افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 8 September , 2024
2

5 هنرمند پیشکسوت نشان درجه یک هنری گرفتند + عکس

  • کد خبر : 175153
5 هنرمند پیشکسوت نشان درجه یک هنری گرفتند + عکس

به گزارش رکنا، اختتامیه شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران شامگاه سه شنبه 28 دی ماه با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محمد هاشمی معاون وزیر و معاون حقوقی، امور مجلس و استان های کشور، محمود سالاری معاون امور هنری، امیرحسین سمیعی مدیرکل امور مجلس شورای اسلامی هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و […]

به گزارش رکنا، اختتامیه شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران شامگاه سه شنبه 28 دی ماه با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محمد هاشمی معاون وزیر و معاون حقوقی، امور مجلس و استان های کشور، محمود سالاری معاون امور هنری، امیرحسین سمیعی مدیرکل امور مجلس شورای اسلامی هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد الیاری، مدیرکل بنیاد رودکی، محمدعلی مراتی، دبیر جشنواره، رضا مهدوی، دبیر سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر، هادی آرزو، هنرمند پیشکسوت، و جمعی از مسئولان و هنرمندان در تالار رودکی دیدار کردند.

در ابتدای این برنامه با اجرای رسالت بوذری با کلیپی از شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدا حادثه تروریستی کرمان از خاطره این شهدا تقدیر شد.

حمایت از موسیقی از مناطق

معاون رسمی و حقوقی معاونت امور مجلس و استان های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آیین اظهار داشت: بسیار خوشحالم که در ایستگاه پایانی شانزدهمین جشنواره موسی نواحی در خدمت شما هستم. برای تبلیغ این رویداد

سید محمد هاشمی گفت: موسیقی نواحی یکی از ابعاد مهم هویت ملی و هنری سرزمین ماست، موسیقی که در عمر طولانی و ماندگار خود همواره به مضامین دینی، آیینی و میهنی ارج نهاده است. میهن پرستی، استحکام بافت اجتماعی و عاشقانه های ناب که همیشه در این موسیقی پژواک دارد.

وی با اشاره به حمایت از موسیقی نواحی افزود: وظیفه ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر موسیقی حمایت، تمرکز بر موسیقی نواحی، تقویت و پرداختن به این نوع موسیقی بوده است. مدیرکل سابق دفتر موسیقی این روند را داشت و امیدوارم امیرحسین سمیعی. مدیر کل جدید دفتر موسیقی در برنامه های آتی خود با برنامه ریزی فشرده تر از این موسیقی اصیل تقدیر می کند که وظیفه ذاتی ماست.

تحویل 5 نشان هنری درجه یک

در این مراسم به نمایندگی از مناطق پنج گانه برگزارکننده مرحله اول شانزدهمین جشنواره ملی موسیقی ناحیه، پیام احمدی مدیرکل و شهرام فرجی معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری پوریا جلالی ، کارگردان جمال برفی معاون هنری اداره کل ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تجلیل شد.

تحویل 5 نشان هنری درجه یک

در این آیین در ساعت 5 هنرمند پیشکسوت موسیقی نواحی از جمله محمد قیوم امینی خلیلیها خواننده رسمی خراسان شمالی فرامرز رستمی خواننده خراسان شمالی خداداد صحراروشن نوازنده قمشه خراسان شمالی مجتبی خان قیطقی نوازنده دو تار شمال خراسان و علی پویانیا خواننده رسمی بویر احمدی نشان درجه یک هنری معادل دکترا اعطا شد.

تصمیم دبیر جشنواره موسیقی منطقه 17

همچنین در این مراسم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون امور هنری و مدیرکل دفتر موقت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدعلی مراتی عنوان دبیری را دریافت کرد. هفدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران

مرآتی پس از دریافت این حکم از معاون هنری و مدیر دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قدردانی کرد و گفت: خدا را شاکرم که بار دیگر این بزرگان به من اعتماد کردند و به هنرمندان، قدیمی ها و مردم خدمت کردند. چراغ ها هویت، انسانیت و من پاکی موسیقی اقوام خواهم بود.

محمدعلی مراتی

وی با گرامیداشت یاد و خاطره زنده یاد محمد شکارچی هنرمند پیشکسوت موسیقی خطه لرستان گفت: درگذشت این استاد را به جامعه هنری و موسیقی ایران و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می کنم و برای خانواده ایشان صبر و آرامش آرزومندم. . .

سپس مجتبی خان قیطقی دوتار نواز خراسان شمالی تاج خود را به مرآتی سپرد.

اجرای موسیقی نواحی سیستان و بلوچستان توسط هنرمند عیسی بلوچ با اجرای دانلی و داود بامری با اجرای دهلک به یاد شهدای حادثه تروریستی کرمان و قپوز با اجرای آشیک امیرمحمدی هنرمند پیشکسوت آذربایجان شرقی از دیگر قطعات بود. . از این آیین

عیسی بلوچ

شانزدهمین جشنواره موسیقی مناطق ایران در دو بخش انجام شد؛ قسمت اول در سطح منطقه از 15 تا 23 تیرماه سال جاری به دبیری محمدعلی مراتی و زیر نظر دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. ، انجمن موسیقی ایران و با همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد استان های سراسر کشور.

بخش منطقه ای این جشنواره در پنج استان گلستان (6 تا 8 تیرماه)، چهارمحال و بختیاری (10 تا 12 تیرماه)، آذربایجان شرقی (14 تا 16 تیرماه)، کرمانشاه (17 تا 16 تیرماه)، 28 تیرماه برگزار می شود. ) و کرمان (31 تا 23 تیر) و بخش ملی آن نیز از 25 تا 28 آذرماه در تهران با مشارکت بنیاد رودکی و به همت تالار رودکی برگزار شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=175153

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.