افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

31 سپتامبر; روزی که فاجعه بارترین دشمنی دشمنان با ایران آغاز شد

  • کد خبر : 370182
31 سپتامبر; روزی که فاجعه بارترین دشمنی دشمنان با ایران آغاز شد

گزارش دهید حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سال 66، جنگ تحمیلی علیه ایران را بزرگ‌ترین، دردناک‌ترین و فاجعه‌بارترین دشمنی دشمنان این کشور توصیف کردند. خبرگزاری مقدار – سی و یکم شهریور سالروز آغاز جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق و آغاز هفته دفاع مقدس است. در آن روز رژیم بعث عراق با تصمیم و نقشه قبلی و […]

گزارش دهید

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سال 66، جنگ تحمیلی علیه ایران را بزرگ‌ترین، دردناک‌ترین و فاجعه‌بارترین دشمنی دشمنان این کشور توصیف کردند.

خبرگزاری مقدار – سی و یکم شهریور سالروز آغاز جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق و آغاز هفته دفاع مقدس است.

در آن روز رژیم بعث عراق با تصمیم و نقشه قبلی و با هدف سرنگونی نظام نوپای جمهوری اسلامی، جنگ تمام عیار را علیه ایران اسلامی آغاز کرد.

این جنگ نابرابر در شرایطی به جمهوری اسلامی ایران تحمیل شد که کشور تحت فشار شدید استکبار جهانی به ویژه آمریکا بود و در داخل نیز جناح های وابسته به غرب و شرق در صدد تضعیف نظام بودند. . ایجاد درگیری های تبلیغاتی و نظامی.

آیت الله خامنه ای رئیس جمهور وقت ایران. در 31 شهریور 1366 در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفتند: «بزرگترین، دردناک‌ترین و فاجعه‌بارترین دشمنی دشمنان ما آغاز جنگ تحمیلی بود، برای تحریک حس جاه‌طلبی همسایه، تشویق او به حمله و تشویق او. امروز پس از هفت سال همه می توانند به صراحت تایید کنند که حمله ارتش عراق به 31 شهریور 59 – یعنی 19 ماه پس از استقرار جمهوری اسلامی – که با ده لشکر و صدها لشگر صورت گرفت. هواپیماهای جنگی از زمین و هوا و دریا چیزی جز توسعه طلبی و الحاق بخشی از ایران به عراق نبود که بارها در کتب و مطبوعات عراقی و غیر عراقی آمده است و هدف آن شکست ایران بوده است. انقلاب و سرنگونی جمهوری اسلامی.

رئیس رژیم عراق صراحتاً اعلام کرد که قرارداد قبلی او با دولت ایران در سال 1975 که به قرارداد الجزایر معروف است، اکنون اعتبار ندارد، زیرا در زمان ضعف عراق بوده است. او قرارداد را شکست و بعد از چند روز حمله کرد. این یک درس تلخ و آموزنده برای ملت ما بود. از همان لحظه ملت بیدار و انقلابی ما تصمیم خود را گرفت و اهداف خود را مشخص کرد.

وحید احمدیعضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجیدر مورد این برای مقدار وی گفت: رژیم بعث عراق تصور می کرد روزی که جنگ را بر ما تحمیل کرد، می تواند در کمترین زمان بخشی از خاک ما را اشغال کند. در اوایل انقلاب، ما منابع محدودی داشتیم و شرایط کشور، دشمنان را برای آسیب رساندن به کشور ما طمع می‌کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی وی بیان کرد: با حمایت مردم و حضور یکپارچه همه اقشار جامعه پس از 8 سال دفاع مقدس در جنگ پیروز شدیم و نگذاشتیم حتی یک وجب از خاک کشورمان از دست برود.

وی ادامه داد: اوایل انقلاب سیم خاردار را حتی در ازای پول به کشور ما نمی دادند چون کاربرد دوگانه دارد و اگر به ایران بدهند می توانیم در جبهه استفاده کنیم، شهرهای ما بودند. به طور مرتب توسط موشک های دشمن مورد حمله قرار می گرفت، همه کشورها از عراق حمایت می کردند و این از تعداد سربازانی که از ملیت های مختلف به اسارت درآمده بودند، مشخص بود.

امروز قدرت دفاعی ایران به حدی است که آمریکا قادر به حمله کوچکترین به جمهوری اسلامی ایران نیست.

احمدی با اعلام اینکه با وجود همه حمایت های کشورهای غربی از صدام و رژیم بعث عراق، جنگ را با موفقیت پشت سر گذاشتیم، تصریح کرد: امروز با توجه به توان نیروهای انسانی در عرصه دفاعی، اقتدار ما به جایی رسیده است که ایالات متحده این قدرت را دارد که حتی کوچکترین به جمهوری اسلامی ایران حمله کند. او ندارد و حتی به خودش اجازه نمی دهد کشور ما را تهدید کند.

نماینده مردم دینور، صحنه، کنگاور و هرسین در مجلس تصریح کرد: روزی روزگاری آمریکا با کوچکترین مشکلی کشور ما را تهدید می کرد و مدام از گزینه اسلامی بودن ایران صحبت می کرد.

وی با اشاره به عملیات صادق گفت: اصل غافلگیری در جنگ یکی از اصول اساسی و پذیرفته شده است، اما نظام جمهوری اسلامی ایران 72 ساعت قبل از این واقعه رسما اعلام کرد که در چه روزی می خواهد به ال حمله کند. رژیم صهیونیستی و همه کشورهای همپیمان این رژیم چه در منطقه و چه در غرب تلاش کردند و به کمک آن آمدند اما جمهوری اسلامی ایران توانست این عملیات را با موفقیت انجام دهد و این نشان از اقتدار آن دارد. که روز به روز در حال رشد و توسعه است.

احمدی با بیان اینکه رشد نظامی جمهوری اسلامی ایران قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست، تاکید کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران حرفی برای گفتن دارد و هیچکس کوچکترین تهاجمی نمی تواند داشته باشد. امروز جمهوری اسلامی ایران این قدرت را دارد که هر کجا که بخواهد به اهداف خود برسد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی وی با اشاره به نقش امام راحل و شهدای گرانقدر در پیروزی جنگ تحمیلی گفت: قطعا شهدای ما در این پیروزی نقش اساسی داشتند، نیروهای مسلح ما با اراده ای مصمم توانستند این رشادت ها را به ارمغان بیاورند. به ملت سرافراز ایران.”

سی و یکم شهریور سالروز مصیبت بارترین خصومت دشمنان پس از جنگ تحمیلی اقتدار برتر منطقه با ایران و ایران است.

وی با بیان اینکه کشور ما هم قدرت میدان دارد و هم قدرت منطق و مذاکره، گفت: اگر امروز در سطح منطقه حرفی برای گفتن داریم قدرت برتر منطقه هستیم و روابط بین الملل بدون پرداخت حل نمی شود. توجه به ایران که نشانه اقتدار جمهوری اسلامی ایران است. قدرت میدانی و قدرت منطق قوی مذاکره و دیپلماسی مکمل هم هستند و در آینده تقویت خواهند شد.

همچنین اسماعیل کوثری در گفت و گو با مقداروی با اشاره به فرا رسیدن 31 شهریور سال آغاز جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق، تصریح کرد: جنگ به خودی خود خوب نیست، اما دفاع واجب است.

نماینده مردم تهران در مجلس دوازدهم ادامه داد: آمریکا و کشورهای غربی حامی صدام و رژیم بعث در دوران جنگ تحمیلی معتقدند که تا آخر مقاومت می کنیم و این کشور را به جلو می بریم.

به گفته سردار کوثری قدرت نظامی ایران قبل و بعد از انقلاب قابل مقایسه نیست و به معنای واقعی کلمه یک تا صد است. دشمنان در جنگ تحمیلی علیه ما نتوانستند به اهداف خود برسند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=370182

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.