افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
0

360 هزار واحد نهضت ملی مسکن تا سال 1404 وارد بازار می شود.

  • کد خبر : 374298
360 هزار واحد نهضت ملی مسکن تا سال 1404 وارد بازار می شود.

به گزارش بازار، از وزارت راه و شهرسازی، «مسعود بیات منش» در گفت وگویی به تشریح وضعیت ساخت و ساز واحدهای نهضت ملی مسکن در کشور و همچنین سیاست ها و برنامه های دولت چهاردهم برای تحقق این امر پرداخت. تعهدات وزارت راه و شهرسازی معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: […]

به گزارش بازار، از وزارت راه و شهرسازی، «مسعود بیات منش» در گفت وگویی به تشریح وضعیت ساخت و ساز واحدهای نهضت ملی مسکن در کشور و همچنین سیاست ها و برنامه های دولت چهاردهم برای تحقق این امر پرداخت. تعهدات وزارت راه و شهرسازی

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: مقدمات اجرای طرح نهضت ملی مسکن با اجرای طرح اقدام ملی مسکن و بهره گیری از تجربیات به دست آمده در طرح مسکن آغاز شد سال 1398 و 1399 گفت: طرح نهضت ملی مسکن با تصویب قانون جهش تولید مسکن از سال 1400 با آغاز به کار دولت 13 آغاز شد و مقرر شد در طول چهار سال دولت 13، چهار میلیون مسکن ساخته شود. سال.

بیات منش ادامه داد: با توجه به اینکه طرح اقدام ملی مسکن دو سال قبل از دولت سیزدهم آغاز شد، طرح اقدام ملی و واحدهایی که آغاز شد و برنامه ریزی هایی که در آن طرح انجام شد با طرح نهضت مسکن ملی مرتبط شد. در برنامه ریزی برای تطبیق این طرح مکان ها، محاکم ولایتی، سکتور خصوصی، دهات و سکتور حمایتی پیش بینی گردید. سیستم tem.mrud.ir راه اندازی شد و متقاضیان مسکن در این سامانه ثبت نام کردند.

ما متعهد به ساخت خانه برای یک میلیون متقاضی موثر هستیم

وی تصریح کرد: در همین سال ها حدود 6 میلیون متقاضی مسکن در سامانه مسکن حمایتی ثبت نام کردند و در اصلاحاتی که انجام شد یک میلیون و 800 هزار متقاضی واجد شرایط شناخته شدند. از این تعداد افراد واجد شرایط، یک میلیون نفر موثر بودند و حدود ۷۵۰ هزار نفر واریز اولیه را انجام دادند.

بیات منش افزود: برای 250 هزار متقاضی موثر باقی مانده از یک میلیون متعهد، منتظر تامین منابع مالی بانکی هستیم تا بتوانیم ساخت این واحدها را آغاز کنیم.

تاکنون 20 هزار واحد نهضت ملی مسکن تحویل داده شده است

به گفته این مقام مسئول، از پنج سال گذشته تاکنون 380 هزار واحد برای متقاضیان مسکن موثری که در سامانه مسکن حمایتی واجد شرایط شناخته شده اند، اجرا و 20 هزار واحد تحویل مردم شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر دولت متعهد به ساخت مسکن برای یک میلیون متقاضی موثر و واجد شرایط است که 400 هزار واحد دیگر از 750 هزار واحد زمین باقیمانده ایمن سازی شده است و منتظر اتصال این متقاضیان با پروژه ها با تزریق منابع مالی شروع به ساخت واحد کنیم.

تحویل 360 هزار واحد نهضت ملی مسکن در سال 1404

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه 360 هزار واحد در حال ساخت بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، از برنامه تحویل این واحدها در صورت تامین منابع مالی قبل از سال 1404 خبر داد. .

وعده بانک مرکزی برای ارسال 150 کوشش به بانک ها برای تولید مسکن

بیات منش گفت: در جلساتی که در روزهای اخیر با رئیس کل بانک مرکزی داشتیم، بانک مرکزی متعهد شد 150 همت منابع بانکی را پرداخت کند و با تزریق این منابع به بانک ها، تعهدات ما در حوزه املاک را به عهده بگیرد. برای متقاضیان موثر تسریع خواهد شد.

مهم ترین چالش در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، عدم تعهد بانک ها به پرداخت تسهیلات است.

این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی مهمترین چالش در اجرای طرح نهضت ملی مسکن را کمبود منابع مالی و تعهد بانک ها به پرداخت تسهیلات عنوان کرد و افزود: در سال 80، 25 درصد منابع بانک ها به بخش مسکن اختصاص یافت که در حال حاضر با همان رقمی که به 6.5 درصد رسیده و نرخ موثر آن به 4 درصد رسیده است، در حالی که وظیفه قانونی بانک ها پرداخت 20 درصد منابع بانک است. به بخش مسکن بخش

یک میلیون و 400 هزار واحد زمین به نهضت ملی مسکن تحویل شد

وی در بخشی دیگر از سخنان خود اعلام کرد: وزارت راه و شهرسازی تاکنون زمینی را برای ساخت یک میلیون و 400 هزار خانه حفاظت شده رسمی در اختیار گذاشته است.

آیین نامه هفتمین برنامه پیشرفت در حال تدوین است

بیات منش تصریح کرد: دولت و با دستور وزارت راه و شهرسازی، طرح نهضت ملی مسکن را اجرا می کند و قانون برنامه هفتم پیشرفت و آیین نامه برنامه هفتم پیشرفت در حال تدوین است.

به گزارش بازار، فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر پایبندی به اجرای نهضت ملی مسکن گفت: مشکلات را می دانم اما مردم مستحق داشتن خانه هستند و ما متعهد هستیم آنچه را که به ما به ارث رسیده است اجرا کنیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=374298

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.