افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

311 هزار دانش آموز از 3 هزار و 106 مدرسه کردستان سال تحصیلی جدید را آغاز کردند

  • کد خبر : 371721
311 هزار دانش آموز از 3 هزار و 106 مدرسه کردستان سال تحصیلی جدید را آغاز کردند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، آیین نمادین بازگشایی مدارس این استان امروز با حضور وزیر کشور، استانداران قبلی و جدید، مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی دیگر از مسئولان و اولیای دانش آموزان دختر ابرار برگزار شد. دبیرستان سنندج. مومنی: روز اول مهر نقطه عطفی در تقویم ملت ایران است، روز علاقه و علم […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، آیین نمادین بازگشایی مدارس این استان امروز با حضور وزیر کشور، استانداران قبلی و جدید، مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی دیگر از مسئولان و اولیای دانش آموزان دختر ابرار برگزار شد. دبیرستان سنندج.

مومنی: روز اول مهر نقطه عطفی در تقویم ملت ایران است، روز علاقه و علم است.

مومنی در این مراسم آغاز هفته دفاع مقدس و ایثارگری های مردم دلیر این دیار و آغاز بازگشایی مدارس را تبریک گفت.

وی افزود: روز اول مهر نقطه عطفی در تقویم ملت ایران و روز علاقه و علم است و امروز سراسر کشور گرد هم آمده اند تا این اولین روز سال تحصیلی را به بهترین نحو آغاز کنند. “

وزیر کشور تصریح کرد: بیش از 15 میلیون دانش آموز و والدین، معلمان و کارکنان فرهنگی و آموزشی امروز در روز بازگشایی مدارس حضور دارند.

مومنی ادامه داد: شهدای دانش آموز نقش مهمی در تاریخ این سرزمین داشته اند، شاید توجه به تحصیل و یادگیری اولویت هر دانش آموزی باشد، اما شهدای دانش آموز نیز برای حفظ و حراست از این سرزمین و امنیت به جبهه رفتند. و آرامش را برای کشور ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه چهار زن در کابینه دولت چهاردهم حضور دارند، یادآور شد: جمهوری اسلامی برای زنان و کرامت آنان احترام خاصی قائل است و هیچ حوزه علمی و دانشی، مسئولیت پذیری و فعالیت اجتماعی بر روی زنان بسته نیست.

وزیر کشور تصریح کرد: زنان کشور نقش مهمی در اداره جامعه دارند و حضور آنان در عرصه های مختلف امکان آموزش و تولید مثل کافی را فراهم می کند.

هاشم ناظمی جلال: حضور استاندار جدید استان در اولین روز کاری در یک مدرسه به فال نیک گرفته و نشان از جایگاه رفیع آموزش و پرورش دارد.

هاشم نظیمی جلال مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در ابتدای این مراسم ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول، آغاز سال تحصیلی، هفته دفاع مقدس و همچنین خیر مقدم به وزیر کشور. وی گفت: امروز سال تحصیلی جدید را آغاز می کنیم که طی سه ماه گذشته 23 هزار فعالیت فرهنگی فعال و آماده شده است تا بیش از 300 هزار دانش آموز در استان بتوانند سال تحصیلی را به خوبی آغاز کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: تصمیم آگاهانه و دلسوزانه شما برای شرکت در این مراسم از جهات مختلف ارزشمند است و ما فرهنگیان و دانش آموزان آن را به فال نیک می گیریم و پایان کار چهره فرهنگی و دوستدار آموزش و پرورش و دانش آموزان است. (فرماندار سابق) و آغاز به کار شخصیت دیگری (والی جدید) در مدرسه که مکان مقدس و جایگاه علم و دانش است پیامی روشن دارد و نشان از جایگاه رفیع معلم و علم و دانش دارد. .

هاشم نظمی جلال افزود: مجتمع آموزشی و فرهنگی کردستان با تلاش بی وقفه چندین ماهه خود، زمینه حضور پرنشاط حدود 320 هزار دانش آموز و 23 هزار معلم را در 15 هزار کلاس درس و 3 هزار و 250 مدرسه فراهم کرده است.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش کردستان در بیشتر شاخص ها بهترین نتایج را در ارزیابی های وزارت آموزش و پرورش کسب کرده و در برخی شاخص ها بالاتر از میانگین کشوری و در برخی شاخص ها بهترین زیر استان بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: حدود یک هزار و 640 نفر از جوانان تحصیلکرده از طریق دانشگاه فرهنگیان یا ماده 28 برای سال تحصیلی جدید برای آموزش و پرورش استان جذب شده اند و ساماندهی نیروی انسانی بوده و کلاسی وجود ندارد. هیچ معلمی در روز اول مهر و هیچ معلمی نباید بی خبر بماند.

در ادامه این مراسم چندین برنامه فرهنگی و هنری برگزار شد و پس از نواخته شدن زنگ، مقاومت و دعای وزیر کشور، دانش آموزان با شور و شوق وارد کلاس های درس شدند و سال تحصیلی جدید رسما آغاز شد.

46

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=371721

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.