افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
3

2 روش کاربردی و مهم برای پیشگیری از دیابت

  • کد خبر : 212367
2 روش کاربردی و مهم برای پیشگیری از دیابت

به گفته متخصصان، سطح انسولین را می توان با رژیم غذایی و ورزش بهبود بخشید. تمرین رایج در مدیریت دیابت نشان می دهد که راه های دیگری وجود دارد که حساسیت به انسولین می تواند کمک کند. دو روش مهم وجود دارد که می توانید برای افزایش سطح انسولین و پیشگیری از دیابت دنبال کنید. […]

به گفته متخصصان، سطح انسولین را می توان با رژیم غذایی و ورزش بهبود بخشید. تمرین رایج در مدیریت دیابت نشان می دهد که راه های دیگری وجود دارد که حساسیت به انسولین می تواند کمک کند.

دو روش مهم وجود دارد که می توانید برای افزایش سطح انسولین و پیشگیری از دیابت دنبال کنید.

یک راه ساده برای افزایش سطح انسولین و پیشگیری از دیابت

دیابت به شرایطی اطلاق می شود که در آن بدن در برابر انسولین مقاوم می شود یا لوزالمعده به اندازه کافی یا انسولین تولید نمی کند. وقتی فردی کربوهیدرات یا قندهای ساده مصرف می کند، به گلوکز تجزیه می شوند که سطح قند خون را افزایش می دهد. برای مبارزه با این، لوزالمعده انسولین ترشح می کند و سطح قند خون را به سطح ایمن تری تنظیم می کند. دیابت به شرایطی اطلاق می شود که در آن بدن در برابر انسولین مقاوم می شود یا لوزالمعده به اندازه کافی یا انسولین تولید نمی کند.

چگونه ترشح انسولین را به طور طبیعی افزایش دهیم؟

به گفته متخصصان، سطح انسولین را می توان با رژیم غذایی و ورزش بهبود بخشید. تمرین رایج در مدیریت دیابت نشان می دهد که راه های دیگری وجود دارد که حساسیت به انسولین می تواند کمک کند.

1- به اندازه کافی بخوابید

اولین راه حل این است که خواب کافی داشته باشید، برخی مطالعات همچنین نشان داده اند که کمبود خواب، حتی برای یک شب، می تواند حساسیت به انسولین را کاهش دهد و خبر خوب در اینجا این است که به سادگی جبران خواب از دست رفته می تواند همان اثر را معکوس کند.

2- استرس را کاهش دهید

راه حل دوم کاهش استرس است، علاوه بر خواب کافی، کنترل سطح استرس را برای حساسیت بهتر به انسولین نیز توصیه می کند. احساس استرس باعث می شود بدن کورتیزول و گلوکاگون ترشح کند که گلیکوژن (شکلی از قند) را به گلوکز تجزیه می کند که برای افزایش سطح قند خون در جریان خون آزاد می شود.

با گذشت زمان، این می تواند تا حد زیادی خطر تغییرات قند خون را افزایش دهد، که همچنین می تواند به دلیل آسیب به رگ های خونی برای سلامت قلب مضر باشد.

انسولین چیست و عدم مصرف آن چه عواقبی دارد؟

انسولین هورمونی است که به بدن و سلول های آن کمک می کند تا گلوکز را جذب کرده و از آن برای انرژی استفاده کنند. وقتی قند یا کربوهیدرات های ساده مصرف می کنید، گلوکز وارد جریان خون می شود و انسولین به جذب آن توسط سلول ها کمک می کند. یک بیمار دیابتی نوع 2 که به انسولین مقاوم است یا به اندازه کافی این هورمون را در بدن خود تولید نمی کند، اغلب نیاز به مصرف داروهای انسولین دارد. هنگامی که انسولین در بدن کاهش می یابد، علائم زیر ظاهر می شود:

تشنگی مکرر
ادرار کردن بیشتر از حد معمول، معمولاً در شب.
کاهش وزن غیر قابل توضیح
خستگی مکرر
بریدگی ها و زخم هایی که به راحتی خوب نمی شوند
تاری دید

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=212367

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.