افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
2

22.5 میلیارد دلار، ارزش قراردادهای دولت سیزدهم، 6 برابر 8 سال دولت قبل قرارداد بستیم

  • کد خبر : 300027
22.5 میلیارد دلار، ارزش قراردادهای دولت سیزدهم، 6 برابر 8 سال دولت قبل قرارداد بستیم

بازار؛ گروه آب و انرژی: محسن خجسته مهر معاون وزیر نفت در مراسم امضای قرارداد توسعه و بهره برداری از میادین نفتی چنگوله و بندکرخه با حجم سرمایه گذاری تقریبی 2 میلیارد دلار، رونق اقتصاد کشور را رونق دانست. با تلاش رئیس جمهور شهید 5 میلیون بشکه به تولید، صادرات و درآمد چند برابر شده […]

بازار؛ گروه آب و انرژی: محسن خجسته مهر معاون وزیر نفت در مراسم امضای قرارداد توسعه و بهره برداری از میادین نفتی چنگوله و بندکرخه با حجم سرمایه گذاری تقریبی 2 میلیارد دلار، رونق اقتصاد کشور را رونق دانست. با تلاش رئیس جمهور شهید 5 میلیون بشکه به تولید، صادرات و درآمد چند برابر شده است.

وی افزود: در دوره سیزدهم قرارداد قطعی 22.5 میلیارد دلاری با شرکت ملی نفت منعقد کردیم و 80 درصد قراردادها مربوط به میادین مشترک نفت و گاز است که حاصل رویکرد آیت الله رئیسی است. “

مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: در دو دولت گذشته با احتساب فاز 11 13 میلیارد دلار یعنی 1.6 میلیارد دلار در سال و در 2.5 سال گذشته 22.5 میلیارد دلار یعنی 8. میلیارد دلار در سال (6 بار در 8 سال گذشته). ما امضا کردیم و این نشان از اراده و سیاست دولت بود، رئیس جمهور فقید متوجه شد که اگر رشد اقتصادی حاصل شود از طریق تولید است.

وی با بیان اینکه در سال های آینده قراردادهای مهمی برای دستیابی به برنامه هفتم توسعه داریم، گفت: اسفندماه سال گذشته قرارداد میدان آذر در ایلام را امضا کردیم و امسال قرارداد چنگوله منعقد می شود.

خجسته مهر با بیان اینکه میدان چنگوله با همکاری شرکت اویک توسعه می یابد، افزود: 1.3 میلیارد دلار در این میدان سرمایه گذاری، 25 حلقه چاه حفر و تاسیسات فرآوری برای تولید 60 هزار بشکه نفت نصب می شود. نیز بالغ بر 13 میلیارد خواهد بود. . دلار و برای 6500 نفر شغل ایجاد می شود.

وی به دومین قرارداد امروز توسعه سد کرخه خوزستان اشاره کرد و افزود: در این میدان 14 حلقه چاه حفاری می شود، 18 هزار بشکه نفت تولید می شود و ارزش قرارداد 435 میلیون دلار است، ارزش قرارداد. 3.5 میلیارد دلار است و برای 2500 نفر اشتغال ایجاد می کند.

معاون وزیر نفت با اشاره به قراردادهای BOO برای نمک زدایی و شیرین سازی واحدهای فرآوری تصریح کرد: قرارداد ساخت سریع در قلعه نار 100 میلیون دلار است و برای ایجاد 40 هزار بشکه ظرفیت فرآوری خواهد بود که این امکان را فراهم می کند. ظرف مدت 12 ماه و 10 سال اجرا می شود. ما همچنین خدمات می خریم و این نشان دهنده استقبال بخش خصوصی است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از واحدهای فرآوری مربوط به میدان منصور است و برای یک کانتینر 75 هزار بشکه ای 140 میلیون دلار در این زمینه سرمایه گذاری شده و به مدت 10 سال به آنها خدمت خواهیم کرد.

خجسته مهر با اشاره به قراردادهای منعقده امروز برای توسعه و بهره برداری از میدان های چنگوله و بندکرخه و خرید خدمات فرآوری خاطرنشان کرد: حجم سرمایه گذاری این طرح ها 2 میلیارد دلار و درآمد آنها 17 میلیارد دلار خواهد بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=300027

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.