افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
3

5 محل و منطقه صنعتی تخصصی در زمینه انرژی خورشیدی در حال ساخت

  • کد خبر : 203788
5 محل و منطقه صنعتی تخصصی در زمینه انرژی خورشیدی در حال ساخت

به گزارش بازار، روح الله ابراهیمی گفت: تاکنون ایجاد 17 شهر و ناحیه صنعتی تخصصی انرژی خورشیدی در 6 استان قزوین، کرمان، یزد، کهگیلویه و بویار احمد، آذربایجان شرقی و فارس از سوی سازمان سنجش به این سازمان ابلاغ شده است. معاون اول رئیس جمهور که 5 شهر و منطقه تخصصی صنعتی انرژی خورشیدی در […]

به گزارش بازار، روح الله ابراهیمی گفت: تاکنون ایجاد 17 شهر و ناحیه صنعتی تخصصی انرژی خورشیدی در 6 استان قزوین، کرمان، یزد، کهگیلویه و بویار احمد، آذربایجان شرقی و فارس از سوی سازمان سنجش به این سازمان ابلاغ شده است. معاون اول رئیس جمهور که 5 شهر و منطقه تخصصی صنعتی انرژی خورشیدی در استان های قزوین (شهر صنعتی شال) و کرمان (شهرهای صنعتی بافت، راین، سیرجان و بردسیر) در حال اجراست.

وی افزود: شهرک صنعتی شال به عنوان اولین شهرک صنعتی به مساحت 785 هکتار به بهره برداری رسیده است که کل زمین قابل واگذاری 471 هکتار برآورد شده است و پیش بینی می شود حدود 220 مگاوات برق تزریق شود. شبکه برق سراسری در صورت بهره برداری کامل.

سرپرست معاونت فنی سازمان صنایع کوچک و شهرهای صنعتی ایران با همکاری وزارت نیرو ادامه داد: ستبا به نمایندگی از وزارت نیرو متولی ساخت نیروگاه های خورشیدی در کشور و غیره است. این لحظه با این سازمان برای راه اندازی طرح های احداث نیروگاه های خورشیدی همکاری کرده است.

ابراهیمی با بیان اینکه این شهرک ها در سفرهای استانی ریاست جمهوری مصوب و از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد، افزود: پس از اخذ سند مالکیت منابع طبیعی، عملیات اجرایی شهرک توسط شرکت استانی با واگذاری به انجام می شود. پیمانکاران صالح و سپس زمین به سرمایه گذارانی که درخواست احداث نیروگاه خورشیدی را دارند واگذار می شود.

وی گفت: بر اساس اسناد ملکی به دست آمده، احداث شهرک های صنعتی تخصصی انرژی خورشیدی در 2178 هکتار زمین صنعتی پیش بینی شده است و در صورت استقرار اینورتر نیروگاه های خورشیدی در زمین مذکور، حدود 1000 مگاوات برق خواهد بود. تولید خواهد شد.

سرپرست معاونت فنی سازمان صنایع کوچک و شهرهای صنعتی ایران درباره صادرات برق از این نیروگاه ها نیز گفت: شبکه برق ایران از طریق خطوط انتقال و پست ها وصل می شود و اگر برق تولید شود، بیش از مصرف است. برق کشور و در صورت توافق با کشورهای همسایه امکان صادرات برق وجود دارد که وزارت نیرو باید مجوزهای لازم را صادر کند.

به گفته ابراهیمی؛ شرکت شهرک صنعتی استان از طریق پیمانکاران ذیصلاح، آماده سازی اولیه و تامین زیرساخت های لازم شهرک صنعتی برای ایجاد نیروگاه های انرژی خورشیدی را عملیاتی می کند و پس از آن با واگذاری حق انتفاع، احداث نیروگاه های خورشیدی انجام می شود. زمین به سرمایه گذاران

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=203788

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.