افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
3

219 میلیون نفر در جهان حشیش مصرف می کنند!

  • کد خبر : 151324
219 میلیون نفر در جهان حشیش مصرف می کنند!

آفتاب نیوز: وی افزود: بر اساس آمارهای جهانی، تخمین زده شده مصرف کنندگان مواد مخدر در جهان از 240 میلیون نفر در سال 2011 به 296 میلیون نفر در سال 2021 رسیده است که این به معنای افزایش 23 درصدی در یک دهه است. مدیرکل درمان و پشتیبانی اجتماعی ستاد با بیان اینکه شیوع مصرف […]

آفتاب نیوز:

وی افزود: بر اساس آمارهای جهانی، تخمین زده شده مصرف کنندگان مواد مخدر در جهان از 240 میلیون نفر در سال 2011 به 296 میلیون نفر در سال 2021 رسیده است که این به معنای افزایش 23 درصدی در یک دهه است.

مدیرکل درمان و پشتیبانی اجتماعی ستاد با بیان اینکه شیوع مصرف ATS در دنیا رو به افزایش است، تصریح کرد: حشیش همچنان پرمصرف ترین و پرمصرف ترین ماده در جهان است و در سال 2021 حدود 219 میلیون نفر آن را مصرف کرده اند.

قربانی ادامه داد: مواد افیونی همچنان گروه موادی هستند که بیشترین آسیب‌های جدی به مواد مخدر از جمله مصرف بیش از حد و مرگ را دارند و بیش از 2 میلیون نفر در سراسر جهان در سال 2021 مواد تزریقی کرده‌اند.

این مسئول ستاد افزود: آمار فوق به همراه موج جدید مصرف مواد روانگردان جدید (NPS) در بین نوجوانان و جوانان، بر پیچیدگی این بیماری افزوده است.

وی اذعان داشت: نسبت مصرف کننده زن در دنیا تقریباً برابر با مردان است و این در حالی است که زنان سهم کمتری در درمان دارند و از هر چهار زن یک زن تحت درمان قرار می گیرد.

مدیر کل درمان و حمایت اجتماعی ستاد تصریح کرد: همه دانشمندان حوزه اعتیاد متفق القول هستند که اختلال مصرف مواد یک بیماری بیولوژیکی، روانی، اجتماعی و چند وجهی است و بر اساس تحقیقات به دست آمده، درمان دارویی به تنهایی این بیماری را ندارد. نتایج اساسی ارائه دهد. تغییر و برای تغییر مداخلات روانشناختی و خدمات اجتماعی، مانند کمک های شغلی، باید به طور مداوم استفاده شود.

قربانی تصریح کرد: درمان مستلزم تغییراتی در سطوح مختلف وجودی انسان از جمله تغییر شناخت، باورها، ادراک، تجربه، رفتار و ایجاد نیاز به حرکت از مصرف به سمت غیر مصرفی است. در واقع تا زمانی که درمانگران آموزش دیده از روش ها و رویکردهای درمانی مناسب استفاده نکنند، تغییر رخ نمی دهد.

وی بیان کرد: تاکنون بیش از 300 روش مشاوره و روان درمانی به دنیا معرفی شده است، اما مداخلات درمانی موثر برای درمان اختلال مصرف مواد کم است و برای این منظور در چارچوب جلسه امروز بهترین ها اساتید در زمینه درمان اختلالات مصرف مواد کاربردی ترین رویکردها را برای درمان روانشناختی ارائه خواهند کرد و مطالبی ارائه خواهد شد که امید است برای رهایی افراد از اعتیاد به مواد مفید باشد.

مدیر کل درمان و حمایت اجتماعی ستاد با اشاره به سیاست های ترک اعتیاد در کشور تصریح کرد: در همه حوزه های مبارزه با مواد مخدر نیازمند کمک های چندجانبه بین المللی هستیم که یکی از آن حوزه ها آموزش است. بیش از 8700 مرکز ترک اعتیاد در ایران وجود دارد و یک میلیون و 700 هزار مصرف کننده مواد مخدر در کشور با روش های مختلف درمانی خدمات پزشکی دریافت می کنند. به عبارت دیگر مراجعه داوطلبانه به مراکز ترک اعتیاد در ایران تقریباً 60 درصد است و سازمان‌های دولتی و غیردولتی پیشگیری از بازگشت معتادان تحت درمان را بین 10 تا 45 درصد اعلام کرده‌اند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=151324

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.