افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
3

4 نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/افراد توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 254507
4 نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/افراد توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند – خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، امین اسدی مشاور رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: بر اساس آمار وزارت بهداشت و درمان 4 نفر به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شده اند و متاسفانه یک نفر نیز فوت کرده است. لذا از هموطنان انتظار می رود نکات بهداشتی را رعایت کنند. وی گفت: با توجه به اینکه در […]

به گزارش خبرگزاری مهر، امین اسدی مشاور رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: بر اساس آمار وزارت بهداشت و درمان 4 نفر به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شده اند و متاسفانه یک نفر نیز فوت کرده است. لذا از هموطنان انتظار می رود نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه در کشور شرایط برای تشخیص و درمان تب کریمه کنگو (شایع در بین انسان و دام) فراهم شده است، رعایت اصول بهداشتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

اسدی افزود: این بیماری با رعایت اصول بهداشتی فوق شامل از بین بردن کنه ناقل بیماری با بخور و استحمام دام و همچنین بخور و ضد عفونی محوطه دام بر اساس ضوابط دامپزشک است. خودداری از از کنه را با دست یا روی بدن حیوان بردارید، از تماس آن خودداری کنید غشاها غشاهای مخاطی (مانند چشم و دهان) با ترشحات و خون دام های آلوده، از ذبح دام در مکان های غیر مجاز خودداری کنید، گوشت مورد نیاز را از مکان های امن تهیه کنید و تحت نظر دامپزشکی، گوشت را به مدت 24 ساعت در دمای 2 درجه کاملا تازه نگه دارید. 4 درجه سانتیگراد (دمای یخچال)، روشهای حفاظت فردی در تماس با ترشحات و خون حیوانات (استفاده از دستکش، لباس بلند، چکمه، ماسک و عینک)، اجتناب از خوردن جگر خام و نیمه پخته قابل کنترل است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با اقدامات پیشگیرانه سازمان دامپزشکی کشور و اطلاع رسانی به موقع میزان آلودگی در سال جاری نسبت به سال گذشته 50 درصد کاهش داشته است. علاوه بر این، این ویروس به گرما حساس است، بنابراین پختن گوشت آن را از بین می برد.

اسدی در پایان گفت: تولیدکنندگان و افراد شاغل در کشتارگاه ها و مراکز بسته بندی در صورت ایجاد زخم یا ضایعات پوستی در هنگام کشتار و بروز علائم بیماری سریعاً به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=254507

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.