افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
2

4 میلیون تومان برای شب یلدا

  • کد خبر : 158055
4 میلیون تومان برای شب یلدا

مرجان شرف بازار; تهرانی ها در حال تهیه و تامین اقلام مورد نیاز خود برای عید نوروز هستند. بازارهایی که امسال از رونق کمتری به نظر می رسند زیرا گرانی اقلام مصرفی مردم در شب یلدا را تحت الشعاع قرار داده است. گروهی از مردم تهران به دنبال یافتن مناسب ترین قیمت ها هستند، اما […]

مرجان شرف بازار; تهرانی ها در حال تهیه و تامین اقلام مورد نیاز خود برای عید نوروز هستند. بازارهایی که امسال از رونق کمتری به نظر می رسند زیرا گرانی اقلام مصرفی مردم در شب یلدا را تحت الشعاع قرار داده است. گروهی از مردم تهران به دنبال یافتن مناسب ترین قیمت ها هستند، اما شما باید زیاد جستجو کنید و کمتر پیدا کنید!

در مورد جامعه، اختلاف طبقاتی باعث دوقطبی شدن طرفین شده است، عده ای سعی می کنند آن را فراموش کنند یا به خرید برای کودکان اکتفا کنند و از سوی دیگر عده ای به مناسبت شب یلدا به سفرهای خارجی می روند. در این گزارش سعی داریم با یک محاسبه کوچک حداقل هزینه های یک گروه ساده پنج نفره را بدانیم.

هر حزب از چندین بخش تشکیل شده است. اولاً قسمت پذیرایی اولیه مانند چای و میوه که مخصوص یلدا است نیاز به وجود مقداری آجیل در بشقاب پذیرایی دارد و تبدیل به آجیل و شیرینی می شود.

محاسبه غذا!

بسته های 200 گرمی نخود و کشمش، بادام زمینی شکلاتی، تخمه آفتابگردان، آلبالو خشک و ذرت بوداده به ترتیب 50، 40، 30، 60، 40 و قیمت کل حدوداً 300 هزار تومان است. و برای پنج نفر یک میلیون و پانصد هزار تومان به اضافه نوشیدنی هایی مانند چای، نوشابه، آب میوه و ژله که مجموعاً صد هزار تومان می شود.

با یک محاسبه کلی بیش از سه میلیون و پانصد هزار تومان برای جشن شب یلدا برای یک خانواده پنج نفره مصرف می شود.

در مورد قیمت میوه ها انار 49 هزار و 500 کیلو، سیب قرمز 27 هزار و سیب زرد 28 هزار و 500 کیلو و هزینه سالاد میوه در مهمانی از 600 هزار تومان فراتر رفته است. مدتی است که مرغ پلو ساده ترین نوع شام ممکن برای خانواده های ایرانی محسوب می شود، قیمت مرغ کیلویی 100 هزار تومان و برنج تقریباً به همین مقدار از یک میلیون شروع می شود و سپس هزینه شیرینی که حدود سیصد هزار تومان است و با مجموع قبض بیش از سه میلیون و پانصد هزار تومان، جشن شب یلدا برای یک خانواده پنج نفره پر آب است. هزینه آب، برق و گاز مصرفی نیز از دکل پیامکی دریافت می شود. بیش از سه میلیون توکن هزینه یک شب بزرگداشت یک واقعه تاریخی بر اساس حقوق وزارت کار و اجاره مسکن! چه چیزی برای 29 روز آینده باقی می ماند؟

قیمت میوه و سبزی.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار فروشان در گفتگو با خبرنگار بازار وی در خصوص شب یلدا گفت: این شب و جشن آن به این دلیل است که مردم برای زمان ارزش قائل هستند و وقت بیشتری را در کنار عزیزان خود می گذرانند. ایرانی محو می شود.

اسدالله کارگر در خصوص قیمت میوه در مراکز عرضه افزود: خوشبختانه امسال با وفور محصول در فصول مختلف مواجه هستیم بنابراین با کمبود یا افزایش قیمت در درازمدت مواجه نیستیم. در مورد میوه ها نیز باید گفت که قیمت ها به صورت هفتگی و از نظر کیفیت ارائه می شود. متأسفانه میوه ها مارک ندارند تا بتوانیم با همین قیمت در سراسر ایران عرضه کنیم، اما انصافاً آنها را درست کرده ایم. سه قیمت.

وی در خصوص قیمت میوه ویژه شب یلدا گفت: برای یک خانواده چهار نفره اگر بخواهیم قیمت میوه را تخمین بزنیم باید بگوییم دو کیلو انار 60 هزار تومان، خیار یک کیلو 16 هزار تومان است. تومان، پرتقال دو کیلویی 30 هزار تومان، موز کیلویی 55 هزار تومان، سیب کیلویی 35 هزار تومان و هندوانه چهار کیلویی 60 هزار تومان است.

تبلیغات به ارزش میلیون ها تومان!

با نگاهی به سایت های تبلیغاتی، از سفر ویژه یلدا به ترکیه و صحرا تا کربلا، کسانی هستند که ترجیح می دهند شب یلدا را این گونه بگذرانند، اما آیا واقعا این نوع سفرها نشان از اختلاف طبقاتی دارد؟ ابراهیمی یکی از افرادی است که با انتشار یکی از این آگهی ها در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: افرادی هستند که ترجیح می دهند تعطیلات ملی را در کنار همشهریان خود در مکان های جدید سپری کنند و از این طریق تجربیات جدیدی را برای خود به دست آورند. بیآفرینند بیان کرد: سال به سال قیمت ها افزایش می یابد و رفت و آمد بسیار دشوارتر می شود، بنابراین اگر خانواده ای به جای خانه نشینی برای یلدا به چنین سفرهایی دست بزند، نشانه ثروت و بی خیالی فرد نیست.

وی افزود: تحریم ها، تورم و ناکارآمدی مسئولان باعث این وضعیت شده است، ما عامل گرانی من و میوه فروش کوچه و خیابان نیستیم بلکه باید تاوان آن را بپردازیم. جشن ها و مراسم هایی مانند عید نوروز و شب یلدا از مهم ترین مناسبت های ما ایرانیان است و حاضریم از برخی تفریحات دیگر خود برای برگزاری این مراسم استفاده کنیم.

فصاحت، مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار تهران: کلیه محصولات اعم از میوه و گوشت، مواد پروتئینی و … با کیفیت مطلوبی در بازار موجود است.

محسن ابراهیمی می گوید وقتی قیمت آجیل به یک میلیون تومان می رسد، مهمانی چقدر هزینه دارد؟ وی گفت: یک فرد چقدر باید درآمد داشته باشد تا بتواند از نزدیکان خود پذیرایی شایسته داشته باشد؟ ما ایرانی هستیم و بسیار موظفیم آبروی خود را حفظ کنیم. پس نمی توانیم به بهانه گرانی جشن بگیریم که آبروی ما را به خطر می اندازد، پس چه چیزی بهتر از صرف هزینه کمتر در سفرهای گروهی؟ و بنابراین ما آبروی خود را حفظ کرده ایم؟

هیچ کمبودی در بازار وجود ندارد.

ایوب فصاحت، مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار تهران با بیان اینکه کمبودی در اقلام شب یلدا نداریم، گفت: تمامی محصولات اعم از میوه و گوشت، مواد پروتئینی و … با کیفیت خوبی در بازار موجود است. و مردم از این موضوع آگاه هستند، نگران نباشید. همچنین برنامه کاری میادین از صبح 8 و 30 آذرماه از ساعت 8:30 الی 19:30 به تصویب رسید و افرادی که با تخلفات و گرانی مواجه هستند می توانند با سامانه 137 تماس گرفته و شکایات خود را ارسال کنند.

در نهایت باید مراسم سنتی و آداب و رسوم قدیمی هر شهر را به طور جداگانه در نظر گرفت که علاوه بر زیباتر و خاطره انگیزتر شدن این شب، هزینه های اضافی زیادی را نیز تحمیل می کند. مثل نان سنگک و دلمه مخصوص کردستان، سبزی پلو با ماهی دودی در قزوین و آش کارده، پوره صدف و بادام در ککیلویه و بویراحمد و…

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=158055

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.