افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

400 میلیون کارت بانکی فعال داریم

  • کد خبر : 174606
400 میلیون کارت بانکی فعال داریم

آفتاب نیوز: محمدرزا مانی یکتا اظهار داشت: کشور ما از نظر صنعت پرداخت یکی از پنج کشور برتر جهان است ، ما پرداخت های الکترونیکی را انجام می دهیم و حجم معاملات اسکناس در 100 تریلیون تومانس باقی مانده است. وی با اشاره به اینکه نسبت اسکناس به مسقطی به 2.6 و در برخی موارد […]

آفتاب نیوز:

محمدرزا مانی یکتا اظهار داشت: کشور ما از نظر صنعت پرداخت یکی از پنج کشور برتر جهان است ، ما پرداخت های الکترونیکی را انجام می دهیم و حجم معاملات اسکناس در 100 تریلیون تومانس باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه نسبت اسکناس به مسقطی به 2.6 و در برخی موارد به 1.8 کاهش یافته است، گفت: این یک رکورد است و نشان می دهد که وابستگی صنعت پرداخت افزایش یافته است. روزانه بین 130 تا 145 میلیون تراکنش پرداختی انجام می دهیم که این رقم تا پایان سال به 200 میلیون خواهد رسید.

مانی یکتا با بیان اینکه 25 تا 30 درصد معاملات در دنیا به صورت آنلاین انجام می شود، اظهار کرد: اما در کشور ما 100 درصد به صورت آنلاین انجام می شود. در حال حاضر 9 میلیون پایانه تراکنش فعال داریم که 50 میلیون نفر در آنها با 400 میلیون کارت بانکی تراکنش انجام می دهند.

مانی یکتا تصریح کرد: صنعت پرداخت کشور فضای بسیار پیچیده ای دارد و فرصت به روز رسانی آن را نداشتیم. در تمام دنیا 100 درصد هزینه تراکنش توسط پذیرنده پذیرفته می شود اما در ایران با اصلاحاتی که در تیرماه انجام شد 50 درصد توسط پذیرنده پرداخت می شود و 50 درصد دیگر متعلق به بانک است. این نشان می دهد که ما از ضعف جهانی فاصله زیادی داریم.

وی افزود: هر تصمیم و هر اصلاحی در این صنعت باید با دقت انجام شود زیرا می تواند اثرات شدیدی برای کشور داشته باشد. همه بر این باورند که اقتصاد این صنعت نامتعادل است و بسیاری از مشکلات این صنعت ناشی از این عدم تعادل اقتصادی است. مشکلاتی مانند قاچاق، تخلفات PSP و غیره. ناشی از این عدم تعادل است. این نارضایتی می تواند در ارائه خدمات با چالش های جدی مواجه شود، با توجه به این شرایط برخی پیشنهاد ارائه کارت هوشمند mv را مطرح کرده اند که در این زمینه 70 درصد کارت های صادر شده ظرفیت اجرای فضای پذیرش برای ورود پروژه آمبر را دارند.

مانی یکتا تصریح کرد: در این زمینه رگولاتوری فشار می آورد تا توسعه پرداخت ها با قوت ادامه یابد اما در پنج سال گذشته ابزار جدیدی به صنعت پرداخت اضافه نشده است.

مدیر اداره نظارت بر نظام های پرداخت بانک مرکزی در ادامه گفت: در این زمینه بازاریابی نامتعارفی برای جذب پذیرندگان به سمت خود انجام شده است.

در پایان ، وی گفت: نقشه راه بانک مرکزی نکات اصلاحات مهم صنعت پرداخت و ریل را در این زمینه مشخص کرده است. در این نقشه راه به دنبال ورود شرکت های جدید به صنعت پرداخت هستیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=174606

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.