افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
3

5 سناریوی احتمالی اسرائیل پس از دفاع مشروع ایران

  • کد خبر : 241335
5 سناریوی احتمالی اسرائیل پس از دفاع مشروع ایران

نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد که یکشنبه شب با موضوع حمله ایران به سرزمین های اشغالی فلسطین برگزار شد، بدون هیچ نتیجه مشخصی پایان یافت. در همین راستا، کابینه جنگ اسرائیل با برگزاری جلسات امنیتی در حال بررسی و تصمیم گیری درباره واکنش اخیر ایران در سرزمین های اشغالی است. با توجه به […]

نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد که یکشنبه شب با موضوع حمله ایران به سرزمین های اشغالی فلسطین برگزار شد، بدون هیچ نتیجه مشخصی پایان یافت. در همین راستا، کابینه جنگ اسرائیل با برگزاری جلسات امنیتی در حال بررسی و تصمیم گیری درباره واکنش اخیر ایران در سرزمین های اشغالی است.

با توجه به این وضعیت به نظر می رسد سناریوهای متعددی برای پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی وجود دارد. بدیهی است که این سناریوها در خصوص تصمیم احتمالی این رژیم برای اقدام علیه ایران در نظر گرفته می شود و در غیر این صورت احتمال عدم پاسخگویی رژیم صهیونیستی به ایران یکی از گزینه های احتمالی و جدی است.

1- حمله مستقیم و فوری به ایران:
اسرائیل در صورت حمایت آمریکا به مراکزی در ایران حمله خواهد کرد که پادگان های نظامی و تاسیسات نفتی در اولویت قرار دارند. این در حالی است که شبکه خبری سی ان ان به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که جو بایدن در تماس تلفنی با نتانیاهو ضمن حمایت از رژیم صهیونیستی گفت که از حمله اسرائیل به ایران حمایت نمی کند. از سوی دیگر، حمله به تاسیسات هسته ای ایران در این سناریو به دلیل خارج شدن از کنترل اوضاع و احتمال سرایت اوضاع به منطقه بعید است، اما ممکن است یکی از گزینه ها باشد.

2- حمله به تاسیسات نظامی محور مقاومت و خارج از مرزهای ایران:

سناریوی احتمالی دیگر حمله قوی اسرائیل به حزب الله لبنان یا تأسیسات نظامی در سوریه و ایران است. برخی خبرگزاری ها از شدت حملات توپخانه ای رژیم اشغالگر قدس در جنوب لبنان خبر داده اند.

3- پیگیری دیپلماتیک موضوع از طریق شورای امنیت سازمان ملل:

اسراییل می تواند از طریق قطعنامه شورای امنیت و بحث های سیاسی و در عین حال خویشتن داری، به این موضوع بپردازد. در این اقدام، اردن نیز می تواند همکاری کند زیرا طبق اخبار، این کشور مدعی شده است که پهپادهای ایرانی نیز حریم هوایی اردن را نقض کرده اند.

البته روسیه و چین در شورای امنیت با این اقدام مخالفت خواهند کرد. زیرا مسکو و پکن قطعا از ادامه درگیری ها حمایت نخواهند کرد. علاوه بر این، اسرائیل ممکن است بسته جدیدی از تحریم ها را از طریق ایالات متحده و اروپا علیه ایران اعمال کند. استفاده از توانمندی های آمریکا برای هماهنگی گروه 7 برای فشار بر ایران گزینه دیگری برای تل آویو است.

4- حمله توامان و اقدام دیپلماتیک علیه ایران:

سناریوی دیگر رژیم صهیونیستی اقدام نظامی علیه ایران با کمک آمریکا و اروپا است. سناریوی چهارم قطعا بدترین نوع سناریو خواهد بود، زیرا قطعا به یک جنگ طولانی مدت منجر خواهد شد.

5- بازگشت به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه:

دلیل اصلی وضعیت پرتنش کنونی علت جنگ غزه است. احترام همه واحدهای سیاسی به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد آتش بس در غزه ممکن است اقدام دیگری باشد که رژیم اشغالگر قدس برای توقف حملات علیه خود اتخاذ کرده است. قطعنامه فوق در 6 آوریل 1403 به تصویب رسید که بر اساس آن آتش بس در ماه مبارک رمضان برقرار بود، اما اسرائیل مفاد این آتش بس را اجرا نکرد.

پایان این درگیری ها بدون پایان دادن به جنگ غزه موقتی خواهد بود. حتی اگر اسرائیل بار دیگر به حمله ایران پاسخ ندهد، زخم باز جنگ غزه بار دیگر منبع درگیری بین طرفین خواهد بود.

310310

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=241335

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.