افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
3

2024 گرم ترین تابستان تاریخ را ثبت می کند

  • کد خبر : 353711
2024 گرم ترین تابستان تاریخ را ثبت می کند

آفتاب نیوز: سازمان دیده بان تغییرات آب و هوایی اتحادیه اروپا اعلام کرد که تابستان 2024 گرم ترین تابستان تاریخ ثبت شده است. به گزارش رویترز، سرویس نظارت بر تغییرات آب و هوایی کوپرنیک اتحادیه اروپا روز جمعه 16 سپتامبر اعلام کرد: با ادامه تشدید گرمایش جهانی، جهان از گرم ترین تابستان خود در نیمکره […]

آفتاب نیوز:

سازمان دیده بان تغییرات آب و هوایی اتحادیه اروپا اعلام کرد که تابستان 2024 گرم ترین تابستان تاریخ ثبت شده است.

به گزارش رویترز، سرویس نظارت بر تغییرات آب و هوایی کوپرنیک اتحادیه اروپا روز جمعه 16 سپتامبر اعلام کرد: با ادامه تشدید گرمایش جهانی، جهان از گرم ترین تابستان خود در نیمکره شمالی از زمان آغاز ثبت رکوردها خارج می شود.

سرویس تغییرات آب و هوایی کوپرنیک (C3S) در گزارش خود اعلام کرد که تابستان از ژوئن تا آگوست امسال گرم ترین تابستان در جهان بوده است. تابستان فوق العاده گرم امسال این احتمال را افزایش می دهد که سال 2024 از سال 2023 به عنوان گرم ترین تابستان تاریخ پیشی بگیرد.

سامانتا برگس، معاون مدیر خدمات تغییر اقلیم کوپرنیک گفت: در سه ماه آخر سال 2024، این سیاره گرم ترین ژوئن و آگوست، گرم ترین روز ثبت شده، و گرم ترین تابستان شمالی را تجربه کرده است.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر کشورها به سرعت انتشار گازهای گلخانه ای که باعث گرم شدن سیاره آنها می شود را کاهش ندهند، گرمای شدیدتری رخ می دهد.

انتشار گازهای گلخانه ای ناشی از سوزاندن سوخت های فسیلی عامل اصلی تغییرات اقلیمی است.

تغییرات اقلیمی تابستان امسال باعث بلایای بسیاری شد. در سودان، سیل ناشی از باران های شدید ماه گذشته بیش از 300000 نفر را تحت تاثیر قرار داد و بیماری وبا را به این کشور جنگ زده کشاند.

دانشمندان تایید کرده اند که تغییرات آب و هوایی باعث خشکسالی شدید در جزایر سیسیل و ساردینیا ایتالیا شده و طوفان گایمی را تشدید کرده است که در ماه ژوئیه فیلیپین، تایوان و چین را درنوردید و بیش از 100 نفر را کشت.

تغییرات آب و هوایی ناشی از انسان و پدیده آب و هوایی طبیعی ال نینو، که آب های سطحی در شرق اقیانوس آرام را گرم می کند، درجه حرارت را در اوایل سال به بالاترین حد خود رساند.

مجموعه داده های خدمات تغییرات آب و هوایی کوپرنیک به سال 1940 باز می گردد. دانشمندان تأیید کرده اند که تابستان امسال گرم ترین تابستان از دوران پیش از صنعتی شدن در دهه 1850 بوده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=353711

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.