افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
9

5 زبان عشق، 7 روز، 1 زوج

  • کد خبر : 4181
5 زبان عشق، 7 روز، 1 زوج

چه چیزی باعث ایجاد یک ازدواج خوب و پایدار می شود؟ من نمی توانم به جای همه صحبت کنم، و فکر نمی کنم فقط یک چیز جادویی وجود داشته باشد. اما من و شوهرم اخیراً بیست و پنجمین سالگرد ازدواجمان را جشن گرفتیم و می‌توانم چیزی را به اشتراک بگذارم که به ما کمک کرده […]


چه چیزی باعث ایجاد یک ازدواج خوب و پایدار می شود؟ من نمی توانم به جای همه صحبت کنم، و فکر نمی کنم فقط یک چیز جادویی وجود داشته باشد. اما من و شوهرم اخیراً بیست و پنجمین سالگرد ازدواجمان را جشن گرفتیم و می‌توانم چیزی را به اشتراک بگذارم که به ما کمک کرده است: ما یاد گرفته‌ایم چگونه احساسات خود را به روش‌هایی بیان کنیم که برای یکدیگر معنادار باشد. همانطور که گری چپمن، دکترا، می گوید، ما به “زبان عشق” یکدیگر مسلط هستیم.

ممکن است کتاب پرفروش چپمن را بشناسید، 5 زبان عشق. من و شوهرم 11 سال پیش آن را آزمایش کردیم و در مورد آن برای WebMD نوشتم. همانطور که ازدواج ما به نقطه عطف ربع قرن رسید، روش چپمن را امتحان دیگری کردیم. آیا زبان های عشق در آزمون زمان مقاومت کرده اند؟

5 زبان عشق چیست؟

سی سال پیش، چپمن، یک درمانگر ازدواج و خانواده در وینستون-سالم، NC، به پنج دسته از چیزهایی رسید که در طول زندگی خود متوجه شده بود. مشاوره جلساتی که زوج ها از یکدیگر می خواهند:

  1. کلمات تاییدی: تعریف و تمجید یا کلمات تشویق کننده
  2. زمان کافی: توجه بی دریغ شریک زندگی خود
  3. دریافت هدایا: نمادهای عشقمانند گل یا شکلات
  4. اعمال خدمات: چیدن میز، راه رفتن با سگ یا انجام کارهای کوچک دیگر
  5. لمس فیزیکی: داشتن رابطه جنسی، دست گرفتن، بوسیدن

چپمن در کتاب خود درباره آنها نوشت. او می گوید که یادگیری زبان عشق یکدیگر به زوج ها کمک می کند تا احساسات خود را به گونه ای بیان کنند که برای یکدیگر «عمیقاً معنادار» باشد.

من و شوهرم برای اولین بار از چاپمن استفاده کردیم مسابقه زبان عشق و سپس یک هفته تلاش کردند تا “مخزن عشق” یکدیگر را پر کنند – استعاره چپمن از میزان عشقی که هر فرد احساس می کند.

ما متوجه شدیم که زبان عشق مشترکی داریم: زمان با کیفیت. به مدت یک هفته، در حالی که در بازارهای کشاورزان محلی قدم می زدیم، به عتیقه فروشی می رفتیم، و با لیوان های شراب در بار/رستوران شبانه مورد علاقه خود صحبت می کردیم، به روشی که سال ها بود با هم ارتباط نداشتیم.

مخازن عشق مربوطه ما واقعاً بسیار پر بود. اما آن موقع بود. حالا چطور؟ آیا زبان های عشق همچنان برای ازدواج من صادق است؟ برای روابط به طور کلی؟

5 زبان عشق امروزی

از زمان انتشار کتاب چپمن خیلی چیزها تغییر کرده است. و تکنولوژی بخش بزرگی از آن است.

چپمن زمانی که اخیراً دوباره با او صحبت کردم گفت: «همه ما آنقدر به تلفن‌هایمان گره خورده‌ایم که اگر یک لحظه آزاد داشته باشیم، به احتمال زیاد به تلفن نگاه می‌کنیم تا به همدیگر.

گناهکار. بیشتر شب‌ها می‌بینید که من و شوهرم روی کاناپه جمع شده‌ایم – او در یک طرف، من در طرف دیگر – هر دو در حال حرکت در فیس‌بوک یا اینستاگرام در حالی که تلویزیون در پس‌زمینه صدا می‌زند. چپمن می‌گوید بهترین پادزهر برای تداخل فناوری این است که هفته‌ای دو یا سه بار تلفن‌هایمان را کنار بگذاریم و با یکدیگر صحبت کنیم.

پس این کاری است که ما انجام دادیم. اما ابتدا، ما دوباره در آزمون 5 زبان عشق شرکت کردیم. این بار، نتایج ما یکسان نبود. شوهرم در لمس فیزیکی بالاترین امتیاز را کسب کرد. زمان کیفی دوباره برای من اول شد، اما کلمات تأیید کننده در مرحله دوم بسیار نزدیک بود.

چپمن می‌گوید: «فکر می‌کنم فصل‌هایی از زندگی و شاید شرایطی وجود دارد که بر زبان عشق تأثیر می‌گذارد. “آزاری ندارد که هر 5 سال یا بیشتر در مسابقه شرکت کنید، فقط ببینید.”

من و شوهرم هنوز به زبان عشق یکدیگر صحبت می کنیم. با این حال، گاهی اوقات، گویش های ما کمی متفاوت است. من عاشق تئاتر هستم. او ترجیح می دهد وقت خود را در یک آبجو بگذراند. من می خواهم یک ماساژ دادن قبل از خواب. او ترجیح می دهد … شما عکس را دریافت کنید.

این بار، به جای برنامه ریزی برای انجام فعالیت های مشترک، به سادگی بیشتر روی یکدیگر تمرکز کردیم. طبق پیشنهاد چاپمن، هفته ای چند بار گوشی هایمان را کنار می گذاشتیم، به چشمان یکدیگر نگاه می کردیم و گوش می دادیم. من او را بیشتر لمس کردم، حتی اگر فقط یک بغل کوتاه یا مالیدن بازوها بود. او هر روز به من می گفت که چقدر مرا دوست دارد و از من قدردانی می کند.

از شوهرم پرسیدم مخزن عشقش پر است؟ این است. مال من هم همینطوره.

آیا 5 زبان عشق کافی است؟

در این کتاب، چپمن می‌گوید تکنیک او این پتانسیل را دارد که «هزاران ازدواج» را نجات دهد. آیا می تواند؟ من با ازدواجی که قبلاً محکم بود وارد این پروسه شدم که فقط به کمی اصلاح نیاز داشت. آیا این همان تأثیر را روی یک رابطه پرخاشگر خواهد داشت؟

چپمن خوشبین است. او معتقد است که ما می توانیم روابطمان را به سمت بهتر شدن تغییر دهیم، مهم نیست که چقدر سخت هستند.

او می‌گوید: «کاری که زبان عشق انجام می‌دهد این است که قوی‌ترین راه را برای تأثیرگذاری مثبت بر همسرتان به شما می‌دهد، زیرا شما یکی از قوی‌ترین نیازهای او را برطرف می‌کنید: نیاز به عشق». “وقتی شخصی احساس می کند که دوستش دارند، تمایل دارند به سمت شخصی که او را دوست دارند جذب شوند.”

جولی نایس، یک درمانگر ازدواج و خانواده و یک مربی دارای مجوز ازدواج در پنساکولا، فلوریدا، می‌گوید: در حالی که رویکرد 5 زبان عشق هیچ ایرادی ندارد، اما وزنی برای حل مشکلات جدی‌تر زناشویی ندارد.

او می‌گوید: «5 بیان پیشنهادی از عشق و مراقبت بسیار دوست‌داشتنی هستند و می‌توانند مکمل خوبی برای یک ازدواج خوب و پایدار باشند. با این حال، زوج‌هایی که مهارت‌های ارتباطی و حل مسئله بسیار ضعیفی دارند، یا در روابط بسیار آسیب‌دیده با سال‌ها کینه‌های حل‌نشده و مشاجره‌های مکرر، نباید انتظار داشته باشند که به همین شکل کار کنند.»

نیس می‌گوید: برخی از زوج‌ها قبل از اینکه بتوانند تیمی باشند که به خوبی کار می‌کنند، باید مسائل اساسی خود را حل کنند و چیزهایی مانند اهداف، الگوها و برداشت‌های خود را درک کنند.

چپمن موافق است که زبان های عشق همه مشکلات زوج ها را حل نمی کنند، اما می توانند نیاز عاطفی اساسی را در بازی برطرف کنند.

او می‌گوید: «اگر این نیاز برآورده شود، به احتمال زیاد می‌توانید با مسائل دیگر ازدواج کنار بیایید. “این فقط ابزار دیگری است که به شما کمک می کند تا رابطه را تقویت کنید، و به ویژه بخش عاطفی رابطه را تقویت کنید.”

بنابراین اگر شما و شریک زندگیتان می خواهید زبان عشق خود را کشف کنید، با این درک که راه خوبی برای برقراری ارتباط مجدد است، وارد آن شوید، اما راه حل سریعی نیست. عشق واقعی – از آن نوع که پایدار است – به یک پایه قوی و کار زیاد نیاز دارد.

نمایش منابع

اعتبار عکس:

عکس عروسی ارائه شده توسط استفانی واتسون.

عکس سالگرد چاندرا کندال.

منابع:

گری چپمن، دکترا، درمانگر ازدواج و خانواده، وینستون-سالم، NC. نویسنده، 5 زبان عشق.

جولی نیس، درمانگر ازدواج و خانواده دارای مجوز؛ مربی روابط، پنساکولا، فلوریدا.

© 2022 WebMD, LLC. تمامی حقوق محفوظ است. سیاست حفظ حریم خصوصی و اطلاعات اعتماد را مشاهده کنید



منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=4181

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.