افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
1

5 دلیل برای اینکه بیت کوین مانند طلا به اوج تاریخی خود نزدیک می شود

  • کد خبر : 332318
5 دلیل برای اینکه بیت کوین مانند طلا به اوج تاریخی خود نزدیک می شود

قیمت بیت کوین بار دیگر توجه مالی جهان را به خود جلب کرده است و گمانه زنی ها در مورد ATH جدید مشابه طلا افزایش یافته است. با افزایش اخیر قیمت طلا به 2509.72 دلار در هر اونس، مقایسه بین این دو دارایی افزایش یافته است. مقایسه قیمت صرافی های ایران بهترین قیمت خرید و […]

قیمت بیت کوین بار دیگر توجه مالی جهان را به خود جلب کرده است و گمانه زنی ها در مورد ATH جدید مشابه طلا افزایش یافته است. با افزایش اخیر قیمت طلا به 2509.72 دلار در هر اونس، مقایسه بین این دو دارایی افزایش یافته است.

مقایسه قیمت صرافی های ایران

بهترین قیمت خرید و فروش ارزهای دیجیتال را با Blockchain Homeland بیابید!

مقایسه تبادل

به گزارش اسمارتک نیوز، چندین عامل مختلف می تواند به افزایش قیمت بیت کوین کمک کند. در این مقاله، به 5 دلیل می‌پردازیم که چرا بیت‌کوین می‌تواند مانند طلا به سمت بالاترین قیمت خود (ATH) حرکت کند.

1. خرید بیت کوین و ارزهای دیجیتال توسط نهنگ ها

یکی از عوامل اصلی که می تواند قیمت بیت کوین را افزایش دهد، کاهش سهام بیت کوین در صرافی ها و در نتیجه عرضه است. نهنگ ها نیز مقادیر زیادی بیت کوین انباشته کرده اند. در 30 روز گذشته، صرافی ها با کاهش 11317.53 بیت کوین مواجه شده اند.

این عملیات شامل برداشت های استراتژیک از صرافی های بزرگ مانند Coinbase Pro و Bitfinex است که منجر به انباشت بیش از 23000 بیت کوین می شود. علاوه بر این، در هفت روز گذشته، تراز مبادلات 10657.87 بیت کوین کاهش یافته است.

این جریان عظیم خروجی نشان می دهد که معامله گران دارایی بیت کوین خود را به کیف پول های سرد منتقل می کنند، به این معنی که اعتماد بالایی به آن دارند افزایش ارزش آن در بلندمدت همچنین گزارش‌هایی از خرید نهنگ‌ها در افت بیت‌کوین وجود دارد که طی آن از 30 ژانویه بیش از 500000 بیت‌کوین خریداری کردند. این نشان‌دهنده احساسات مثبت قوی آنها است که در نهایت به افزایش قیمت بیت‌کوین کمک می‌کند.

2. سرمایه گذاری در ETF بیت کوین

یکی دیگر از عوامل کلیدی در این افزایش اخیر قیمت، هجوم سرمایه جدید به صندوق های ETF بیت کوین است. ETF های بیت کوین نقطه ای تنها در 16 آگوست (26 مرداد) 35.9 میلیون دلار ورودی داشته اند و در هفته گذشته، ورود سرمایه به آنها حدود 32.4 میلیون دلار بوده است.

به ویژه ETF های Blackrock، Fidelity، Bitwise و Ark Invest که سهم زیادی در این سرمایه ورودی داشتند و به ترتیب شاهد ورود سرمایه 20.4 میلیون دلار، 61.3 میلیون دلار، 12 میلیون دلار و 13.4 میلیون دلار بودند. . با این حال، ETF Grayscale شاهد خروجی عظیم 72.9 میلیون دلاری بود.

با این حال، عملکرد خوب سایر ETF ها به عنوان نشانه ای از بازار صعودی تلقی می شود. این جریان‌های ورودی، اعتماد سرمایه‌گذاران به بیت‌کوین را به عنوان یک طبقه دارایی نشان می‌دهد و نقدینگی و فشار خرید بیشتری را فراهم می‌کند که به افزایش قیمت بیت‌کوین کمک می‌کند.

3. افزایش پذیرش ETF بیت کوین توسط موسسات

پذیرش ETF بیت کوین در بین موسسات مالی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. به عنوان مثال، گلدمن ساکس گلدمن ساکس در پرونده 13F خود فاش کرده است که موقعیت های قابل توجهی در ETF های بیت کوین مختلف دارد، از جمله 238.6 میلیون دلار در iShares Bitcoin Trust و 79.5 میلیون دلار در Fidelity Bitcoin ETF.

به همین ترتیب، مورگان استنلی سرمایه‌گذاری‌های بزرگی در ETF‌های بیت‌کوین نقدی ایالات متحده انجام داده است و دارای 5500626 سهم از iShares Bitcoin Trust به ارزش 187.79 میلیون دلار است.

همچنین، صندوق های بازنشستگی آنها اکنون به دنبال ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری هستند. حضور موسسات مالی بزرگی مانند گلدمن ساکس و مورگان استنلی در ETF بیت کوین نشانه پتانسیل بالای این ارز دیجیتال است.

4. تاثیر انتخابات آتی آمریکا بر قیمت بیت کوین

با نزدیک شدن به انتخابات ایالات متحده، احساسات بازار تحت تأثیر بخش سیاسی قرار می گیرد. از لحاظ تاریخی، انتخابات نقطه عطفی برای بازارهای مالی بوده است که اغلب منجر به نوسانات بیشتر و تجارت استراتژیک توسط سرمایه گذاران می شود.

در همین حال، نامزدهای ریاست جمهوری مانند دونالد ترامپ و رابرت اف کندی جونیور از صنعت ارزهای دیجیتال حمایت کردند. از سوی دیگر، کامالا هریس حرکت خود را برای تنظیم مجدد ارزهای دیجیتال برای پایان دادن به رویکرد خصمانه رهبران دموکرات و دولت بایدن آغاز کرده است.

برخی از تحلیلگران بر این باورند که بیت کوین ممکن است پس از انتخابات وارد مرحله شود کشف قیمت (دستیابی به سطوح قیمتی جدید) و ممکن است اوج قیمت تاریخی جدیدی را ثبت کند. نزدیک شدن به انتخابات به این روند صعودی کمک می کند و باعث افزایش قیمت بیت کوین و رشد قیمت آن مانند روند صعودی طلا خواهد شد.

5. انتظارات برای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو

در نهایت، انتظارات برای کاهش احتمالی نرخ بهره توسط فدرال رزرو به عنوان یک نیروی محرکه مهم برای افزایش قیمت بیت کوین عمل خواهد کرد. با توجه به کاهش نرخ تورم و اظهارنظرهای نرم فدرال رزرو، فعالان بازار معتقدند که نرخ بهره در جلسات آتی کاهش خواهد یافت.

بر اساس ابزار CME FedWatch، 75 درصد احتمال کاهش 0.25 درصدی و 25 درصد احتمال کاهش 0.5 درصدی وجود دارد.

کاهش نرخ بهره احتمالاً دلار آمریکا را تضعیف کرده و دارایی هایی را که به عنوان پوششی در برابر تورم تلقی می شوند، تقویت می کند. مثل بیت کوین. به این ترتیب، احتمال الحاق سیاست پولی نرم تر یکی دیگر از عوامل موثر در افزایش قیمت بیت کوین به سمت قله قیمتی جدید تاریخی، مشابه طلا است.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-08-18 19:00:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=332318

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.