افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

2 راهکار برای رونق بازار سرمایه; کاهش صدور بخشنامه های پرهزینه و فاصله بین نرخ نیمه ارز و بازار آزاد

  • کد خبر : 338790
2 راهکار برای رونق بازار سرمایه; کاهش صدور بخشنامه های پرهزینه و فاصله بین نرخ نیمه ارز و بازار آزاد

به گزارش بازار، سهیل الرسول با اشاره به راهکارهای بازگشت رونق به بورس گفت: اجرای ممنوعیت تثبیت اجباری قیمت در ماده 48 برنامه هفتم توسعه یکی از اقداماتی است که ممکن است بر افزایش قیمت ها تاثیرگذار باشد. ارزش سهام و سودآوری شرکت های بورسی. و ادامه داد: اگر شرکت ها موفق به بهبود عملکرد […]

به گزارش بازار، سهیل الرسول با اشاره به راهکارهای بازگشت رونق به بورس گفت: اجرای ممنوعیت تثبیت اجباری قیمت در ماده 48 برنامه هفتم توسعه یکی از اقداماتی است که ممکن است بر افزایش قیمت ها تاثیرگذار باشد. ارزش سهام و سودآوری شرکت های بورسی.

و ادامه داد: اگر شرکت ها موفق به بهبود عملکرد مالی، کاهش هزینه ها، افزایش فروش و یا بهبود مدیریت منابع مالی شوند، شاهد رشد قابل توجهی در ارزش سهام شرکت ها خواهیم بود.

الرسول افزایش عملکرد و سودآوری شرکت ها را کمکی به کاهش نوسانات شاخص سهام دانست و افزود: نتایج مالی خوب دیگری نیز مد نظر است و همچنین افزایش اعتماد سرمایه گذاران به عملکرد شرکت ها مورد توجه قرار گرفته است. عوامل موثر در کاهش نوسانات بازار سرمایه.

بخشنامه های گران قیمت

یکی از اعضای هیات اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه تاثیر بخشنامه های پرهزینه و تاثیر آن بر بورس نیازمند تحلیل عمیق و دقیق است، گفت: بخشنامه های پرهزینه زیادی باعث افزایش قیمت تمام شده بنگاه ها و کاهش سودآوری آن می شود. و مبنایی برای تغییر فرآیند بورس هستند.

آل رسول تاکید کرد: اصلاح قوانین و مقررات مالی و مالیاتی شرایط بازار سرمایه را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد. در عین حال باید با کاهش مقررات مالیاتی و تحمیل هزینه های غیرمستقیم به شرکت ها در جهت بهبود روند معاملات در بورس تلاش کرد.

عضو هیات نمایندگی اتاق بازرگانی تهران یکی دیگر از عوامل موثر بر بهبود روند جاری معاملات سهام را برشمرد و افزود: شفافیت بیشتر و اطلاع رسانی دقیق به سرمایه گذاران نیز می تواند موجب افزایش اعتماد سهامداران به بازار سرمایه شود و برای جذب سرمایه قابل توجه در شرکت ها.

وی اعلام کرد: همچنین همکاری بیشتر دولت، بانک مرکزی و نظام مالی و اقتصادی موجب تسریع بهبود شرایط بازار سرمایه خواهد شد.

شکاف بین نرخ ارز آزاد و اسمی

آل رسول شکاف بین نرخ ارز آزاد و خنثی را یک معضل بزرگ اقتصادی در کشور معرفی کرد و گفت: این شکاف می تواند اثرات متفاوتی بر تولید، صادرات، واردات و قیمت در اقتصاد داشته باشد.

یکی از اعضای هیئت اتاق بازرگانی تهران افزایش این شکاف را به عدم تعادل و غیرقابل پیش بینی بودن بازار ارز منتهی می کند و گفت: تثبیت این شکاف و ایجاد تعادل در بازار ارز، بهبود را تسهیل می کند. از شرایط اقتصادی کشور

وی افزایش تولید و بهبود شرایط شرکت های تولیدی را نتیجه کاهش شکاف ارز آزاد و نیمه آزاد دانست و گفت: دستیابی به این هدف نیازمند تصمیمات هوشمندانه و هماهنگ دولت، بانک مرکزی و دولت است. سایر بازیگران مرتبط نهادها

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=338790

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.