افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
0

20 درصد قسط وام ازدواج باید «غیابی» پرداخت شود.

  • کد خبر : 402196
20 درصد قسط وام ازدواج باید «غیابی» پرداخت شود.

به گزارش بازار، بانک مرکزی در بخشنامه ای به بانک ها اعلام کرد: حداقل 20 درصد از کل بدهی بانک در سال جاری باید به صورت الکترونیکی و غیرحضوری به متقاضیان مربوطه پرداخت شود. به گزارش بازار، مبلغ وام ازدواج 1403 بسته به سن متقاضیان بین 300 تا 350 میلیون توکن است و به زوجین […]

به گزارش بازار، بانک مرکزی در بخشنامه ای به بانک ها اعلام کرد: حداقل 20 درصد از کل بدهی بانک در سال جاری باید به صورت الکترونیکی و غیرحضوری به متقاضیان مربوطه پرداخت شود.

به گزارش بازار، مبلغ وام ازدواج 1403 بسته به سن متقاضیان بین 300 تا 350 میلیون توکن است و به زوجین کمک می کند تا بخشی از هزینه های اساسی زندگی مشترک خود را تامین کنند.

طبق قانون، وام فرزندپروری به پدر فرزندانی اعطا می‌شود که تاریخ تولد آنها از تاریخ 01/01/1300 به بعد و در داخل ایران به دنیا آمده باشد. مبلغ وام فرزند اول 40 میلیون تومان با مدت بازپرداخت 3 سال (36 ماه)، فرزند دوم 80 میلیون تومان با دوره بازپرداخت 4 ساله (48 ماه)، فرزند سوم 120 میلیون تومان با بازپرداخت دوره بازپرداخت 5 ساله (60 ماهه) برای فرزند چهارم مبلغ 150 میلیون تومان با دوره بازپرداخت 6 ساله (72 ماهه) و برای فرزند پنجم مبلغ 200 میلیون تومان با دوره بازپرداخت مبلغ 200 میلیون تومان می باشد. 7 سال (84 ماه).

لازم به ذکر است بیش از 370 هزار نفر در انتظار دریافت وام ازدواج و بیش از 430 هزار نفر در انتظار وام فرزندآوری هستند. بهانه همیشگی بانک ها برای صف طولانی وام ازدواج و عدم پرداخت این تسهیلات، نبود اعتبار کافی است!

بانک مرکزی اخیراً از تخصیص منابع جدید به 7 بانک برای تسریع در پرداخت این تسهیلات خبر داده است. بانک مرکزی در نظر دارد با تخصیص منابع جدید به هفت بانک منتخب صادرات ایران، رفاه کارگران، ملی ایران، تجارت، سپه، پست بانک ایران و ملت، شرایط پرداخت حداقل 150 هزار فقره تسهیلات ازدواج و 100 هزار فقره تسهیلات فرزندآوری را در این بانک ارائه کند. چند سال آینده سه ماه کند

صف های طولانی وام ازدواج و ازدواج و عدم امکان ثبت نام در این تسهیلات یکی از بزرگترین مشکلات متقاضیان وام ازدواج و ازدواج در چند ماه گذشته بوده است.

بانک مرکزی پس از جلسه با کمیسیون اصل 90 مجلس، اقداماتی را برای رفع مشکل ثبت نام خدمات ازدواج و فرزندان انجام داد و با افتتاح سایت ثبت نام به صورت شبانه روزی، بخشی از نگرانی های متقاضیان این خدمات را برطرف کرد.

اما با وجود ثبت نام، برخی بانک ها همچنان در تایید و ارائه شعبه به متقاضیان تعلل می کنند که این امر باعث سردرگمی متقاضیان وام ازدواج و فرزند شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=402196

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.