افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
0

4 راه برای کاهش نفخ شکم

  • کد خبر : 238766
4 راه برای کاهش نفخ شکم

نفخ یک مشکل رایج گوارشی است که بسیاری از افراد آن را تجربه می کنند. اگرچه در بسیاری از موارد این مشکل بدون اقدامات خاص از بین می رود، اما می تواند به یک مشکل جدی برای سلامتی نیز تبدیل شود. در برخی شرایط، نفخ دیگر یک علامت آزاردهنده نیست و ممکن است علائم هشدار […]

نفخ یک مشکل رایج گوارشی است که بسیاری از افراد آن را تجربه می کنند. اگرچه در بسیاری از موارد این مشکل بدون اقدامات خاص از بین می رود، اما می تواند به یک مشکل جدی برای سلامتی نیز تبدیل شود.

در برخی شرایط، نفخ دیگر یک علامت آزاردهنده نیست و ممکن است علائم هشدار دهنده ای داشته باشد که نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارد. در زیر به نقل از “WebMD” به برخی از مواد غذایی که به کاهش نفخ کمک می کنند می پردازیم.

* موز

داده‌های یک مطالعه نشان داد زنانی که قبل از هر وعده غذایی یک موز می‌خوردند نسبت به زنانی که این کار را نمی‌کردند، کمتر نفخ می‌کردند. کارشناسان معتقدند این به این دلیل است که وقتی موز خورده می شود، باکتری های روده خاصی را منتقل می کند که به آرام کردن تولید گاز در معده کمک می کند.

* کرفس

مقداری کرفس بخورید تا هیدراته بدن خود را افزایش دهید، زیرا به فرآیند هضم کمک می کند. کرفس همچنین فلاونوئیدهای خاصی (مولکول های گیاهی کوچک) را فراهم می کند که التهاب را در بدن از جمله در روده کاهش می دهد.

* زردچوبه

این ادویه که به غذا رنگ زرد می دهد، حاوی مقدار زیادی ترکیب «کورکومین» است. مطالعات نشان می دهد که کورکومین می تواند علائم “سندرم روده تحریک پذیر” (IBS) را کاهش دهد، سیستم گوارشی را تنظیم کرده و نفخ را کاهش دهد.

* زنجبیل

زنجبیل یک ادویه تند است که باعث جاری شدن مایعات در روده می شود. این وضعیت به هضم و تخلیه سریع معده کمک می کند که به نوبه خود از نفخ جلوگیری می کند.

آنچه دیگران می خوانند

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=238766

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.