افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
3

30 درصد مردم کشور از دردهای مزمن رنج می برند

  • کد خبر : 170545
30 درصد مردم کشور از دردهای مزمن رنج می برند

به گزارش رکنا، ابوالفضل باقری فرد، معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در افتتاحیه چهاردهمین کنگره انجمن تحقیقات و بررسی درد ایران و پنجمین کنگره بین المللی درد که آغاز به کار کرد، گفت: این پنجشنبه صبح در هتل هما این درد مشکلی است که پزشک باید برای کاهش و بهبود وضعیت بیمار […]

به گزارش رکنا، ابوالفضل باقری فرد، معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در افتتاحیه چهاردهمین کنگره انجمن تحقیقات و بررسی درد ایران و پنجمین کنگره بین المللی درد که آغاز به کار کرد، گفت: این پنجشنبه صبح در هتل هما این درد مشکلی است که پزشک باید برای کاهش و بهبود وضعیت بیمار اقداماتی انجام دهد.

وی افزود: در حوزه پزشکی امروز حدود 150 رشته فوق تخصصی و تخصصی در کشور داریم. 25 رشته تخصصی، 25 رشته فوق تخصصی و 100 رشته بورسیه. این در کشور ما هم تهدید است و هم فرصت.

و افزود: احساس نیاز در جامعه به معنای ایجاد میدان نیست; باید رشته های مادری را تقویت کنیم و مهارت های بین فردی را آموزش دهیم.

باقری فرد تصریح کرد: وظیفه اصلی ما در وزارت بهداشت تقویت رشته های مادری به ویژه رشته هوشبری برای کمک به حوزه پزشکی است. در خصوص تامین تجهیزات نیز سعی داریم مشکلات را مدیریت و تامین کنیم. همچنین در تلاش هستیم تا مواد مصرفی نیز در بیمه گنجانده شود تا بیماران در این زمینه دچار مشکل نشوند.

در ادامه ابراهیم گلمکانی، دبیر علمی چهاردهمین کنگره انجمن تحقیقات و بررسی درد ایران و پنجمین کنگره بین المللی درد، اظهار داشت: این کنگره هر ساله توسط انجمن علمی درد و برای اطلاع از پیشرفت ها برگزار می شود. سطح جهانی یکی از ایده های برگزاری این کنگره است.

دبیر علمی پنجمین کنگره بین المللی درد اعلام کرد: بین 10 تا 30 درصد مردم کشور از دردهای مزمن رنج می برند. در نتیجه امیدواریم دانشگاه ها به مشکلات و توسعه این رشته توجه ویژه ای داشته باشند.

وی افزود: تمامی همکاران با 10 رشته تخصصی مخاطبان ما هستند و در همایش امسال نیز حضور دارند. در کنگره درد امسال مهمانان خارجی از آمریکا و اروپا حضور دارند. همچنین 47 استاد داخلی و خارجی در کنفرانس امسال سخنرانی خواهند کرد.

گلمکانی گفت: رشته درد رشته جوانی است که در کشور ما نیز پرطرفدار است و در یک دهه اخیر پیشرفت های خوبی حاصل شده است. همکاران بسیاری در زمینه بورسیه درد همکاری می کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=170545

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.