افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
2

2024; سالی که در آن اقتصاد آمریکا می تواند وارد رکود شود

  • کد خبر : 174343
2024;  سالی که در آن اقتصاد آمریکا می تواند وارد رکود شود

بازار؛ گروه بین الملل: سایت تحلیلی نشنال اینترست اخیراً مقاله ای با عنوان «2024: سالی که اقتصاد ایالات متحده می تواند وارد رکود شود» منتشر کرده است که توسط دزموند لاچمن، کارشناس ارشد مؤسسه امریکن اینترپرایز، معاون بخش تحقیق و توسعه سیاست های صندوق پول نوشته شده است. بین المللی و استراتژیست ارشد. کتاب اقتصاد […]

بازار؛ گروه بین الملل: سایت تحلیلی نشنال اینترست اخیراً مقاله ای با عنوان «2024: سالی که اقتصاد ایالات متحده می تواند وارد رکود شود» منتشر کرده است که توسط دزموند لاچمن، کارشناس ارشد مؤسسه امریکن اینترپرایز، معاون بخش تحقیق و توسعه سیاست های صندوق پول نوشته شده است. بین المللی و استراتژیست ارشد. کتاب اقتصاد بازارهای نوظهور توسط سالومون اسمیت بارنی منتشر شده است. ترجمه متن مقاله در زیر آمده است.

اغلب گفته می شود که ژنرال ها در پایان جنگ شرکت می کنند. شاید بتوان مفهوم مشابهی را در مورد فدرال رزرو جروم پاول گفت: فدرال رزرو به مبارزه با تورم ادامه می دهد در حالی که یک بحران بانکی منطقه ای رکود قابل توجهی را ایجاد می کند و سرعت می بخشد، حتی اگر به هدف تورمی خود نزدیک شده باشد.

مدت کوتاهی پس از رکود بزرگ 2008-2009، داستانی تاریک درباره کاپیتان تایتانیک منتشر شد. وقتی از او درباره غرق شدن کشتی تایتانیک پرسیدند که چرا کشتی را از کوه یخ دور نکرد، پاسخ داد: کدام کوه یخ؟

در آستانه بحران مالی 2008، فدرال رزرو هنوز در حال بحث در مورد افزایش یا عدم افزایش نرخ بهره بود. هنگام ارزیابی چشم انداز اقتصادی ایالات متحده آمریکا برای سال 2024، سؤال کلیدی این است که آیا چیزی مشابه آنچه در سال 2008 رخ داد می تواند امروز دوباره اتفاق بیفتد؟

با بروز مشکلات جدی در بازار املاک تجاری و بانک های منطقه ای که می تواند منجر به بحران اعتباری شود، فدرال رزرو به شعار نرخ های بهره بالا برای مدت طولانی تری پایبند است تا کنترل تورم را دوباره به دست آورد. در عین حال، در بیانیه های سیاستی فدرال رزرو و کنفرانس های مطبوعاتی جروم پاول، هیچ اشاره ای به خطرات سیستم مالی برای بهبود اقتصادی نشده است.

مشکلات املاک تجاری در ایالات متحده عمیق است و اجاره بها که در حال حاضر در سطوح بی سابقه است، در سال 2024 افزایش خواهد یافت.

سکوت کر کننده در مورد احتمال وقوع یک بحران مالی بزرگ در سال آینده با توجه به مشکلات بانک های منطقه ای که قبلاً در اوایل سال جاری با ورشکستگی بانک سیلیکون ولی و بانک فرست ریپابلیک، دومین و سومین بانک بزرگ ایالات متحده، داشتیم، شگفت انگیزتر است. . شکست در تاریخ

این سکوت با توجه به مشکلات عمیقی که بخش املاک و مستغلات تجاری با آن روبه‌رو است، هم به دلیل تغییرات ناشی از کووید در عادات کاری و خرید و هم تهاجمی‌ترین چرخه افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در چهار دهه اخیر، شگفت‌انگیزتر است.

به سختی می توان مشکلات موجود در املاک تجاری را اغراق کرد، اما اجاره بها در حال حاضر در سطوح بی سابقه ای است و با پایان یافتن اجاره نامه ها افزایش خواهد یافت. در همین حال، قیمت املاک تجاری از ابتدای سال 2022 تا کنون 22 درصد کاهش یافته است و مورگان استنلی پیش از پایان چرخه انتظار کاهش شدیدی را دارد.

در سال آینده، صاحبان املاک تجاری باید بیش از 500 میلیارد دلار وام های سررسید و با نرخ های بهره بسیار بالاتر از آنچه در ابتدا توافق شده بود، پرداخت کنند. صاحبان خانه ها برای پرداخت این وام ها بدون تجدید ساختار بدهی قابل توجهی مشکل خواهند داشت.

یک نشانه نگران کننده از موجی از نکول املاک این است که چندین بازیگر بزرگ در این بخش، مانند بروکفیلد و بلک استون، وام های مسکن خود را رها کرده و کلیدها را به وام دهندگان باز می گردانند.

در دور دیگری از بحران های بانک های منطقه ای مانند سال 2008، فدرال رزرو گرفتار بحران وام دهی زیرمجموعه شد.

همه اینها مشکلات واقعی را برای بخش بانکی به طور کلی و برای بانک های منطقه ای به طور خاص به همراه دارد. با توجه به اینکه 18 درصد از سبد وام آنها را وام های املاک تجاری تشکیل می دهد، بانک های منطقه ای نمی توانند موجی از نکول وام املاک را تحمل کنند.

این امر به ویژه در زمانی صادق است که این بانک‌ها به دنبال ورشکستگی بانک سیلیکون ولی همچنان به از دست دادن سپرده‌های خود ادامه می‌دهند و در نتیجه افزایش قیمت‌های ناشی از فدرال رزرو متحمل زیان قابل توجهی از بازار به بازار در پرتفوی اوراق قرضه خود می‌شوند. بر اساس مطالعه اخیر دفتر ملی تحقیقات اقتصادی، در صورت باقی ماندن نرخ بهره در سطح فعلی، نرخ بهره بلندمدت می تواند باعث ورشکستگی 385 بانک منطقه ای شود.

اغلب گفته می شود که ژنرال ها در جنگ گذشته شرکت می کنند. شاید بتوان مفهوم مشابهی را در مورد فدرال رزرو جروم پاول گفت: فدرال رزرو به مبارزه با تورم ادامه می دهد در حالی که یک بحران بانکی منطقه ای رکود قابل توجهی را ایجاد می کند و سرعت می بخشد، حتی اگر به هدف تورمی خود نزدیک شده باشد.

این واقعیت که به نظر می‌رسد فدرال رزرو در دور دیگری از بحران‌های بانکی منطقه‌ای مانند بحران وام مسکن در سال 2008 گرفتار شده است، برای چشم‌انداز اقتصادی سال آینده خوب نیست.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=174343

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.