افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
3

30 پهپاد اوکراینی توسط روسیه منهدم شد

  • کد خبر : 108702

به گزارش خبرگزاری تاس به نقل از وزارت دفاع روسیه، سامانه های پدافند هوایی روسیه 30 پهپاد اوکراینی را در مناطق دونباس، زاپوروژیه و خرسون منهدم کردند. سامانه‌های پدافند هوایی روسیه همچنین 8 سامانه موشکی هیمارس و چهار موشک انداز اوراگان را رهگیری و منهدم کردند. وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد که 7 […]

به گزارش خبرگزاری تاس به نقل از وزارت دفاع روسیه، سامانه های پدافند هوایی روسیه 30 پهپاد اوکراینی را در مناطق دونباس، زاپوروژیه و خرسون منهدم کردند. سامانه‌های پدافند هوایی روسیه همچنین 8 سامانه موشکی هیمارس و چهار موشک انداز اوراگان را رهگیری و منهدم کردند.

وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد که 7 فروند هواپیمای میگ 29 اوکراینی توسط سامانه‌ها و جنگنده‌های پدافند هوایی روسیه رهگیری و سرنگون شدند.

تحلیلگران روسی دستگیری این تعداد جنگنده اوکراینی را شاهکار جنگی در حریم هوایی روسیه دانستند. در هفته گذشته 12 فروند هواپیمای اوکراینی شامل 10 فروند میگ 29، 2 فروند جنگنده سوخو 25 و 2 فروند هلیکوپتر میل 8 به اسارت گرفته شد.

در تحولی دیگر، وب سایت «پراودا» روز یکشنبه به نقل از وزارت دفاع بریتانیا نوشت که متخصصان ارتش بریتانیا برنامه آموزشی برای مهندسان اوکراینی ایجاد کرده اند تا از بخش انرژی این کشور در برابر حملات روسیه در زمستان امسال محافظت کنند.

بر اساس این گزارش، این برنامه آموزشی دو هفته ای به درخواست اوکراین برای بهبود بیشتر حفاظت از بخش انرژی این کشور ایجاد و اجرا شده است.

معاون سازمان اطلاعات اوکراین اخیرا گفته است که روسیه قصد دارد در آینده دوباره به تاسیسات انرژی این کشور حمله کند. وادیم اسکیبیتسکی، معاون سرویس اطلاعات اوکراین گفت: سرویس اطلاعاتی روسیه اکنون در حال بررسی وضعیت زیرساخت های انرژی اوکراین است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا روسیه دوباره به زیرساخت های انرژی اوکراین حمله خواهد کرد، گفت: ما در حال رصد همه مسائل مربوط به شناسایی روسیه از تاسیسات انرژی اوکراین هستیم.

در جنگ 2022 با اوکراین، روسیه به زیرساخت های اوکراین حمله کرد و به جایی رسید که وزارت انرژی اوکراین مجبور شد برق را به دلیل کمبود برق قطع کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=108702

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.