افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
0

4 دلیل که چرا بیت کوین هنوز به بالای 70000 دلار نمی رسد

  • کد خبر : 410412
4 دلیل که چرا بیت کوین هنوز به بالای 70000 دلار نمی رسد

قیمت بیت کوین در 23 تا 25 اکتبر (2 تا 4 نوامبر) ۳.۸٪ افزایش یافت، اما با مقاومت 68700 دلار مواجه شد. اگرچه فدرال رزرو با کاهش نرخ بهره تمایل سرمایه گذاران به ریسک را افزایش داده است، بیت کوین از مقاومت 70000 دلاری عبور کرده است. چهار عامل مهم بستگی دارد. طبق گزارش Blockchain […]

قیمت بیت کوین در 23 تا 25 اکتبر (2 تا 4 نوامبر) ۳.۸٪ افزایش یافت، اما با مقاومت 68700 دلار مواجه شد. اگرچه فدرال رزرو با کاهش نرخ بهره تمایل سرمایه گذاران به ریسک را افزایش داده است، بیت کوین از مقاومت 70000 دلاری عبور کرده است. چهار عامل مهم بستگی دارد.

طبق گزارش Blockchain Homeland، افزایش بیت کوین به سطوح بالاتر به این عوامل بستگی دارد: نه قطعیت از وضعیت اقتصاد جهانی، نگرانی در مورد فشار فروش بالای ماینرها و سود پایین هش ریت، تاثیر نتایج انتخابات در مورد قانون و همچنین تجمع بیت کوین در صرافی ها

چه عواملی باعث افزایش قیمت بیت کوین می شود؟

وضعیت اقتصاد جهانی مشخص نیست و دلیلش هم همین است احتیاط بیشتر سرمایه گذار شده است.

بیت کوین جای پایی در وسط دارد 10 دارایی برتر جهان از نظر ارزش بازار تقویت شده و در کنار غول هایی مانند TSMC، برکشایر هاتاوی (برکشایر هاتاوی)، تسلا (تسلا) و والمارت (Walmart) قرار می گیرد. با این حال، دلایلی وجود دارد که سرمایه گذاران جرات ریسک کردن کامل را ندارند. بازده دارایی های سنتی ثابت شده است باقیمانده و سود اوراق قرضه به 4.7٪ به همین دلیل انگیزه سرمایه گذاران برای تغییر به بیت کوین افزایش نیافته است.

نمودار قیمت بیت کوین - منبع: TradingView
نمودار قیمت بیت کوین – منبع: TradingView

نزدیکی به تاریخ انتخابات آمریکا نیز بر این احساس عدم اطمینان افزوده است. کامالا هریس (کامالا هریس)، نامزد دموکرات ها برای انتخابات، رویکردی کاملا قانونی دارد و بر حفاظت از دارایی های سرمایه گذاران تمرکز دارد. دونالد ترامپ (دونالد ترامپ)، با این حال، دیدگاه و برنامه های متفاوتی برای حمایت از پذیرش بیت کوین در جامعه دارد.

فشار برای فروش ماینرها و داده های این چنینی

همچنین سودآوری ماینرها نیز نگرانی هایی را ایجاد کرده است. نرخ هش، که پتانسیل درآمد ماینرها را اندازه گیری می کند، از ارزش آوریل تقریباً ٪۵۰ کاهش یافته و به پایین ترین حد خود رسیده است 49 دلار در هر پتاکی در ثانیه

این خوب است فشار مالی استخراج کنندگان را به تصویر می کشد. ماینرهایی که برای عرضه امنیت شبکه حیاتی است و تغییرات در عملیات آنها می تواند بر قیمت بیت کوین تأثیر بگذارد.

شاخص نرخ هش استخراج بیت کوین - منبع: HashrateIndexشاخص نرخ هش استخراج بیت کوین - منبع: HashrateIndex
شاخص نرخ هش استخراج بیت کوین – منبع: HashrateIndex

با توجه به اینکه ماینرها بیش از 1.8 میلیون بیت کوین (122.4 میلیارد دلار) که در اختیار دارند، بسیاری از معامله گران نگران هستند که این افراد ممکن است مجبور به فروش گسترده شوند.

از آنجا ورا اتان ورا، مدیرعامل Luxor Technology در مصاحبه اخیر خود با بلومبرگ گفت:

شرکت ها هنوز هم ضرر می کنند و سعی می کنند پنهان شوند زوال شرایط، سهام بیشتری را می فروشد تا سهامداران را رقیق کند تا مخفی شود که صنعت در حال حاضر چقدر بد است و عملکرد ضعیفی دارد.

اما چنین داده هایی نیز سطح اطمینان را افزایش نمی دهند، زیرا میانگین هفت روزه تعداد آدرس های بیت کوین فعال در 6 ماه گذشته ثابت مانده است ثابت شده است باقی مانده است این روند مشابه تعداد جستجوهای «بیت کوین» در گوگل نشان می دهد که پذیرش سلطان ارزهای دیجیتال در جامعه دچار رکود شده است.

آدرس های شبکه بیت کوین فعال - منبع: Coin Metricsآدرس های شبکه بیت کوین فعال - منبع: Coin Metrics
آدرس های شبکه بیت کوین فعال – منبع: Coin Metrics

انباشت در ETF های بیت کوین نقطه ای و وضعیت سپرده به صرافی ها

برخی از تحلیلگران به دلیل تجمع بالای ETF های بیت کوین اسپات، شوک عرضه را پیش بینی می کنند. با این حال، این دیدگاه محدود است تجمع بالابیت کوین را در مبادلات در نظر نمی گیرد. تخمین زده می شود که بین 1.9 تا 3 میلیون بیت کوین در صرافی ها انباشته می شود، زیرا با توجه به فعالیت های نگهبانی صرافی کوین بیس (CoinBase) نمی تواند نظر دقیقی بدهد.

حتی اگر هر ماه ETF بیت کوین را مشخص کنید 2 میلیارد دلار حداقل هنوز بیت کوین جمع کنید 129.2 میلیارد دلار سایر بیت کوین ها نیز در صرافی ها موجود هستند. پیش بینی قیمت دقیقی که منجر به فروش انبوه می شود دشوار است، اما ممکن است بیت کوین های بیشتری وارد صرافی ها شود و برخی از دارندگان ETF پس از کسب مقداری سود تصمیم به فروش دارایی های خود بگیرند.

بیت کوین به ترکیبی از عوامل مختلف نیاز دارد تا قیمت خود را به بالای سطح 70000 دلار برساند. از جمله: نرخ بهره پایین تر، بهبود سوددهی استخراج و انباشت قوی در ETF های بیت کوین.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-10-26 17:00:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=410412

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.