افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
2

5 ناهماهنگی در اقتصاد ایران

  • کد خبر : 148964
5 ناهماهنگی در اقتصاد ایران

به گزارش بازار، علی روحانی در نشست خبری همایش اقتصاد ایران، اصلاح ساختارها، رفع نارضایتی ها و نقش آفرینی جدید در عرصه بین الملل اظهار داشت: در آغاز سومین سال دولت سیزدهم، کنفرانس اقتصادی در واقع یک بررسی عملکرد دولت فعلی و دولت های گذشته و برنامه ریزی برای رفع ریشه ای مشکلات اقتصادی. وی […]

به گزارش بازار، علی روحانی در نشست خبری همایش اقتصاد ایران، اصلاح ساختارها، رفع نارضایتی ها و نقش آفرینی جدید در عرصه بین الملل اظهار داشت: در آغاز سومین سال دولت سیزدهم، کنفرانس اقتصادی در واقع یک بررسی عملکرد دولت فعلی و دولت های گذشته و برنامه ریزی برای رفع ریشه ای مشکلات اقتصادی.

وی گفت: در اقتصاد شاهد عدم تعادل های مزمنی هستیم که ریشه در دهه های اخیر دارد. به عنوان مثال ریشه عدم تعادل سیستم بانکی به بیش از یک دهه قبل برمی گردد یا ریشه عدم تعادل انرژی به یک سری تصمیمات و ملاحظات سیاسی مربوط می شود.

روحانی تصریح کرد: در کشور و اقتصاد ما پنج عدم تعادل بانکی، پولی، بودجه ای، انرژی و رفاه اجتماعی داریم که ریشه عدم تعادل و اصلاحات آن در همایش اقتصادی بررسی می شود و سمت و سوی موتور اقتصادی بررسی می شود. از طریق جایگاه اقتصاد ایران در عرصه بین المللی تعیین خواهد شد.

وی گفت: در همایش اقتصادی یکی از نکات مهم این است که راه های مختلف اقتصادی برای برخورد با یک موضوع و ملاحظات سیاستمداران در حل آن مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

روحانی تاکید کرد: بسیاری از نارضایتی های اقتصادی در دولت قابل اصلاح نیست و ریشه در قانون دارد و باید در مجلس حل شود.

معاون سیاست های اقتصادی وزارت اقتصاد تصریح کرد: نابرابری رفاهی مانند نابرابری صندوق های بازنشستگی است و باید این نابرابری را در نظام مالیاتی بررسی کنیم.

وی درباره فساد حتمی و تاثیر آن بر نترازی گفت: فساد پدیده ای است که ریشه در نترازی دارد.

وی گفت: اختیارات نرخ ارز باید به مرکز مبادلات بازگردانده شود و در عین حال نمی توان بازار غیررسمی را نادیده گرفت، بلکه باید معاملات و نیازهای واقعی در مرکز مبادلات انجام شود.

در ادامه این نشست مجاهدی، رئیس پژوهشکده اقتصادی وزارت اقتصاد گفت: تحلیل مشکلات حوزه اقتصاد و راهکارهای حل آن موضوع مهمی است و در همایش اقتصادی; تحلیل مشکل در 40 جلسه و مقاله قبلی بررسی شد و در مجموع به عدم تعادل انرژی، بودجه، بانکی و پولی رسیدیم که در جلسات تخصصی بررسی می شود.

در ادامه نعمتی مشاور وزیر اقتصاد در ادامه گفت: در دولت سیزدهم وزارت اقتصاد علاوه بر حل مشکل معیشتی و رفاه مردم به دنبال دانش حکمرانی و دانش اقتصاد بود و برای این کار هدف، کیفیت سیاست ها باید مورد توجه قرار گیرد و ما به همفکری نخبگان نیاز داریم.

وی تاکید کرد: مسائل اقتصادی ایران پیچیده است و حوزه چندابزاری است و وضعیت تولید نیز از این قاعده مستثنی نیست و باید تجدید نظر کنیم.

نعمتی گفت: اقتصاد ایران در فضای بین الملل قبل از این برنامه ریزی مشخصی داشت و به نظر می رسد باید تامین کننده مواد اولیه در فضای بین الملل باشد، بنابراین اساس اقتصاد ایران این است که به درستی جایگاه و نقش آفرینی کند. فضای بین المللی و اصلاحات لازم باید انجام شود.

وی تصریح کرد: بحث عدم تعادل در نظام بانکی، عدم تعادل در نظام مالیاتی، عدم تعادل در بودجه و انرژی و جایگاه اقتصاد ایران در فضای بین المللی مواردی است که در کنفرانس اقتصادی مورد بحث و تحلیل قرار خواهد گرفت و امیدواریم. که این همایش آغازی برای تعامل با دانشگاه و فضایی علمی باشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=148964

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.