افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
2

2 میلیون و هفتصد هزار نفر زیرمجموعه تامین اجتماعی کشاورزان هستند

  • کد خبر : 173916
2 میلیون و هفتصد هزار نفر زیرمجموعه تامین اجتماعی کشاورزان هستند

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، بیت الله مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر امشب دوشنبه 27 دی ماه 1402 در برنامه خط مقدم شبکه خبر گفت: صندوق تامین اجتماعی برای کشاورزان. روستاییان و عشایر بر اساس اصل 29 قانون اساسی تشکیل شد. بعدازظهر امروز تاکید شد که بیمه جهانی است و […]

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، بیت الله مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر امشب دوشنبه 27 دی ماه 1402 در برنامه خط مقدم شبکه خبر گفت: صندوق تامین اجتماعی برای کشاورزان. روستاییان و عشایر بر اساس اصل 29 قانون اساسی تشکیل شد. بعدازظهر امروز تاکید شد که بیمه جهانی است و دولت موظف است آن را در اختیار افراد جامعه قرار دهد.

مدیر کل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر افزود: قبل از این بیمه بیمه هایی مانند تامین اجتماعی و … وجود داشت اما این بیمه ها اجباری بود و رابطه استخدامی و کارفرما یا کارمند بود اما بخشی از افرادی که در جامعه نقش اساسی در کشور داشتند، دلیل نداشتن کارفرما را بیمه نبودند.

وی ادامه داد: بنابراین در سال 1383 این صندوق برای بیمه کشاورزان روستایی ایجاد شد و این بیمه نیز اختیاری است.

وی با اشاره به مشارکت بیمه شدگان و دولت گفت: هشت سطح در بیمه روستایی تعریف شده است و در این سطح هرکسی به تشخیص خود می تواند هر کدام از سطوح را انتخاب کند و هر سال هر کدام از این سطوح افزایش می یابد. به عنوان مثال در سال گذشته شاهد افزایش 60 درصدی بودیم.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر افزود: اساسا کارفرمای این مجموعه دولت جمهوری اسلامی ایران است و خدماتی نیز ارائه می دهد تا در صورت معلولیت یا فوت این فرد در آینده، ممکن است بازماندگان مقدار مناسبی داشته باشند.

وی گفت: مناطقی در کشور داریم که حتی یک نفر نمی تواند برای خود بیمه ردیف یک بگیرد و عموما بیمه در سبد عمر او نیست.

هتره افزود: فردی که بیشترین درآمد را داشته باشد در درصد بالاتر و کمترین درآمد در سطوح 1، 2 و 3 قرار می گیرد.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و مسافران گفت: با افزایش سطوح به مرحله ای رسیده ایم که این بیمه را با کف حقوق کارگران یکسان کرده ایم.

وی ادامه داد: از حدود 30 میلیون نفر جامعه هدف ما و طبق قانون که افراد بین 18 تا 50 سال تحت پوشش این بیمه قرار خواهند گرفت، در حال حاضر 2 میلیون و 700 هزار عضو این صندوق داریم.

هتره بیان کرد: هرچه تبلیغات و خدمات ما در جامعه هدف گسترش یابد و نسبت به این مسائل آگاهی داشته باشند، استقبال بیشتری از این صندوق خواهند داشت.

در حال تکمیل…




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=173916

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.