افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 3 October , 2024
0

40 میلیارد تومان از اعتبارات گندمکاران پرداخت نشده است

  • کد خبر : 384197
40 میلیارد تومان از اعتبارات گندمکاران پرداخت نشده است

به گزارش بازار، حمید پورمحمدی، رئیس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: در مدت کوتاهی که از تصویب دولت چهاردهم می گذرد، اقداماتی برای اجرای برنامه هفتم توسعه انجام شده و رئیس جمهور نیز شخصا پیگیر مسائل این برنامه است برنامه ریزی روزانه و ادامه می دهد: این اقدامات شامل تشکیل شورای عالی حاکمیتی برنامه […]

به گزارش بازار، حمید پورمحمدی، رئیس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: در مدت کوتاهی که از تصویب دولت چهاردهم می گذرد، اقداماتی برای اجرای برنامه هفتم توسعه انجام شده و رئیس جمهور نیز شخصا پیگیر مسائل این برنامه است برنامه ریزی روزانه و ادامه می دهد: این اقدامات شامل تشکیل شورای عالی حاکمیتی برنامه پنج ساله، تفکیک وظایف هر دستگاه و ابلاغ کلیه وظایف توسط رئیس جمهور، ایجاد برنامه زمانبندی برای وظایف ابلاغی است. و ایجاد سیستم ردیابی و نظارت.

معاون رئیس جمهور افزود: بر اساس برنامه هفتم توسعه حدود 2 هزار دستور باید اجرایی شود که به همه دستگاه ها ابلاغ شده است و اساسنامه برنامه هفتم توسعه نیز به سرعت در حال تدوین است. همچنین بخشی از محورهای برنامه هفتم به امنیت غذایی و کشاورزی اختصاص دارد که تاکید دولت و مجلس بر این است که امنیت غذایی باید در اولویت های کشور باشد.

پورمحمدی با بیان اینکه گندم یکی از مصادیق امنیت غذایی است، گفت: خوشبختانه امسال نزدیک به 12 میلیون تن گندم خریداری شده و حدود 170 میلیارد تومان آن پرداخت شده و حدود 40 میلیارد تومان باقی مانده است.

وی گفت: با توجه به بسته شدن سقف بودجه با نمایندگان مجلس صحبت کرده ایم تا مجوز پرداخت مابقی مطالبات گندم کاران را دریافت کنیم. در جلسه روز سه شنبه مجلس با کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست، گزارشی از میزان خرید گندم و به چه قیمتی ارائه شد.

پورمحمدی تصریح کرد: همچنین یکی از موضوعات مهم سرشماری در بخش کشاورزی است. هر ده سال یکبار، دولت سرشماری در بخش کشاورزی انجام می دهد و تمام اطلاعات مورد نیاز سیاست گذاران، برنامه ریزان و تصمیم گیران در مورد بخش کشاورزی را ارائه می دهد. در سراسر کشور جمع آوری می کند. این سرشماری از اول آبان ماه انجام می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=384197

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.