افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

3 واقعیت مهم که صاحبان این خودروها را شگفت زده کرد

  • کد خبر : 370945
3 واقعیت مهم که صاحبان این خودروها را شگفت زده کرد

به گزارش رکنا، اسقاط خودروهای فرسوده در نیمه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو برابر شده است. طبق اعلام مدیرعامل انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت کشور، در پایان شهریورماه سال جاری در مجموع حدود 140 هزار خودروی فرسوده از ثبت نام خارج شده است. به گفته محمود مشهدی شریف، در مدت […]

به گزارش رکنا، اسقاط خودروهای فرسوده در نیمه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو برابر شده است. طبق اعلام مدیرعامل انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت کشور، در پایان شهریورماه سال جاری در مجموع حدود 140 هزار خودروی فرسوده از ثبت نام خارج شده است.

به گفته محمود مشهدی شریف، در مدت مشابه سال گذشته حدود 70 هزار دستگاه خودرو اسقاط شده است. اما چه شد که شاهد رشد اسقاط خودروهای فرسوده هستیم؟ طبق اعلام رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت کشور، امسال دو رویداد روند اسقاط خودروهای فرسوده را تسریع کرده است.

به گفته مشهدی شریف، اولین اتفاق تصویب قانون ساماندهی صنعت خودرو و اصلاح ماده 10 آن و دومین اتفاق، تصویب آیین نامه اجرایی اسقاط خودروهای فرسوده از ابتدا بود. . این سال بنابراین گزارش اختتاننیوز، با توجه به مدتی که از امسال می گذرد، می توان گفت که شاهد غافلگیری خودروهای ناخواسته هستیم.

آمار دقیق بازیافت خودرو نشان می دهد که از مجموع 140 هزار خودروی فرسوده بازیافتی، حدود 137 هزار خودرو یعنی حدود 98 درصد را خودروهای سواری و وانت اشغال می کنند. بقیه خودروهای دیزلی شامل مینی بوس، اتوبوس، کامیون، کامیون و تراکتور هستند. به عبارت دیگر تا پایان نیمه اول سال 1403 نزدیک به سه هزار دستگاه خودروی دیزلی کشف شد.

مشهدی شریف معتقد است برای تشویق مالکان خودروهای ناخواسته به بازیافت خودروی خود، سیاست گذار باید سه طرح را به طور همزمان دنبال کند. به گفته رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت کشور، «تخصیص منابع لازم»، «تسهیلات ارزان قیمت» و «برنامه ریزی برای اجرای چندین طرح» می تواند روند بازیافت خودروهای فرسوده را تسهیل کند.

ایران خودرو چندی پیش طرحی را برای فروش انجام داد که در آن سهم مالکان خودروهای فرسوده 20 درصد از محصولات عرضه شده طبق روال قبلی بود. به گزارش اختاز نیوز، خودروهای جاده ای ویژه در اولین طرح فروش خود پس از حذف سامانه یکپارچه تخصیص خودرو در مجموع 117 هزار و 200 دستگاه خودرو فروخت. دو هزار و دویست دستگاه مربوط به خودروهای برقی بوده و مابقی مربوط به محصولات پرتقاضای ایران خودرو بوده است.

آمار متقاضیان ثبت نام در طرح تعویض خودروهای فرسوده حکایت از ثبت نام حدود 252 هزار نفر دارد. این در حالی است که تنها 23 هزار و 440 دستگاه از محصولات ایران خودرو به مالکان خودروهای فرسوده اختصاص یافت. بنابراین، برای هر وسیله نقلیه فروخته شده به صاحبان خودروهای فرسوده، حدود 11 نفر در صف بودند.

پژو 207 با موتور TU3، پژو 207 با موتور TU5، رانا پلاس، سورن پلاس بنزینی، تارا با گیربکس دستی، تارا با گیربکس اتوماتیک، هایما S7، هایما S5، هایما X7 و همچنین دو خودروی برقی لونا GRE و Fau Bastion . NAT در کنار جدیدترین محصول ایران خودرو، ری را، 12 خودرو با رنگ آبی جاده مخصوص در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=370945

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.