افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
2

282 مورد تغییر کاربری غیرمجاز در شهر تبریز شناسایی شد

  • کد خبر : 312853
282 مورد تغییر کاربری غیرمجاز در شهر تبریز شناسایی شد

ابراهیم فرقانی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در پی تخریب 8 قطعه زمین کشاورزی; 4 هزار متر مربع زمین کشاورزی در شهر تبریز آزاد شد. وی افزود: بی توجهی به روند تغییرات شدید کاربری می تواند مشکلات زیست محیطی و اجتماعی متعددی از جمله تهدیدات ناشی از تغییرات اقلیمی، جنگل زدایی، […]

ابراهیم فرقانی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در پی تخریب 8 قطعه زمین کشاورزی; 4 هزار متر مربع زمین کشاورزی در شهر تبریز آزاد شد.

وی افزود: بی توجهی به روند تغییرات شدید کاربری می تواند مشکلات زیست محیطی و اجتماعی متعددی از جمله تهدیدات ناشی از تغییرات اقلیمی، جنگل زدایی، بیابان زایی و به طور کلی از بین رفتن تنوع زیستی را ایجاد کند.

وی افزود: گشت های اداره جهاد کشاورزی شهرستان تبریز با بررسی مستمر و حضور فعال در مزارع کشاورزی و همچنین گزارش های دریافتی از سامانه 131 بر مزارع و باغات نظارت و با هرگونه اقدام خلاف قانون برخورد می کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تبریز با بیان اینکه برای حمایت از بخش کشاورزی و تولید ملی از ساخت و سازهای غیرمجاز در شهر تبریز خودداری می شود، تاکید کرد: زمین های کشاورزی ثروت و امانت جامعه برای نسل های آینده و برای کسانی است که از آنها بهره مند شوند. ثروت و استفاده از موهبت الهی، همواره موظف به استفاده صحیح از آن هستند و در حفظ و حراست از آن بکوشند.

فرقانی با اشاره به اینکه تهاجم به اراضی ملی و کشاورزی تضییع حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده این کشور است، تصریح کرد: هرگونه تصرف و ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی موجب اختلال در خودکفایی کشور در بخش کشاورزی می شود . بخش و بیکاری در جامعه گسترش خواهد یافت.

وی افزود: صدور پروانه یا پروانه ساخت در اراضی کشاورزی و همچنین تخصیص خدمات زیربنایی توسط سایر نهادها بدون مشورت و کسب مجوز از جهاد سوارزی ممنوع است و متخلفان و مؤسسات طبق قانون به دادگاه معرفی می شوند.

فرقانی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه اقدامات موثری برای یکپارچه سازی اراضی در شهر تبریز انجام شده است، گفت: در سه ماهه نخست سال 282 مورد تغییر کاربری غیرمجاز شناسایی و برای متخلفان اخطاریه صادر شد. .

وی افزود: از این میزان 37 صندوق طی سه ماهه امسال توسط تبصره 2 ماده 10 معدوم، تخریب و به حالت قبل بازگردانده شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تبریز نیز درباره مزیت های یکپارچه سازی و یکپارچه سازی زمین های کشاورزی بیان کرد: از جمله مزایای یکپارچه سازی و یکپارچه سازی زمین های کشاورزی افزایش بهره وری، افزایش درآمد کشاورزان، ارتقای کیفیت محصولات کشاورزی و افزایش تولید است.

فرقانی در پایان سخنان خود را با ایجاد بستر سرمایه گذاری و رونق کشاورزی، بسترسازی برای برنامه ریزی و اجرای طرح بهسازی اراضی، ایجاد حمایت از کشاورزان برای اخذ وام و تسهیلات بانکی به عنوان وثیقه، سامان دادن به وضعیت حقوقی زمین و محصولات کشاورزی و همچنین ایجاد تسهیلات و تسهیلات بانکی به عنوان وثیقه، بیان کرد. جلوگیری از تکه تکه شدن زمین های کشاورزی و کمک به یکپارچگی اراضی، رفع تعارض و اختلاف اراضی بین ورثه اراضی کشاورزی و کاهش حل اختلاف بین اموال اشخاص و دولت را از مزایای اجرا برشمرد. طرح رفع تعارض و سند اراضی کشاورزی.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=312853

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.