تواند به عنوان یک شمشیر دولبه عمل کند. انحلال زمانی است که قیمت به طور ناگهانی تغییر بزرگی ایجاد می کند و معامله گران به زور از موقعیت طولانی یا اشتیاق شماآنها را بیرون می آورد.

استفاده از کلمه Liquidation (Liquidation) در کنار قیمت بیت کوین - منبع: Santimentاستفاده از کلمه Liquidation (Liquidation) در کنار قیمت بیت کوین - منبع: Santiment
استفاده از کلمه Liquidation (Liquidation) در کنار قیمت بیت کوین – منبع: Santiment

معمولاً معامله گران زمانی از کلمه انحلال استفاده می کنند که بازار به سمت بالا حرکت می کند و از ضرر افرادی که در معاملات کوتاه بودند خوشحال می شوند. کوینلاوین گفت که با توجه به داده های تاریخی، افزایش استفاده از این کلمه می تواند نشان دهنده آن باشد فرصت خوب برای خرید و ورود به بازار است.

وی در پایان گفت: اگر همیشه مخالف احساسات معامله‌گران در شبکه‌های اجتماعی باشید، معمولاً تصمیمات معاملاتی درستی خواهید گرفت. کوینلاوین گفت:

در مواقعی مانند سقوط FTX یا کاهش اخیر نرخ بهره که به نظر می رسد همه بر سر یک سناریوی صعودی یا نزولی توافق دارند، تصویر بزرگ می تواند برای شما روشن شود.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-10-02 11:00:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=382874

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.