افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
1

2 گل مهم نتانیاهو با ترور هانیه

  • کد خبر : 310820
2 گل مهم نتانیاهو با ترور هانیه

به گزارش رکنا، اسرائیل طی دو عملیات ترور خود در لبنان و ایران هزینه تشدید تنش و جنگ در منطقه را می پردازد. این رژیم جلاد و قاتل در حال غرق شدن است. زیرا تمام اهداف آنها در غزه شکست خورده است. صهیونیست ها گفته بودند که آزادی گروگان های خود را که در دست […]

به گزارش رکنا، اسرائیل طی دو عملیات ترور خود در لبنان و ایران هزینه تشدید تنش و جنگ در منطقه را می پردازد.

این رژیم جلاد و قاتل در حال غرق شدن است. زیرا تمام اهداف آنها در غزه شکست خورده است.

صهیونیست ها گفته بودند که آزادی گروگان های خود را که در دست حماس هستند تضمین می کنند. اخراج فلسطینیان از نوار غزه آنها حماس را نابود می کنند و قدرت جدیدی را در غزه ایجاد می کنند، اما هیچ یک از این اهداف محقق نشده است.

دلیل دوم حملات تروریستی اسرائیل به خارج از سرزمین های اشغالی این است که هر چه زمان می گذرد اختلافات بین جامعه غاصب و رژیم صهیونیستی شدیدتر شده و شکاف ها عمیق تر می شود.

اسرائيل در نتیجه او به دنبال ماجراجویی برای تمرکز و متحد کردن نظرات درونی به سمت یک هدف و یک رویداد است.

دلیل سوم را باید در نگرش آمریکایی ها به مسئله اسرائیل جستجو کرد. ایالات متحده در انتخابات ریاست جمهوری غوطه ور است و بنابراین در مورد ماجراجویی های نتانیاهو محتاط تر است. نتانیاهو چاره ای جز رفتن به کنگره آمریکا و آواز خواندن در آنجا ندارد. متأسفانه دولت سایه و عقاب های حزب جمهوری خواه و دموکرات به اسرائیل چراغ سبز نشان دادند تا بتواند اقدامی انجام دهد، اما نباید انتظار داشت که آمریکا مستقیما وارد نبرد شود، بلکه تنها می تواند روی حمایت از سوی آمریکا حساب کند. ایالات متحده.

یکی از روش های حمایت آمریکا ترور شهید هنیه بود که فضای حمایتی ایجاد کرد و اسرائیل موفق شد از یکی از کشورهای همسایه تیراندازی کند یا قبل از آن حمایت از اقدام تروریستی اسرائیل در حومه جنوبی انجام می شد. . پیش از این آمریکا انبار مهمات حشد الشعبی را در جرف الصخر بابل منهدم کرد و 4 نفر را کشت و پیش از این نیز بندر حدیده یمن با مشارکت جنگنده های آمریکایی مورد حمله قرار گرفت.

هدف تمامی عملیات های اخیر گسترش آتش جنگ غزه به خارج از سرزمین های اشغالی یعنی لبنان، یمن، عراق، سوریه و ایران است. نتانیاهو سعی می کند بقیه گلوله های خود را به سمت این کشورها پرتاب کند و فکر می کند همه آنها را با هم غرق می کند یا پیروز می شود، اما ترور شیخ احمد یاسین، عبدالعزیز رنتیسی، یحیی عیاش و فتحی شقاقی در دید چه معنایی دارد. سرنوشت رژیم صهیونیستی چه تفاوتی دارد؟ آیا با شهادت سردار قاسم سلیمانی محور مقاومت عقب نشینی کرد و ضعیف شد یا قوی؟

اما این وحشت چه تأثیری بر رویدادهای منطقه خواهد داشت؟ شهید اسماعیل هنیه شخصیتی بزرگوار، مبارز، تاریخی و بسیار گفتمانی و روشنفکر و در عین حال مصری و محکم در مواضع خود بود. او در چندین دور مذاکرات انعطاف نشان داد، اما از حقوق مردم فلسطین عدول نکرد.

شعاری که دولت آقای مزیکیان مطرح کرد موضوع صلح و وحدت منطقه در قالب گفتمان سازنده، بنگاه های معنادار، تعاملات محترمانه، برابری و برقراری عدالت است که می تواند اسرائیل را منزوی کند. اسرائیل با این اقدام می خواست آب را برای دولت آقای میجیکان گل آلود کند.

رژیم صهیونیستی از انجام این ترور در ایران چندین هدف داشت. اول، ایجاد امنیت و سوء ظن مشکوک نسبت به ایران در مورد تروریسم و ​​حل مشکل از حلقوم خود. ثانیا اگر ایران و متحدانش پاسخی بدهند باز هم مظلوم است و اگر پاسخی داده نشود احساس پیروز می کند چون حمله کرد و جوابی نگرفت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=310820

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.