افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
0

5 ویژگی آیفون 16 پرو که مدت هاست گوشی های اندرویدی دارند!

  • کد خبر : 368387
5 ویژگی آیفون 16 پرو که مدت هاست گوشی های اندرویدی دارند!

آیفون 16 پرو به تازگی با ویژگی های جدید و آپدیت های مهم معرفی شده است، اما بسیاری از این ویژگی ها مدت زیادی است که در گوشی های اندرویدی موجود است! در واقع، اپل بیشتر بر روی بهبود قابلیت های موجود متمرکز است تا ابداع ویژگی های کاملاً جدید. در ادامه، پنج ویژگی آیفون […]

آیفون 16 پرو به تازگی با ویژگی های جدید و آپدیت های مهم معرفی شده است، اما بسیاری از این ویژگی ها مدت زیادی است که در گوشی های اندرویدی موجود است! در واقع، اپل بیشتر بر روی بهبود قابلیت های موجود متمرکز است تا ابداع ویژگی های کاملاً جدید. در ادامه، پنج ویژگی آیفون 16 پرو را که گوشی‌های اندرویدی مدت‌هاست از آن‌ها لذت می‌برند، بررسی می‌کنیم. پس با دی جی ادامه دهید.

1. دکمه دوربین اختصاصی

یکی از ویژگی های برجسته آیفون 16 دکمه جدید کنترل دوربین است. این دکمه خازنی که در زیر دکمه پاور قرار دارد به کاربران اجازه می دهد تا به سرعت اپلیکیشن دوربین را باز کرده و عکس بگیرند. این دکمه همچنین از چندین عملکرد پشتیبانی می کند. به عنوان مثال، می توانید با فشار ملایم دکمه، زوم را تنظیم کنید و با دو بار ضربه زدن می توانید به تنظیمات دیافراگم، تعادل رنگ سفید، سرعت شاتر و موارد دیگر دسترسی داشته باشید.

در رونمایی از آیفون 16 پرو، اپل تمرکز زیادی روی دکمه اختصاصی دوربین گذاشت و مشتاقانه در مورد آن صحبت کرد، اما با این حال، این ویژگی آنقدرها هم جدید نیست! گوشی های سری اکسپریا 1 و اکسپریا 5 سونی سالهاست که دکمه شاتر اختصاصی در کنار بدنه دارند. با این حال، دکمه شاتر سونی در مقایسه با دکمه کنترل دوربین آیفون 16 بسیار محدودتر بود و فقط برای باز کردن برنامه دوربین، عکس گرفتن و ضبط فیلم استفاده می شد. اپل با افزودن ویژگی های بیشتر از جمله زوم، کنترل های پیشرفته و حتی ادغام با برنامه های شخص ثالث، این ویژگی را به سطح جدیدی ارتقا داده است. با این حال، این موضوع را نباید نادیده گرفت. ایده اولیه دکمه اختصاصی دوربین برای اولین بار در گوشی های اندرویدی اجرا شد و اپل در این زمینه نوآوری نکرده است.

2. دوربین 48 مگاپیکسلی فوق عریض

آیفون 16 پرو

در سال‌های اخیر، کاربران و منتقدان آیفون‌ها را به خاطر دوربین‌های باکیفیت آن‌ها ستایش کرده‌اند، اما دوربین‌های فوق عریض آن‌ها در شرایط نور کم عملکرد خوبی نداشتند و تصاویر ثبت‌شده نویز و تار بودند. اپل این مشکل را در آیفون 16 پرو با معرفی سنسور 48 مگاپیکسلی فوق عریض حل کرد که نسبت به سنسور 12 مگاپیکسلی در مدل های قبلی پیشرفت چشمگیری داشته است.

اما این نیز چیزی نیست که قبلاً در گوشی های اندرویدی ندیده باشیم. دوربین های فوق عریض و با وضوح بالا مدتی است که در گوشی های اندرویدی وجود داشته اند. به عنوان مثال، OnePlus 10 Pro در سال 2022 با یک لنز 50 مگاپیکسلی فوق عریض عرضه شد. در حال حاضر، این نوع سنسورها را می توان در بسیاری از گوشی های اندرویدی میان رده مانند Vivo V40 Pro مشاهده کرد، بنابراین، اگرچه اپل در این زمینه پیشرفت هایی داشته است، اما اندروید قبلاً به این قابلیت ها دست یافته بود.

3. فیلمبرداری 4K با سرعت 120 فریم بر ثانیه

آیفون 16 پرو

یکی از ویژگی های قابل توجه دوربین آیفون 16 پرو سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی آن است که به لطف پردازنده A18 Pro امکان فیلم برداری با وضوح 4K و سرعت 120 فریم بر ثانیه را فراهم می کند. اپل ادعا می کند که می توانید در این حالت فیلم های اسلوموشن ضبط کنید و حتی پس از ضبط، نرخ فریم را تنظیم کنید.

اما جالب است بدانید که این قابلیت نیز از گوشی های اندرویدی الهام گرفته شده است. اگرچه گوگل پیکسل 9 پرو این ویژگی را ندارد، اما بسیاری از پرچمداران اندرویدی سال 2024 از جمله سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا و شیائومی 14 اولترا از فیلمبرداری 4K با سرعت 120 فریم بر ثانیه پشتیبانی می کنند. بنابراین آیفون 16 پرو با ارائه این قابلیت در واقع به استانداردی می رسد که گوشی های اندرویدی از قبل تعیین کرده اند.

4. پشتیبانی از Wi-Fi 7

وای فای 7

در جریان معرفی آیفون 16، اپل به پشتیبانی از استاندارد وای فای 7 اشاره ای نکرد، اما تمامی مدل های آیفون 16 از این استاندارد پشتیبانی می کنند. این بدان معناست که آیفون‌های جدید می‌توانند همزمان در باندهای 2.4 گیگاهرتز، 5 گیگاهرتز و 6 گیگاهرتز داده‌ها را ارسال و دریافت کنند، در حالی که ما هنوز این ویژگی را آزمایش نکرده‌ایم، در تئوری این به‌روزرسانی باید منجر به سرعت بیشتر وای‌فای و تأخیر کمتر شود. و یک اتصال پایدارتر.

با این حال، پشتیبانی از Wi-Fi 7 نیز برای اولین بار در گوشی های اندرویدی معرفی شد. بسیاری از پرچمداران 2023 اندروید، مانند Samsung Galaxy S23 Ultra و Google Pixel 8، از Wi-Fi 7 پشتیبانی می کنند. بنابراین با معرفی این ویژگی در iPhone 16، اپل تنها به همتراز بودن با پرچمداران اندرویدی که این ویژگی را داشتند، نزدیک شد. تقریبا یک سال

5. شارژ سریعتر از طریق پورت USB-C

آیفون 16 پرو

اپل با حذف درگاه لایتنینگ و استفاده از پورت USB-C در آیفون 15 تغییرات جدیدی را آغاز کرد، اما سرعت شارژ همچنان بین 20 تا 27 وات باقی می ماند. طبق گواهینامه صادر شده توسط مرکز گواهی کیفیت چین، آیفون 16 پرو از سرعت شارژ تا 39 وات پشتیبانی می کند که نسبت به نسل قبلی پیشرفت قابل توجهی دارد.

در حالی که این بهبود قابل توجه است، سرعت شارژ آیفون 16 هنوز هم کمتر از اکثر گوشی های پرچمدار اندرویدی است. به عنوان مثال، Samsung Galaxy S24 Ultra از شارژ 45 واتی پشتیبانی می کند و OnePlus 12 حتی تلفن های اندرویدی میان رده مانند OnePlus 12R و Honor 200 Pro به ترتیب از شارژ 100 وات و 66 وات پشتیبانی می کنند. بنابراین در حالی که افزایش سرعت شارژ در آیفون 16 یک پیشرفت است، اپل همچنان از نظر سرعت شارژ از رقبای اندرویدی خود عقب است.

نتیجه گیری

در مجموع، آیفون 16 پرو ویژگی های جدیدی را ارائه نمی دهد. در واقع اپل با قابلیت بهبود و بهینه سازی ویژگی های موجود و بازاریابی موثر توانسته ظاهر آیفون 16 پرو را جذاب جلوه دهد. در حالی که به‌روزرسانی‌هایی برای آیفون 16 پرو وجود دارد که آن را به گزینه‌ای مناسب تبدیل می‌کند، اگر قبلاً یکی از پرچم‌داران مدرن اندروید را خریداری کرده‌اید، احتمالاً تلفن شما از قبل بسیاری از ویژگی‌هایی را دارد که اپل در سال 2024 معرفی می‌کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=368387

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.