افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
2

4 اولویت تعهد در وزارت اقتصاد نارضایتی بانک ها غیرقابل تصور است

  • کد خبر : 341465
4 اولویت تعهد در وزارت اقتصاد نارضایتی بانک ها غیرقابل تصور است

به گزارش بازار، عبدالناصر همتی وزیر اقتصاد و دارایی در مراسم معارفه وزیر اقتصاد و قدردانی از وزیر سابق اقتصاد که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، بر لزوم تلاش برای عبور از مشکلات تاکید کرد. شرایط سخت اقتصادی کشور و تصریح کرد: وزارت امور اقتصادی و دارایی نقش محوری در اقتصاد کشور دارد و […]

به گزارش بازار، عبدالناصر همتی وزیر اقتصاد و دارایی در مراسم معارفه وزیر اقتصاد و قدردانی از وزیر سابق اقتصاد که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، بر لزوم تلاش برای عبور از مشکلات تاکید کرد. شرایط سخت اقتصادی کشور و تصریح کرد: وزارت امور اقتصادی و دارایی نقش محوری در اقتصاد کشور دارد و باید تلاش کنیم از این نقش برای کاهش مشکلات اقتصادی مردم استفاده کنیم.

وی افزود: خیلی ها می گفتند در این شرایط سخت اقتصادی و دعواهای بودجه ای و بانکی که برخی از آنها به مرحله بحران رسیده است، چرا مسئولیت می پذیرند؟ اولاً ایشان ارادت خاصی به آقای بیزیکیان داشتند و می خواستند به ایشان کمک کنند و ثانیاً با توجه به یافته های علمی و تجربه حداقل سه دهه ای در مدیریت اقتصادی، لازم بود در این شرایط سخت این تجربیات را برای کمک به مشکلات ارائه دهند. از مردم

وزیر اقتصاد تصریح کرد: تمام تلاش نهادهای اقتصادی کشور باید بر چهار محور متمرکز شود؛ اول ثبات اقتصادی و کاهش تورم، دوم رشد اقتصادی بالا، سوم کاهش نرخ بیکاری و چهارم توزیع عادلانه درآمد و رفع فقر این چهار محور هستند.

همتی با بیان اینکه امیدواریم تلاش های تیم اقتصادی دولت چهاردهم در این چهار حوزه به نتیجه برسد، تاکید کرد: اولین جلسه ستاد اقتصادی دولت با این رویکرد برگزار شد و به این نتیجه رسیدیم که شرایط اقتصادی باعث شده است. به شرایط سخت و دشواری رسیده است. سختی معیشت مردم خارج از عرف است و باید چاره ای اندیشید.

وزیر اقتصاد همچنین به دو مانع اصلی تحریم ها و روش حاکمیتی برای بهبود شرایط اقتصادی که دنیا در حال تحلیل آن است اشاره کرد.

وی ادامه داد: با فرض وجود تحریم ها کار می کنیم و بر این اساس باید شیوه حکومت داری را اصلاح کنیم. بسیاری از مشکلات در حوزه‌های مختلف مانند سیاست‌های ارزی، بازار پول، بازار سرمایه، تجارت خارجی و مشکلات فضای کسب‌وکار مربوط به حاکمیت اقتصادی ماست و ربطی به تحریم‌ها و مسائلی مانند تعیین تکلیف قیمت‌ها و … ندارد. دخالت دولت در حوزه های مختلف اقتصادی این به این مشکلات دامن می زند.

انتقاد همتی از مدیریت ضعیف اقتصاد

وزیر اقتصاد یادآور شد: کسری 17 میلیارد دلاری تجارت غیرنفتی بی شک ناشی از ضعف مدیریتی دولت است یا اینکه دولت چهاردهم را با تورم 35 درصدی فرض می کنیم نیز به همین دلیل است. می توان گفت قبلا هم اتفاق افتاده اما این رقم بسیار بالاست چون 5 سال متوالی تورم 40 درصدی داشتیم. علاوه بر این، رشد مخارج مصرفی بخش خصوصی در تولید ناخالص داخلی کمتر از 6 درصد بود، اما هزینه های عمومی 12 درصد بود که نشان می دهد تولید ناخالص داخلی از نظر توزیع در حال بدتر شدن است.

همتی تصریح کرد: مهمترین دستور کار ما بحث عدم تعادل بودجه است و امسال باید برای تعادل بودجه اقدامات جدی انجام شود. عدم هماهنگی بانک ها غیرقابل تصور است، تا به حال چنین وضعیتی را در سیستم بانکی ندیده ایم و باید به طور جدی به آن رسیدگی شود.

وزیر اقتصاد در عین حال تاکید کرد: شرایط اقتصادی سخت است اما اراده اصلاح در دولت چهاردهم نیز وجود دارد و به مردم این اطمینان را می دهیم که تمام تلاش خود را بکار می گیریم تا بخشی از دردهای اقتصادی را کاهش دهیم. و مشکلات.”

14 چالش مهم اقتصادی

همتی با اشاره به 14 چالش بزرگ اقتصادی که در برنامه های خود برشمرد و برای رای اعتماد به مجلس ارائه کرد، گفت: امیدواریم با هماهنگی ستاد اقتصادی دولت و حمایت دولت، این مشکلات به تدریج برطرف شود. شورای اسلامی.

وی با قدردانی از بررسی برنامه های ارائه شده توسط شورای اسلامی به وزارت امور اقتصادی و دارایی ابراز امیدواری کرد با همکاری دولت و مجلس مشکلات اقتصادی کاهش یابد.

همتی در پایان از زحمات سید احسان خاندوزی در دوران تصدی وزارت اقتصاد و دارایی تقدیر کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=341465

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.