افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

40 درصد صندوق توسعه ملی از محل درآمدهای نفتی تامین می شود

  • کد خبر : 133941
40 درصد صندوق توسعه ملی از محل درآمدهای نفتی تامین می شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با توجه به اینکه درآمد حاصل از فروش نفت و گاز انفال محسوب می شود که در واقع ثروت بین نسلی است، در تبصره 4 لایحه بودجه سال آینده، در رابطه مالی دولت و نفت، به عنوان یک انفال در نظر گرفته شده است. مطابق با اجرای ماده 14 […]

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با توجه به اینکه درآمد حاصل از فروش نفت و گاز انفال محسوب می شود که در واقع ثروت بین نسلی است، در تبصره 4 لایحه بودجه سال آینده، در رابطه مالی دولت و نفت، به عنوان یک انفال در نظر گرفته شده است. مطابق با اجرای ماده 14 قانون برنامه هفتم توسعه، شرکت ملی نفت و شرکت ملی گاز موظفند درآمد حاصل از صادرات نفت خام، میعانات گازی و خالص صادرات گاز طبیعی را به واحدی واریز کنند. حساب ارزی به نام جمهوری اسلامی ایران در بانک مرکزی افتتاح و هر ماه ثبت می شود. به بانک مرکزی ارائه شود.

سهم 40 درصدی صندوق توسعه ملی، سهم 3 درصدی مناطق نفت خیز و توسعه نیافته و همچنین مطالبات شرکت ملی نفت و شرکت ملی گاز بابت قراردادهای موضوع ماده 15 آیین نامه هفتم توسعه. قانون طرح با تصویب سازمان برنامه و بودجه کشور از این حساب پرداخت شد.

همچنین 14.5 درصد وجوه حاصل از سپرده‌های درآمد نفت و گاز به صورت علی‌الحساب و عندالاقتضا به صورت پولی شرکت ملی نفت و گاز پرداخت می‌شود و تسویه نهایی براساس قراردادها در مدت سه ماه انجام می‌شود.

در این لایحه، وزارت نفت و صندوق توسعه ملی موظفند گزارش ماهانه عملکرد این ترانس و میزان صادرات نفت و میعانات گازی و فرآورده های اصلی و فرعی و ارز حاصل از آن را به این لایحه ارائه کنند. سازمان برنامه و بودجه وزارت اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی.

انتهای پیام




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=133941

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.