افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
2

5 فایده تخم مرغ برای سلامتی/ سفیده بخوریم یا زرده؟

  • کد خبر : 220494
5 فایده تخم مرغ برای سلامتی/ سفیده بخوریم یا زرده؟

به گزارش آنلاین، دکتر سوپارنا موکرجی، متخصص تغذیه سلامت تایید کرد که سفیده تخم مرغ به دلیل داشتن پروتئین دارای ارزش غذایی بالایی است زیرا حاوی مواد مغذی حیاتی مانند ویتامین های A، D و E است. سلامت نیوز نوشت: هر دو جزء مکمل یکدیگر هستند و مشخصات غذایی جامعی را ارائه می دهند و […]

به گزارش آنلاین، دکتر سوپارنا موکرجی، متخصص تغذیه سلامت تایید کرد که سفیده تخم مرغ به دلیل داشتن پروتئین دارای ارزش غذایی بالایی است زیرا حاوی مواد مغذی حیاتی مانند ویتامین های A، D و E است.

سلامت نیوز نوشت: هر دو جزء مکمل یکدیگر هستند و مشخصات غذایی جامعی را ارائه می دهند و به جای تمرکز روی یک قسمت از تخم مرغ (سفیده یا زرده) باید به مصرف متعادل سفیده و زرده تشویق و بر اعتدال تاکید کرد. این مهم است، به خصوص برای افرادی که در حال مبارزه هستند.

وی افزود: تمرکز بر تخم مرغ در یک رژیم غذایی متنوع باعث ارتقای سلامت عمومی و تضمین مجموعه ای غنی از مواد مغذی ضروری برای بدن می شود و اگر فردی از کلسترول بالا رنج می برد، می توان تخم مرغ را با نوع دیگری از مواد غذایی غنی از پروتئین جایگزین ترکیب کرد.

5 فواید تخم مرغ برای سلامتی
کلسترول خوب:
HDL که «کلسترول خوب» نیز نامیده می‌شود، زمانی که افراد سه یا بیشتر تخم مرغ در روز می‌خورند، افزایش می‌یابد.

به کاهش تری گلیسیرید کمک می کند: خوردن تخم مرغ به افزایش اسیدهای چرب مانند امگا 3 کمک می کند و بنابراین به کاهش سطح تری گلیسیرید در بدن کمک می کند.

کاهش خطر سکته: بر اساس برخی مطالعات، خوردن روزانه تخم مرغ می تواند خطر ابتلا به سکته مغزی را تا 30 درصد کاهش دهد.

حفظ سلامت قلب: افرادی که بیشتر تخم مرغ می خورند کمتر به بیماری قلبی مبتلا می شوند. یک مطالعه چینی نشان داد افرادی که یک تخم مرغ در روز می خورند 20 درصد کمتر در معرض ابتلا به بیماری قلبی هستند.

سلامت چشم: به گفته متخصصان، تخم مرغ حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند لوتئین و زآگزانتین است که به پیشگیری از بیماری های چشمی مانند آب مروارید و دژنراسیون ماکولای مرتبط با افزایش سن کمک می کند.

۴۷۲۳۶

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=220494

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.