افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
1

37 هزار مجروح در درگیری اصفهان راهی پزشکی قانونی شدند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 208705
37 هزار مجروح در درگیری اصفهان راهی پزشکی قانونی شدند – خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان

منصور فیروزبخت در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در 10 ماهه امسال 37 هزار و 532 نفر برای تعیین صدمات ناشی از نزاع و تعیین خسارت به مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان مراجعه کردند. وی ادامه داد: از این تعداد 12 هزار و 566 نفر زن و 24 هزار و 966 نفر مرد بودند […]

منصور فیروزبخت در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در 10 ماهه امسال 37 هزار و 532 نفر برای تعیین صدمات ناشی از نزاع و تعیین خسارت به مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان مراجعه کردند.

وی ادامه داد: از این تعداد 12 هزار و 566 نفر زن و 24 هزار و 966 نفر مرد بودند که نسبت به مدت مشابه سال قبل که تعداد مددجویان نزاع 35 هزار و 550 نفر بود، 5.6 درصد افزایش نشان می دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان خاطرنشان کرد: به تبع آن در 10 ماهه امسال تعداد مراجعین زن 4.6 درصد و تعداد مراجعان مرد 6.1 درصد افزایش داشته است.

فیروزبخت تصریح کرد: مراجعه کنندگان به نزاع باید توجه داشته باشند که ظاهر خونین تاثیری در تعیین تعداد جراحات و صدور نظر کارشناسی توسط پزشک قانونی ندارد، مبنای صدور نظر کارشناسی در مورد جراحات، نوع آسیب و برخی از خصوصیات آن

و افزود: لازم به ذکر است که در پزشکی قانونی چیزی به نام «مدت درمان» تعیین نمی شود. آنچه امروزه در گواهی های پزشکی قانونی وجود دارد، تعیین زمان «آزمایش مجدد» است که هدف آن تعیین سرنوشت جراحات و حفظ حقوق مجروحان است، اعم از اینکه جراحت یا ضایعه بدون مشکل یا با التیام یابد. بدون معالجه یا معالجه، نقص باعث ایجاد نقص در اندام ها می شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان با بیان اینکه برای صدور نظریه کارشناسی آسیب های نزاع از سوی اداره کل پزشکی قانونی استان، ارائه معرفی نامه از مراجع قضایی یا کلانتری ضروری است، اظهار داشت: دریافت کنید. توصیه یا تصاویر یا اقدامات دیگر. پاراکلینیک یعنی برای حفظ حقوق مددجویان و اظهار نظر دقیق در مورد صدمات است.

موفق باشید وی افزود: در صورت صدمات جدی و تهدید آمیز فرد می تواند پس از درمان به پزشکی قانونی مراجعه کند. سوابق اقدامات انجام شده توسط پزشک قانونی از مرجع معالج اخذ می شود تا حقوق فرد ضایع نشود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=208705

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.