افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
4

26 کشور اروپایی خواستار آتش بس فوری و پایان جنگ در غزه شدند – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 208473
26 کشور اروپایی خواستار آتش بس فوری و پایان جنگ در غزه شدند – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، جوزف لکه. خال وی روز دوشنبه در دیدار با خبرنگاران از اعلامیه کشورهای عضو اتحادیه مبنی بر توقف موقت جنگ در غزه خبر داد. در این بیانیه به جز یک کشور (مجارستان) که مورد حمایت همه اعضا قرار گرفته است، از رژیم صهیونیستی خواسته شده تا وارد این شهر مرزی شود. […]

به گزارش خبرگزاری مهر، جوزف لکه. خال وی روز دوشنبه در دیدار با خبرنگاران از اعلامیه کشورهای عضو اتحادیه مبنی بر توقف موقت جنگ در غزه خبر داد.

در این بیانیه به جز یک کشور (مجارستان) که مورد حمایت همه اعضا قرار گرفته است، از رژیم صهیونیستی خواسته شده تا وارد این شهر مرزی شود. رافا حمله نکردن

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشستی با اشاره به اعلامیه ۲۶ کشور عضو اتحادیه اروپا در حمایت از پایان جنگ در غزه، اعلام کرد که اتحادیه اروپا قدرت توقف تل آویو را ندارد، اما به اعمال فشار دیپلماتیک در این زمینه ادامه خواهد داد. توجه.

جوزف لکه. خال در پایان نشست شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا و در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اقدام بعدی اتحادیه اروپا در صورت حمله رژیم صهیونیستی به رافا او گفت: «ما قدرت توقف آنها را نداریم، اما می‌توانیم فشار دیپلماتیک اعمال کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که عواقب انسانی چنین اقدامی برجسته می‌شود».

وی یادآور شد: هزینه انسانی چنین اقدامی (حمله به رافا) اجتناب ناپذیر است. میلیون ها نفر بی خانمان هستند و هر چقدر هم که (در عملیات نظامی) مورد توجه قرار گیرد، عواقب انسانی آن اجتناب ناپذیر است.

این مقام سیاست خارجی اتحادیه اروپا سپس به تفاوت جنگ غزه با جنگ های دیگر پرداخت و گفت: در جنگ های دیگر غیرنظامیان می توانند فرار کنند اما در غزه راهی برای فرار ندارند.

وی ادامه داد: وقتی جنگ می شود، صلیب سرخ و دیگر سازمان های بشردوستانه به کمک غیرنظامیان می آیند، اما وضعیت غزه متفاوت است. کمک ها قطره قطره می رسد و با نیازهای مردم سازگار نیست، بنابراین آنها نمی توانند فرار کنند و کمک های امدادی به آنها نمی رسد.

لکه. خال وی در بخشی دیگر از دیدار با خبرنگاران از اعلامیه کشورهای عضو اتحادیه مبنی بر توقف موقت جنگ در غزه خبر داد. در این بیانیه به جز یک کشور (مجارستان) که مورد حمایت همه اعضا قرار گرفته است، از رژیم صهیونیستی خواسته شده تا وارد این شهر مرزی شود. رافا حمله نکردن

این مقام سیاست خارجی اتحادیه اروپا نام کشور مخالف این اعلامیه را ذکر نکرد، اما گفت: بیانیه مذکور بر ضرورت توقف موقت درگیری ها به نحوی که منجر به آتش بس پایدار، آزادی زندانیان و انتقال زندانیان شود، تاکید کرده است. کمک های بشردوستانه به غزه

وی افزود: وزیران امور خارجه همچنین بر لزوم رعایت قوانین بشردوستانه و دستورات دیوان بین المللی دادگستری تاکید کردند و یادآوری کردند که رعایت تصمیمات این دیوان الزامی است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=208473

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.